Ga naar inhoud


Bitrate CanalDigitaal vs Ziggo kabel


Cybex

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik zie dat de bitrate van de CanalDigitaal zenders rond de 5/6 Mbit liggen, dit in tegenstelling tot de 11/12 Mbit waar Ziggo kabel mee uitzend. Via de Duitse HD kanalen haal ik deze bitrate ook, maar bij Ned1, Ned2, etc is dit niet mogelijk? Waar kan ik hier meer informatie over vinden?

 

 

Groeten, John

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

ik weet zo niet waar je daar meer info over kan vinden ik kan je wel zeggen dat je bij canal digitaal niks moet voorstellen als het over bitrates gaat want die zijn echt bedroevend laag en dat zie je ook wel aan het beeld.....ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld sky uk en hun HD zenders....wat ik verder nog kan zeggen is dat bitrates niet altijd wat zeggen het ligt er ook aan welke codec ze gebruiken voor hun HD kanalen,sky uk HD zenders hebben een bitrate van wel 15mbit of meer en dat is ook goed te zien aan het prachtige beeld,als voorbeeld kijk maar eens naar ed live hd bij canal digitaal die kwaliteit vind ik bedroevend laag voor een HD channel

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

canal digitaal moet de ruimte op de satelliet kopen, ziggo stuurt het over hun eigen kabel, dus canal digitaal doet het zo goedkoop mogelijk.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is al eerder aan de orde geweest.

Was toentertijd een ellenlang draadje over de bitrate van CDS.

Er wordt niet met exact dezelfde apparatuur gewerkt

waardoor een 1 op 1 vergelijking van getallen ook mank loopt.

 

Geef gewoon je ogen de kost en geef dan je mening.

 

Ik denk dat velen het met me eens zijn dat het beeld op de kabel in veel gevallen net wat beter is,

maar dat het beeld van CDS ook prima is.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS werkt met een variabele bitrate en Zggo met een vaste vooraf ingestelde bitrate. Als een tv zenders hun signaal aanleverd in bv 6M/bit dan voegt Ziggo er 6M/bit aan 0 bite toe om aan de 12/bit te komen en dus verspilling van de bandbreedte.

CDS zend het signaal dan met 6M/bit uit en geeft de overige bandbreedte aan een andere zender die ook op die transponder zit en meer bandbreedte (door bv snelle beleden) nodig heeft.

Verder komt er nog meer bij kijken. Welke apparatuur en multiplexing ze gebruiken en hoe groot de bandbreedte is.

 

Wat Gerard 76 zegt is de beste methode. en dat is met je eigen ogen te aanschouwen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben CDS en kijken met de ET9000, we hebben de dezelfde HDTV als onze buren, en ik kan nauwelijks verschillen waarnemen in de beeldkwaliteit.

Het enige wat ik wel mis zijn een aantal zenders, vooral voor de kids is ziggo aantrekkelijker dat moet ik dan ook met grote regelmaat vernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS werkt met een variabele bitrate en Zggo met een vaste vooraf ingestelde bitrate. Als een tv zenders hun signaal aanleverd in bv 6M/bit dan voegt Ziggo er 6M/bit aan 0 bite toe om aan de 12/bit te komen en dus verspilling van de bandbreedte.

CDS zend het signaal dan met 6M/bit uit en geeft de overige bandbreedte aan een andere zender die ook op die transponder zit en meer bandbreedte (door bv snelle beleden) nodig heeft.

Verder komt er nog meer bij kijken. Welke apparatuur en multiplexing ze gebruiken en hoe groot de bandbreedte is.

 

Wat Gerard 76 zegt is de beste methode. en dat is met je eigen ogen te aanschouwen.

 

Allereerst krijgen ze het signaal nooit in 6 mbit aangeleverd, en de eerste encoder die van 6 mbit ineens 12 mbit maakt moet ik nog tegen komen. Alle kabelaars geven het signaal 1 op 1 door maar Canal Digitaal doet dat niet. Overige bandbreedte noemen we nullbytes en die zijn alleen meetbaar als je volledige transportstream bekijkt.

 

Een vast bitrate van 12 Mbit is beter dan een variable bitrate waarbij het gemiddelde op 5-6 Mbit ligt met een uitschieter naar 9-10. Canal Digitaal propt vreselijk en als de zenders allemaal echte HD programma uitzenden ligt het gemiddeld veel lager dan die 9-10 mbit. :grin: En dat is goed te zien in de beeldkwaliteit. Canal Digitaal heeft hun apparatuur zo ingesteld dat het eigenlijk geen HD meer genoemd mag worden. En dan hebben we het nog niet eens over de SD zenders in mpeg2... dat lijkt meer op VHS.

 

Kortom als je een fatsoenlijke beeldkwaliteit wil is er maar 1 keus mogelijk, en dat is de kabel. Overigens zijn de IPTV aanbieders ook goed bezig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik woon hebben we geen kabel, dus ik ben aangewezen op de schotel. Maar ik heb vandaag een aansluiting aangevraagd voor de kabel. Ik moet de offerte nog krijgen, het hangt natuurlijk van de prijs af of ik het doorzet. Ik ben benieuwd welke kosten hieraan verbonden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet bij alle HD dat CDS ze HD waardig door geeft maar bij de meeste ben ik dik tevreden over de kwaliteit. bv NED 1,2 en 3 geeft CDS bij echt HD door met een bitrate van tussen de 13 en 14 M/bit tewijl de kabelaars nooit boven de 12M/bit komen.

Maar inderdaad RTL 4 bv is waardeloos bij CDS maar eredivisie HD is erg mooi om naar te kijken hoewel UPC het net iets mooier door geeft. Dat is vooral te zien bij het logo.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemeen heb ik ook niet echt de 'wauw' reactie als ik naar één HD en/of Canvas HD kijk terwijl het beeld bij VTM HD en Nederland HD wel meestal mooier is.

Naast het verschil in resolutie (720p/1080i) ligt de bitrate bij VTM ook meestal hoger. Zou de VRT nu de oorzaak zijn of wordt het beeld door TVV/CDS echt dichtgeknepen?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter een nadeel bij de kabel, de kabelaar verplicht welke ontvanger je mag gebruiken.

Aan bv de interactieve ontvanger zitten veel nadelen, maar een programma opnemen, niet

via een pc te benaderen. Ook hoor ik veel klachten over vastlopers van de cisco ontvanger.

Dit lijkt mij wel een groot nadeel, gezien de beperkingen. Tevens zijn de all in 1 prijzen

sneller en goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...