Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ik heb een schotel van ruim 110 cm,een sab titan hd receiver en wilde graag astra 1 en 3 op een lnb ontvangen.

heb duo lnb van canal digital gekocht , maar deze werktt alleen met 60cm schotel.

er zit ook een motor op, maar ik denk dat deze niet goed uitgericht is.

als ik hem astra op 23 graden laat zoeken vind hij niets.

ik woon in winterberg duitsland.

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Geplaatst:

Om enkel Astra 1 en 3 te ontvangen is een motor zwaar overkill, tenzij je de ambitie hebt om nog andere satellieten te ontvangen (Astra2 28,5°E is ook interessant: BBC en ITV, Badr op 26°E heeft ook enkele zenders die met een 110cm schotel in Duitsland wss goed te vangen zijn...).

Een duoLNB zal inderdaad niet werken op een 110cm schotel, maar er zijn nog andere duoLNB's of monoblock's op de markt die een andere hartafstand hebben tussen de feedhoorns of zelfs een instelbare hartafstand.

Hier op dit forum staat ergens een tutorial hoe je de juiste hartafstand moet berekenen en anders zal er u zeker wel iemand kunnen helpen...

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Geplaatst:

Voor Wintersberg is de afstand tussen A1 en A3 (te vinden bii Dishpointer) 6,8°

Je kunt dan inderdaad de hart-hart afstand berekenen volgens dit schrijven: --> KLIK <--

Ik kom dan (even snel gerekend) op 82,6mm. Kunstje is om daar een DuoLNB bij te vinden.

Een andere (betere?) oplossing is om met losse LNBs te werken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Zoals vGnp al vermeld hierboven, de 4 lnb rail van triax is beste optie denk voor jou, ook met oog op de toekomst. (uitbreiding, verhuizing.)

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen