CronoS Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 (aangepast) Ik herken jullie problemen niet. Heb op beide transponders goed signaal en kwaliteit en direct beeld. Dit probleem is gewoon decoder afhankelijk. Mijn RE8000 had ook nergens last van en zat op dezelfde schotelset aangesloten. Als ik mijn RE8000 aansloot op de bekabeling van de RE9000 dan had ik ook direct beeld, dus de bekabeling en de schotelset was het verder gewoon niet.. Door een of andere reden hebben sommige (waaronder ik) gewoon problemen met de oude transponder van History HD en dat is afhankelijk van de hardware.. Wat ik alleen niet verwachtte (en wat dus toch gebeurde) is dat de nieuwe transponder van History HD de problemen heeft opgelost en volgens mijn gevoel heeft Canal Digitaal aan de uitzendtechniek niets aangepast, of ik moet dat mis hebben? 4 februari 2012 aangepast door CronoS --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
hhh Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Mijn samsung tv met ingebouwde tuner geeft ook geen problemen op eurosport hd, meteen beeld. Maar de rebox 9000 duurde ongeveer 15 minuten voor er een goed constant beeld kwam. Zelfde aansluiting!
Moderator ceesv Geplaatst: 4 februari 2012 Moderator Geplaatst: 4 februari 2012 Ik heb dit verschijnsel ook gezien bij een kennis. Het vervangen van de LNB zorgde voor de oplossing, de LNB zelf was eigenlijk in orde, maar het vervangende exemplaar had kennelijk een net iets stabielere local oscillator of net iet minder faze ruis. Ik denk dat dit probleem ontstaat door kwaliteitsverschillen in het front-end van de ontvanger. De tuner wil gewoon net niet locken op het signaal. Sommige tuner blikjes hebben kennelijk net iets te weinig signaal reserve. Een dB meer signaal op die transponder kan dan bij dezelfde symbol rate en fec net het verschil uit maken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
CronoS Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Ik heb dit verschijnsel ook gezien bij een kennis. Het vervangen van de LNB zorgde voor de oplossing, de LNB zelf was eigenlijk in orde, maar het vervangende exemplaar had kennelijk een net iets stabielere local oscillator of net iet minder faze ruis. Ik denk dat dit probleem ontstaat door kwaliteitsverschillen in het front-end van de ontvanger. De tuner wil gewoon net niet locken op het signaal. Sommige tuner blikjes hebben kennelijk net iets te weinig signaal reserve. Een dB meer signaal op die transponder kan dan bij dezelfde symbol rate en fec net het verschil uit maken. Dat klopt op zich wel; maar in de praktijk was dit toch moeilijk te realiseren.. ik had dit probleem in elk geval op mijn beide schotelsets; een Triax 66 cm met een CD Quad LNB, maar daarna ook op de Visiosat met Inverto Quad LNB's. Dus aan die kant had ik alles al vervangen.. Op de oude transponder moest het signaalkwaliteit voor History HD minimaal op 87% staan, dan begon deze inderdaad probleemloos te werken.. Als de signaalkwaliteit zit tussen de 80% en 85% dan had je extreme pixelvorming in de eerste 15 minuten en onder de 80% kreeg je amper beeld en soms bleef deze dan helemaal op zwart staan.. Het probleem wat ik had was dat ik mijn schotelset nooit zo zuiver kon uitrichten, ik ging van 82% naar 84% ofzo, maar die paar procentjes maakte dus eigenlijk ook geen verschil uit.. Ik heb nu rond de 83% op de nieuwe transponder en nu is het geen probleem.. Ook op de oude transponder zat ik op 82% met mijn Visiosat. In de lente / zomer wou ik nog een keer het dak op gaan om te kijken of ik hem nog iets sterker kon krijgen, maar dat is nu niet meer nodig --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
fimave Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Sinds de transponder update van 1 februari is de blokvorming op transponder 12109 (Eurosport HD etc) verdwenen omdat deze zenders nu op een andere transponder zitten. Op transponder 12129 (Film 1 / Sport 1) heb ik met de rebox 9000 nog steeds last van. De "moeilijkere" zenders zoals Trace Tropica HD en Trace Urban HD kan ik prima ontvangen. Waarschijnlijk is het een Rebox probleem want na 15-20 minuten dan is het geblokkeerd signaal verdwenen op deze zenders verdwenen en dan heb ik bij snel bewegende beelden nu en dan blokvorming.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen