Cybex Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Mijn zwager heeft me verteld dat het mogelijk is om mappen af te spelen met daarin een VIDEO_TS map, een DVD dus, via de File Browser (PVR knop). Ik probeer dit werkend te krijgen, maar met geen mogelijkheid speelt hij automatisch een map af waarin een VIDEO_TS map staat. Voorbeeld filesysteem: NAS: Films\Barbie_DVD\VIDEO_TS Als ik in de map "Films" zit wil ik dus de map "Barbie_DVD" kunnen selecteren en hem dmv de OK knop op de remote kunnen afspelen. Mijn zwager is aan het werk en aangezien jullie hier ook alles weten dacht ik: "Laat ik het op Sat4all vragen" :-) Ik ga er van uit dat ik de DVD Player plugin moet installeren? Is er verder nog iets wat ik moet aanpassen, of wat zie ik over het hoofd? Groeten, John
Loui (K) Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ja je moet de DVD Player geinstalleerd hebben en dan werkt dat gewoon.Je kopieerd de dvd naar de hardeschijf desnoots gewoon in een map zoals jij zegt en dan kun je met de dvdplayer kiezen welke dvd je wil zien.
Cybex Geplaatst: 4 januari 2012 Auteur Geplaatst: 4 januari 2012 Zojuist heeft m'n zwager gebeld en hij heeft het probleem hier al gelezen (Hallo Martin :-)). Wat blijkt nu, je moet de directory structuur aanpassen als volgt: Oude situatie: Films\Barbie_DVD\VIDEO_TS\<.vob files> Goede situatie: Films\Barbie_DVD\</vob filles> Nou, ik heb weer wat te doen vanavond. Ik heb enorm veel DVD's waar ik het mapje VIDEO_TS uit moet halen
Sigma Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Nou als je dus de dvd player hebt geinstalleerd kun je dus iso afspelen Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
M_Z Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ik heb hier de VIDEO_TS map pas kunnen afspelen sinds de DVD-player plugin er op staat. Heb dan ook nog een lege map AUDIO_TS erbij geplaatst en de hoofdmap waarin deze twee mappen staan de toevoeging .dvdmedia gegeven (voor Mac noodzakelijk). Je hoeft er dus geen .iso file van te maken. M_Z
Sigma Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Dat is niet wat ik bedoel er zijn mensen die dus iso uitpakken om een .ts file te krijgen maar dat hoeft dus niet want iso speelt hij ook af Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Cybex Geplaatst: 4 januari 2012 Auteur Geplaatst: 4 januari 2012 Gek eigenlijk, waarom de .ISO wel maar de bestandsstructuur niet? De .ISO heeft de volgende submappen namelijk: AUDIO_TS en VIDEO_TS. Als je een mapje aanmaakt genaamd DVD en daarin AUDIO_TS en VIDEO_TS stopt, dan moet je op het mapje VIDEO_TS klikken voordat de DVD afspeelt.
Sigma Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 (aangepast) Ach wat maakt het uit scheeld weer uitpakken. 4 januari 2012 aangepast door Sigma Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
icesat Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 (aangepast) Ik hernoem de map VIDEO_TS altijd naar de naam van de film zo zie je meteen welke film het is, die je direct kan opstarten 4 januari 2012 aangepast door profil
icesat Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 nog vergeten erbij te zeggen dat ik dan de hernoemde VIDEO_TS map bij de rest van de dvd collectie map op mijn DM zet (werk dus zonder submappen)
dirkie73 Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Maar als je iets rechtstreeks op de DM opneemt,neemt hij dat toch ook op TS formaat op?
Loui (K) Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Maar als je iets rechtstreeks op de DM opneemt,neemt hij dat toch ook op TS formaat op? Klopt wat jij daar zegt maar dat is wel even een heel ander formaat Ts als de Ts van een DVD.Ik snap dat je hier verwaring over krijg maar een DVD is toch net even iets anders dan een Transport stream van jou Dreambox.
tvsat Geplaatst: 7 januari 2012 Geplaatst: 7 januari 2012 DVD's zijn in .VOB formaat .VOB bevat video, audio, menus en ondertitels die allemaal zijn samengevoegd in het VOB bestand Verder staan er nog IFO (Info) and BUP (Backup) bestanden op IFO en BUP zijn nodig om de VOB te kunnen lezen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen