satje4U Geplaatst: 1 januari 2012 Geplaatst: 1 januari 2012 Hoi, allemaal de beste wensen. Mijn 800 HD heeft een Enigma openpli van 21-11-2010 en een openpli image van 01-05-2010. Deze wil ik graag upaten. Maar dan wil even wel zeker weten, moet ik dan mijn bootloader vernieuwen, zo, ja welke en moet ik handmatig een ccam instaleren? Neem aan, dat de Image er handmatig moet worden ingezet i.p.v. de online update Alvast dan k voor de reacties. satje4u Gigablue Quad HD Plus
Beheerder Michel Geplaatst: 1 januari 2012 Beheerder Geplaatst: 1 januari 2012 Online update gaat niet meer. Kijk even of je bootloader 84 hebt, zo ja, hoef je die niet te vernieuwen. Wil je het op zeker spelen, zet je er eerst de laatste originele image van Dream Multimedia in, daarna de nieuwe OpenPli. Als je met de Pli backup plugin eerst een backup maakt, heb je een goede kans dat al je instellingen bewaard blijven, maar niets is zeker met een image van meer dan een half jaar oud. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
aardbeì Geplaatst: 1 januari 2012 Geplaatst: 1 januari 2012 via stop-methode webinterface: eerst bootloader 84 erin (vindt je op de openpli site) anders zal ie een nieuwer image niet flashen vervolgens flashen met het nieuwste image cccam zit gewoon in de feed, alleen de nieuwste versie wil niet echt met de CD seca2 kaart, als je die kaart hebt gewoon bij 1 versie lager cccam blijven (zit ook in de feed) en klaar weer mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
satje4U Geplaatst: 1 januari 2012 Auteur Geplaatst: 1 januari 2012 Hoi Ik had dergelijke dingen al langs zien komen, maar toen speelde de update nog niet. Nu weet ik waar ik aan toe ben en ga er mee aan de slag. Vriendelijk bedankt voor de adviezen. Satje4u Gigablue Quad HD Plus
satje4U Geplaatst: 1 januari 2012 Auteur Geplaatst: 1 januari 2012 Zowel versie nieuw enigma 3.3.1 als openpli 28-12-2012 na de bootloader geprobeerd te flasen. Bootloader zit er in maar voor het NFI bestand krijg ik : " INVALID IMAGE (OR OLD VERSION") Zie ik iets over het hoofd? Gigablue Quad HD Plus
satje4U Geplaatst: 1 januari 2012 Auteur Geplaatst: 1 januari 2012 Hoewel de bootloader 84 in scherm verscheen, opnieuw deze geflashed. Hierna laten rebooten en opnieuw de openpli. Nu geeft hij een voortgangsbalk aan en ziek ik een nieuw openpli logo op mijn scherm verschijnen. Nu de rest... Gigablue Quad HD Plus
Loui (K) Geplaatst: 1 januari 2012 Geplaatst: 1 januari 2012 Als hij niet door start,probeer dan eens tijdens het opstarten de powerknop eventjes in te drukken. bij mij was dat ook een keer en toen ging hij wel verder.Zo niet dan even de laatste Dmm Image erop zetten
henniek Geplaatst: 1 januari 2012 Geplaatst: 1 januari 2012 Als hij niet door start,probeer dan eens tijdens het opstarten de powerknop eventjes in te drukken. bij mij was dat ook een keer en toen ging hij wel verder.Zo niet dan even de laatste Dmm Image erop zetten Toevallig heb ik op oudejaarsdag ook een DM800HD proberen te flashen, zelfde foutmelding. Uiteindelijk heb ik het met de serielle kabel gedaan, met eerst de nieuwe DreamUP_1_3_3_9.exe en de officielle DM image erin. Dat lukte, daarna de nieuwe PLI erin gezet. Alles toen weer oke. DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
satje4U Geplaatst: 4 januari 2012 Auteur Geplaatst: 4 januari 2012 Het probleem zat er in, dat na de bootloader het commando reboot moest worden gegeven. Daarna de openpli geflashed en zoals gezegd, het nieuwe openpli logo verscheen. Daarna bleken de meeste instellingen te zijn overgenomen en werkte de DM. CCam geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren. Nogmaals dank voor de reacties. satje4u Gigablue Quad HD Plus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen