Ga naar inhoud


VU DUO + NAS


Fordius

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik ben nieuw hier en misschien raar dat ik meteen met een vraag binnen schiet, maar

ben er al 2 dagen mee bezig en heb de forums afgezocht, maar niks helpt voor mij op het moment.

Dus ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen.

 

Het probleem is.

Ik heb een NAS gekocht van Sitecom Smart Living nas md-254, omdat ik graag de films wou streamen naar mijn

vuo duo zodat ik via tv de films kon kijken, en om de muziek af te spelen op mijn Receiver (onkyo) de 2e werkt dankzij de DLNA, maar

kan natuurlijk geen films streamen naar de receiver.

 

Nu heb ik geprobeerd om de nas te verbinden met de vu duo.

Ik heb hier ergens in de forums eerder gelezen dat je bij samba.cfg de 8e regel moet wijzigen naar de werkgroep dat je

op je pc / nas hebt. Dat is gedaan. Daarna ben ik naar netwerk browser gegaan en daar ziet ie mijn NAS.

 

Zodra ik erop klik kan ik een gebruikersnaam / wachtwoord invoeren ( neem aan dat dat het user/ww is van de private account ?? )

nadat ik dat gedaan heb kan ik de volgende opties doen.

 

Heb btw Open Pli ( nieuwste )

 

1. Voeg een nieuwe netwerkverbinding toe

2. Verbindingsbeheer

3. Gebruikersbeheer

4. Hostnaam wijzigen

 

Zodra ik stap 1. doe dan zie ik wel een locaal/map verschijnen bij verbindingsbeheer en zie ik dat ik verbinding heb, maar

ik weet niet waarmee ( als ik naar filebrowser ga zie ik bij opslagmedia

1. Internal Flash

2. De locale/map die ik dus bij de eerdere stap gedaan heb.

 

Maar ik wil dat mijn vu de inhoud van mijn nas ziet zodat ik de films op mijn nas kan bekijken.

Dus ik wil vanaf mijn nas de films streamen naar mijn vu zodat ik het op tv kan kijken, met de receiver.

 

 

Sorry dat het zo lang is geworden en hopelijk heb ik het nog een beetje goed uitgelegd.

Het is voor mij de 1ste keer dat ik werk met een NAS. Wie o wie helpt mij.

Alvast hartelijk bedankt.

 

Mvg, Fordius

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het forum.

Jij bent niet de enige die tegen dit probleem aanloopt, ik heb er ook mee zitten stoeien voordat ik de mappen op mijn NAS kon gebruiken.

Ik ga er nu even vanuit dat jij inderdaad verbinding hebt met jouw mappen van de NAS, dit kun je als volgt controleren.

Ga naar Verbindingsbeheer, daar zie je waarschijnlijk bij CIFS de op de NAS gesharde map en een groen vinkje maar in het wereldbolletje mag geen rood kruis staan.

Als dat inderdaad het geval is klik op de CIFS verbinding en controleer of de optie 'Gebruik als harde schijf vervanging' op Ja staat, dit uiteraard alleen als je geen interne HDD gebruikt.

 

Open hierna via de AB jouw afspeellijst met de opgenomen bestanden en druk op de Menu-toets.

Kies de optie Markeerpunt toevoegen.

Hierna kun je de map naar keuze als Markeerpunt toevoegen.

Succes.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

bedankt voor je reactie.

Dat is hem juist als ik op verbindingsbeheer klik dan zie ik wel een map, maar ik heb het idee dat het een interne map word geopend.

Ik heb wel een groen vinkje, maar kan dus niet inkijken op de mappen in mijn nas en dat is juist het probleem waar ik tegen aan hik.

 

Want ik heb de CIFS verbinding gedaan en de gebruik als harde schijf vervanging op ja gezet.

Maar alsnog kan ik niet inkijken op de mappen in mijn NAS. Dus ik heb een vermoeden dat ik ergens nog tegen een probleem aanloop.

 

1. Ik kan niet inkijken op de mappen in NAS

2. Ik kan dus niet de films uit mijn NAS kiezen, omdat stap 1 ook nog niet werkt.

aangepast door Fordius
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de shares al gestest hebt met een pc en ze werken, noteer de Namen van de share's.

Ga naar De VU, ga Naar verbindingsbeheer en gebruikerSbeheer. Je ziet hier app. Die gescharde zijn? Ga er op staan en druk ok, als er eeN gebruiker en ww zijn ingevuld, verwijder deze zorg dat ze leeg zijn.

Voeg een nieuwe netwerverbindiNg toe

 

Vul in van boven naar beneden

Activeren

Naam van share's bv muziekfilm

Cifs share's

192.168.1.220 ip van nas

Muziekfilm = naam van share's

Ja

Rw

Naam welke rechten heeft op Nasdaq bv admin

Wachtwoord

 

 

Opslaan en het zou moeten werken

 

Verstuurd vanaf mijn Ipad

aangepast door pepper

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me gelukt, om 1 of andere reden deed ie gisteren niet wat hij vandaag wel deed :)

en de rest was makkelijk erna

moet ik toch een algemeen kommentaar op geven

 

ik lees dit even als wij lezers die de vraag en berichten gelezen hebben

 

want je quote, is niet erg hoopgevend of zelfverklarend of zelfs een oplossing die jou zelf of anderen helpt met soortgelijke problemen

maar dat het wel eens na een herstart anders uitziet, is logisch omdat een en ander (na herstart) wordt geimplementeerd en DUS dan pas ter beschikking staat, of ter beschikking komt.

 

dus wij lezers wijzigen je tekst "om 1 of andere reden" in > > > na herstarten kon de netwerk verbinding tot stand komen

dan hebben wij lezers minstens een geldige verklaring.

 

hopelijk zien wij dat als aanvulling en oplossing

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

Wat er opeens gebeurde begrijp ik niet, want ik had de ontvanger al een paar keer gereboot,

maar ik kreeg dus niet die dropdown menu als je die nas zag in netwerk browser, maar nadat ik dus de complete NAS geresetted had en opnieuw een private account had opgezet en dergelijke, maar dit keer met een andere ww heb ik hem weer gereconnected en de oude van de ontvanger afgehaald.

Dus eigenlijk vanaf 0 begonnen en toen deed ie het meteen.

 

Ik kreeg een dropdown menu als je op netwerk browser klikte en dan op de NAS.

Ik denk persoonlijk dat ik ergens met de account iets verkeerds had gedaan ofzo.

 

Dus uiteindelijke oplossing kwam niet door de restart, want dat had ik al meerdere keren gedaan voordat ik op forum kwam en zelfs 2x erna nog gedaan,

maar na een reset van de ontvanger en nas bleek het ook meteen te werken. Dus waarschijnlijk lag het puur aan een instelling ofzo.

 

Het werkt iig zeer simpel nu heb er meerdere aangesloten en het werkt nu zonder enige probleem.

hopelijk verklaard dit het een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, als je om hulp vraagt is het altijd wel weer zo netjes, om informatie bij te voegen, over

hoe je het uiteindelijk voorelkaar gekregen hebt. Misschien dat het nog handig is voor de mede leden hierzo,

Iig ben blij dat ik goed en snel hulp kreeg en het nu werkend is :)

 

en zal proberen hier andere mensen ook te helpen met wat ik weer weet over dingen.

 

groeten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...