Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:
Oke heb nu een nieuwe led scherm gekocht

Lol, daar zitten dus geen CCFL buisjes in.

Maar ook geen inverter maar een driver. Dus dan moet er anders gezocht worden.

Hangt die led aansluiting aan een klein printje of aan het moederbord?

Maak eens wat foto's.

Is het licht uit gegaan na een bios update? Of is hij opeens uit gegaan?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Dat zijn kleine TL buisjes (eigenlijk heten ze CCFL buizen en zijn 2 tot 3 mm dik) en zoals je weet slijten tl buizen snel als je ze veel gebruikt.

De reden dat ze "CCFL" buisjes heten is omdat ze een "Cold Cathode" hebben. Nu is het zo dat bij reguliere TL buizen de kathode niet koud is, maar een gloeidraad is. De enige reden dat een TL buis ermee stopt is als deze gloeidraad breekt. Het principe van de fluorescentie buis veroorzaakt namelijk zeer weinig slijtage. Als de gloeidraad nu 100.000 uur zou meegaan, dan zou de TL ook 100.000 uur meegaan...

Dus bij CCFL buizen heb je de gloeidraad niet, en zal de levensduur vele malen hoger liggen dan bij een TL. (Een TL heeft een levensduur van ongeveer 1 jaar continue branden)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Lol, daar zitten dus geen CCFL buisjes in. Maar ook geen inverter maar een driver. Dus dan moet er anders gezocht worden. Hangt die led aansluiting aan een klein printje of aan het moederbord? Maak eens wat foto's. Is het licht uit gegaan na een bios update? Of is hij opeens uit gegaan?

Ik had hem sávonds gewoon dichtgeklapt en de volgende ochtend toen deed hij niks meer nadat ik hem weer open had geklapt.

post-33340-0-26912000-1327352552_thumb.jpg

post-33340-0-92129000-1327352573_thumb.jpg

The birdman has left the building

Geplaatst:

hopelijk heb je niet vergeten de Accu er eerst uit te halen voor je begonnen bent,anders is je driver al meteen al overleden,zodra je deze aansluit of afkoppeld.

• Moderator
Geplaatst:
Ik had hem sávonds gewoon dichtgeklapt en de volgende ochtend toen deed hij niks meer nadat ik hem weer open had geklapt.

Er is 1 onderdeel wat veel beweegt en ook wel eens klem kan komen te zitten.Of breekt.

Meet de flatcable van moederbord naar het scherm eens door.

Dit was een groot probleem bij de bovenste scherm van de nintendo DS.

Aan de foto's heb ik niks. Ik had een goede foto nodig van de print om te zien of daar ook de LED driver op zit.

Ik denk haast van niet omdat de driver wat warmte afgeeft en dat lijkt me onder het scherm niet echt lekker.

Maar omdat je een nieuw scherm erop heb gezet en nog geen beeld hebt vermoed ik de flatcable als boosdoener.

Of de leddriver die dan ergens los of op het moederbord zit.

• Moderator
Geplaatst:

Hmm..

dan wordt het lastig.

Je moet beginnen met het zoeken naar de pin-out van de flatcable zodat je kan meten of er spanning naar de leds gaan.

Zekeringen op het moederbord goed?

Maar kan je een bios update doen?

Ik had gelezen op het net dat er mensen waren die ook scherm problemen hadden en dat kwam door een beschadigde bios.

Geplaatst:

Wat ik hier nog niet gelezen heb is ,of je wel beeld hebt op een extern scherm ? misschien is de video chip verdacht .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

die bios update heb ik ook geprobeerd maar hij geeft aan dat ik al de nieuwste versie heb dus wil hij ook niet updaten.

met een externe monitor werkt het wel.

The birdman has left the building

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...