Cybex Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 (aangepast) Beste mensen, Sinds vandaag ben ik in het bezit van een DM7020HD en ben er nu een tijdje mee aan het spelen. Nu heb ik de nightly build van OpenPLi op de DreamBox staan en zag een plugin voor HDMI-CEC. Mijn TV ondersteund dit (en staat aan), dus heb ik de plugin geinstalleerd. Echter, na installatie vind ik de plugin nergens meer terug, dus ook niet in de plugin lijst. De plugin staat wel in de lijst van te verwijderen plugins. Moet ik nog ergens de plugin configureren, of werkt hij gewoon meteen? Overigens probeer ik de volgende situatie te creeren: DreamBox aan via originele DreamBox remote -> TV aan & geluidsinstallatie aan (beide ondersteunen HDMI-CEC). Werkt dit op deze manier, of gaat dit niet lukken? Groeten, John 4 januari 2012 aangepast door Cybex
LINKEY Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Dreambox met openpli image ondersteunt geen HDMI-CEC. De plugin is gemaakt voor andere boxen. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Cybex Geplaatst: 4 januari 2012 Auteur Geplaatst: 4 januari 2012 Oh, bummer... Bedankt voor de reactie in elk geval!
Spotvogel Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Zo kwam ik gisteren thuis met m'n nieuwe Sony Bravia, een grotere, nu 40 inch, ik had eerder dit jaar al bijna dezelfde Sony 32 inch gekocht, blijkt plots dat wanneer ik met de nieuwe Sony AB de TV uit zet, de VuDuo ook uit te gaan? Maar, niet aan wanneer ik de Sony TV weer aan zet... Nu meen ik ergens in de VuDuo (OPenPli) daar nog ergens een menuutje voor gezien te hebben? Moet nog gaan testen wat de Vu doet wanneer er een opname loopt/ gepland is en ik zet de TV uit... Mocht dat niet goed gaan dan heb ik nog een work around via het sync menu van de Sony AB, daar kan ik de TV apart nog bedienen geloof ik...
metoo Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 HDMI CEC plugin instaleren, daarin kun je van alles instellen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
M_Z Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Maar zoals gesteld werkt dit niet in de Dreambox ontvangers, dus graag indien er meer info gewenst is een nieuw topic starten in het betreffende forum. M_Z
theparasol Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 En voor de DM800HD PVR kan het al helemaal nooit werken aangezien de benodigde pin niet in de DVI connector zit. En dan liggen voor alle dreambox de drivers nog dwars, nog steeds geen CEC ondersteuning ingebouwd. En recent heeft dream de opensource constructie afgeschaft waardoor images als bv openpli al helemaal nooit meer cec ondersteuning krijgen. Tenzij er ooit iemand zelf open source drivers gaat maken / reverse engineren. Maar die kans acht ik zo goed als nul.
Spotvogel Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Beetje off topic misschien, maar, heb de communicatie tussen de Bravia en de Vu nu prachtig. AB van de VU schakelt nu tegelijkertijd de VU en de Bravia aan en uit, AB van de TV alleen de Bravia; leuk!
Cybex Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 Ik heb nu in onze slaapkamer de ET9000 staan in combinatie met een Samsung TV. In één woord geweldig! Nog maar 1 remote nodig om de boel aan / uit te zetten. Teleurstellend dat DreamBox dit niet ondersteund, dat mag je toch verwachten van zo'n "top" receiver?
twel12 Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 (aangepast) HDMI-CEC voor de DM7020HD schijnt er wel aan te komen (las dit in het dreambox VIP forum). De hardware ondersteunt het, is alleen een kwestie van drivers. Evenals een hbbtv plugin, maar die zal wel veel langer op zich laten wachten. 6 januari 2012 aangepast door twel12
bigtwin Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Op zich al knap trouwens dat je pli op je 7020hd krijgt. Ik heb een aantal verschillende versies geprobeerd, maar die wilden allemaal niet. Dus draai ik nu Newnigma, naar tevredenheid trouwens. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen