Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een "mount" probleem waarmee ik al een week worstel.

Op de diverse forums wordt mijn specifieke probleem voor zover ik heb kunnen nagaan niet besproken:

Het gaat er om dat mijn externe hdd (ADATA-CH11 / 1 Tb) met USB aansluiting niet op iedere USB poort consequent behandeld wordt door de Dreambox 8000HD.

Op lower rear wordt aangegeven dat de mediaspeler de muziekbestanden wil afspelen. Maar nadat ik de mediaspeler heb verlaten blijft de ontvanger steeds met de mededeling komen dat er bestanden zijn die afgespeeld kunnen worden. Lastig als je ook wel eens TV wilt kijken....

Op upper rear reageert de box helemaal niet: de hdd wordt daar niet eens gezien en dus ook niet gemount.

Op de front poort gaat het helemaal goed: eerst de melding dat er afspeelbare bestanden zijn, Na het verlaten van mediaplayer kun je ongestoord de andere functies van de Dreambox gebruiken, zoals TV zenders bekijken. De hdd blijft daarna via de mediaplayer te bereiken.

Ik heb verschillende images geprobeerd om te zien of de USB poorten daar anders functioneren: Newnigma2, Pli en ook de originele DMM image hebben dezelfde kuren.

Let wel: ik kan de externe hdd wel mounten naar bijvoorbeeld /media/CH11, maar dus niet op upper rear, en op lower rear dat duurt dat mount succes maar even: daarna springt /dev/sdd1 automatisch naar /dev/sdf1 of sdg1 of sdh1. Ik kan hier geen touw aan vast knopen.

Ik ben ook bezig geweest met /etc/fstab. Met name onder Pli is hier een handige plugin voor. Werkt goed, maar helaas maar voor even. Dan is de device ID alweer veranderd.

Een gewone USB stick (bijvoorbeeld 8G) wordt door alle drie USB poorten probleemloos geslikt. Daar worden muziekbestanden dus niet continu aangeboden om te worden afgespeeld.

Verder heb ik de externe hdd uitgeprobeerd op de VU+ Duo (VTI image) en ook daar ervaar ik geen problemen: automount werkt daar naar behoren, ik kan mp3's spelen, mediaplayer verlaten, en ongestoord TV kijken zonder steeds de melding in beeld dat ik muziekbestanden zou kunnen afspelen.

Voor de Dreambox 8000 zou ik dit dus alleen kunnen bereiken door de front usb poort te gebruiken?

(Her-) kennen jullie dit "probleem"? Is er een oplossing voor om de rear usb poorten op dezelfde wijze te laten functioneren als de front poort?

Dank voor jullie aandacht.

Greetingz, Kcplus

......alle orde komt voort uit chaos......

Geplaatst:

Sterker nog: als ik in Newnigma dit op NEE zet, komt deze een moment later automatisch weer op JA.

In PLi en DMM heb je het door jou bedoelde scherm niet, meen ik.

Nog wat extra info: ik heb in de Dreambox ook een vaste hdd gemonteerd.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat dit er nog iets mee te maken heeft.

Geplaatst:

Okay, ik ben iets verder, maar heb de oplossing nog niet.

Het probleem heeft denk ik allemaal te maken met het feit dat de externe HDD geen eigen voeding heeft, maar dat de USB poort de stroomvoorziening verzorgt, en dan op de lower rear USB poort net niet voldoende......

In een telnet sessie bracht "dmesg" de diagnose.

Op de lower rear USB poort kwam dan na:

"usb storage: device scan complete"

steeds opnieuw de melding:

"hub 1-1:1.0: over-current change on port 3"

waarna keer op keer volgt:

"usb 1-1.3: USB disconnect, address x"

en dan begint het proces opnieuw:

"usb 1-1.3: new high speed USB device using brcm-ehci and address x+1"

"x" begint hierbij na een reboot bij 1 en loopt dan op evenzo vele keren als de externe hdd opnieuw gevonden wordt.

Dus steeds nadat een nieuwe device scan is afgerond komt de over-current melding weer.

En dat gaat eindeloos door.

Op de front USB poort is er maar één device scan, en blijft de externe HDD verder rustig op het eerste adres zitten.

Kennelijk hebben de drie USB poorten alle een verschillende "MxPwr"

Is dat te beïnvloeden?

Andere suggesties?

Dank voor jullie aandacht.

Greetingz, Kcplus

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...