Gast Jeroensky Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 (aangepast) Hallo allemaal. Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen met een behoorlijk vette collectie DVD-Audio. (rock/punk/pop/electro) Ik ben heel blij met de ultieme geluidskwaliteit van DVD-Audio. Alleen, door die formaten oorlog is DVD-A niet echt doorgebroken bij de massa. (waarschijnlijk omdat vele gewone audio apparatuur geluidskwaliteit verschil tussen DVD-A en CD/DVD niet hoorbaar kan maken) Anyway, Ik heb zoals zo velen een DVD speler, ondersteund 96KHz 5.1 24bit Meridian Lossless Packing (MLP) als analoge 5.1 uitvoer(full DVD-A weergave dmv 5.1 analoge output).. Ook een blu ray player (type 1.1) die 5.1 analoog uitvoert, alleen verrotte is deze support net geen DVD-Audio 96KHz 24bit 5.1 als analoge uitvoer. De DVD speler support natuurlijk geen Blu Ray. Ik vind het maar geklooi, twee apparaten om maximale geluidskwaliteit te benutten. (Blu Ray speelt alles behalve DVD-A) M'n versterker heeft betreft analoge ingangen maar 1x 5.1 analoog in. En sp/dif gaat betreft kwaliteit maar tot AC3/DTS/pcm. Maar zit dus met 2 apparaten die 5.1 verbinden (versterker heeft geen BluRay formaat audio decoders onboard vandaar analoge verbinding) Oftewel, ik zoek een Blu Ray player die daadwerkelijk DVD-Audio volledig support(dus niet afspeelt als DVD-Video, maar als DVD-Audio). Nu heb ik een mooi apparaat gevonden (5.1 analoge aansluiting, met decoders onboard zie front / rear), echter alleen voor de USA. Het is de "Oppo Digital BDP-93". Mooie is dat je hiervoor gewoon een module kan kopen(die je intern met 2 connectors aansluit op print) zodat het tevens multi region is betreft DVD alswel Blu ray. Voeding is compatible met EU, op stekkervorm na dan, maar da's geen probleem. Waar ik beetje mee zit is, die player zit vol met opties betreft online play functies(streaming) die helaas alleen in de USA bruikbaar zijn. Is er een proxy service waarbij je een apparaat via bepaald ip(proxy) adres kan verbinden met internet via de USA, zodat de server waar apparaat op inlogt denkt dat het in de USA is? Of is er een Linux proxy applicatie voor (JonDo & Tor & I2P zijn hier niet geschikt voor omdat je moeilijk kan bepalen dat je alleen vanuit USA verbinding wilt) Of weten jullie een BluRay player met analoge 5.1 audio out, en volledige DVD-Audio support (Advanced resolution en 5.1 in 24bit weergave) die in Europa verkocht wordt? 2 januari 2012 aangepast door Jeroensky
winwiz Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Genoemde Oppo is gewoon in Nederland leverbaar hoor evenals de luxere BDP-95. Van beiden kunnen diverse versies geleverd worden, voorzien van de nodige modificaties. Trouwens: waarschijnlijk omdat vele gewone audio apparatuur geluidskwaliteit verschil tussen DVD-A en CD/DVD niet hoorbaar kan maken De hedendaagse mixing/compressie technieken verknallen de meer kwaliteit die je zou kunnen horen... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Jeroensky Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Genoemde Oppo is gewoon in Nederland leverbaar hoor evenals de luxere BDP-95. Van beiden kunnen diverse versies geleverd worden, voorzien van de nodige modificaties. Zou je aub aan kunnen geven welke leverancier de Oppo BDP-95 (met region mod) levert in Nederland?
winwiz Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 We mogen geen reclame maken naar een winkel, maar als je Oppo en bluray combineert kom je een heel eind. Gewoon leverbaar vanuit Nederland. € 1167 excl. BTW voor de pro mod Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Jeroensky Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 (aangepast) Inderdaad twee leveranciers in NL, waarvan er eentje meerdere modificatie opties bied. (die uit Leusden). De Oppo BDP-95 is niet echt een must hier (balanced xlr gebruik ik niet). Dus kies ik voor de Oppo BDP-93 met modificatie naar mijn wens. bedankt. Maar eeh, die internet stream services die je bij de USA versie hebt, hoe zit dat bij de EU versie? Niet aanwezig? 2 januari 2012 aangepast door Jeroensky
winwiz Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Die internet stream services kun je hier wel vergeten of je moet een goeie vpn verbinding kunnen opbouwen. Een proxy zal veelal te traag zijn. Ik snap eigenlijk niet dat je geen goeie DAC koopt en daar digitaal op aansluit. Liefst via HDMI omdat deze een veel hogere bandbreedte toelaat. Je blijft nu afhankelijk van de DAC die in een speler zit. De bron is nu eenmaal digitaal...... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Jeroensky Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 OMG, die winkel is al 18 jaar bezig met...gemodificeerde nieuwe players verkopen. Ik heb gekozen voor de Oppo BDP-93 (Pro) V2 mod (new) Rede waarom ik geen dac koop: ik vind 1 optische disc player genoeg, en een goede dac is kei duur, en nu is m'n versterker goed(Harman Kardon 5.1 set) maar zo goed ook weer niet.(woonkamer, geen studio of pro stage equipment) Vandaar dat ik een player wilde die echt alles afspeelt. Leuke bijkomstigheid is van mijn keuze dat het niet alleen DVD-Audio als DVD-Audio afspeelt, het speelt tevens DVD Video + BluRay volledig regiovrij . Geen gedoe met regio's anymore. M'n versterker heeft maar een analoge 5.1 ingang(6x rca), en gekozen player heeft de dac's onboard voor BluRay/DVD/DVD-Audio/SACD. (DVD-A mag van entertainmentindustrie alleen over 5.1 analoge uitgang, wat over sp/dif gaat is het DVD-Video compatibility spoor. En da's geen DVD-Audio kwaliteit) Aangezien de optische discs net als videoband niet echt een toekomst hebben, dacht ik van, gewoon een player voor alle optische disc meuk. Alles gaat in de toekomst via internet ipv tastbaar opslagmedium. (pay per second CI+/HD+/DRM shit die we kennelijk allemaal accepteren.)
winwiz Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 En dan blijft een goede DAC zijn geld waard. De bron maakt niets uit. Maar goed je hebt deze keuze gemaakt.... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Jeroensky Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 Als ik zoek dan vind ik wel DTS / Dolby Digital DAC's, maar ik zie geen betaalbare DAC's die volgende decoderen naar bv 5.1 analoog; lossy: Dolby Digital Plus, DTS-HD High Resolution. lossless: Linear PCM, Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio. Dus vind ik m'n keuze prima, de Oppo BDP 93 die al die decoders reeds heeft en netjes omzet naar 5.1 of 7.1 analoog of over hdmi. (lossless formaten gaan niet over sp/dif omdat er te weinig bandbreedte voor is, sp/dif is dus PCM/DTS/Dolby Digital(AC3) only.).
Gast Jeroensky Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 (aangepast) Woooow... De Oppo BDP93EU is binnen. Nu begrijp ik waarom het verder gaat dan een gewone Blu ray player. Het is een alles player! (zowel betreft discs als -in mijn gekochte versie soort- in regio's). Klinkt echt super vet, ik gebruik de analoge multichannel uitvoer (en hdmi voor beeld) Ik luister nu DVD-Audio in Advanced Resolution (wat gewone DVD/BluRay players niet doen). Is elke eurocent dubbel en dwars waard... Fijn keuze. Oppo rulez! Ik ga em ook als dlna player gebruiken, en Dreambox met ushare als dlna server.(Oppo BDP93 speelt gewoon de *.ts dreambox opname files af, in SD alswel HD) 4 januari 2012 aangepast door Jeroensky
EBOR Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Kan je dus de dreambox als HDD gebruiken? DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen