Ga naar inhoud


Bitrate CanalDigitaal vs Ziggo kabel


Cybex

Aanbevolen berichten

Allereerst krijgen ze het signaal nooit in 6 mbit aangeleverd, en de eerste encoder die van 6 mbit ineens 12 mbit maakt moet ik nog tegen komen. Alle kabelaars geven het signaal 1 op 1 door maar Canal Digitaal doet dat niet. Overige bandbreedte noemen we nullbytes en die zijn alleen meetbaar als je volledige transportstream bekijkt.

 

Een vast bitrate van 12 Mbit is beter dan een variable bitrate waarbij het gemiddelde op 5-6 Mbit ligt met een uitschieter naar 9-10. Canal Digitaal propt vreselijk en als de zenders allemaal echte HD programma uitzenden ligt het gemiddeld veel lager dan die 9-10 mbit. :grin: En dat is goed te zien in de beeldkwaliteit. Canal Digitaal heeft hun apparatuur zo ingesteld dat het eigenlijk geen HD meer genoemd mag worden. En dan hebben we het nog niet eens over de SD zenders in mpeg2... dat lijkt meer op VHS.

 

Kortom als je een fatsoenlijke beeldkwaliteit wil is er maar 1 keus mogelijk, en dat is de kabel. Overigens zijn de IPTV aanbieders ook goed bezig.

totaal niet mee eens kijk dan maar eens naar sky uk en hun hd zenders die zijn echt top en doen zeker niet onder voor kabel

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

NED 1,2 en 3 geeft CDS bij echt HD door met een bitrate van tussen de 13 en 14 M/bit tewijl de kabelaars nooit boven de 12M/bit komen.

 

Wat zeg je nou? Jij ziet 13 / 14 Mbit op NED 1,2 en 3? Ik haal rond de 6Mbit maximaal. Heeft de rest ook 13/14 Mbit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bitrate ned1HD:

 

Ziggo: 11600~11800kbit video en geluid op 448kbit 6ch AC3

CDS: 4800~7600kbits video en geluid op 384kbit 6ch AC3

 

en zover ik kan vergelijken is de Bitrate van BBC HD zowel op de schotel als bij Ziggo gewoon gelijk..

aangepast door Ou-Tannu

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zeg je nou? Jij ziet 13 / 14 Mbit op NED 1,2 en 3? Ik haal rond de 6Mbit maximaal. Heeft de rest ook 13/14 Mbit?

Wat is er nou belangrijk aan die getallen als je toch niet weet wat je aan het meten/vergelijken bent?

Verdiep je in de materie en kom er achter dat die getallen/vergelijkingen vrijwel niets zeggen over het plaatje.

TV-kijken doe je met je ogen en niet met de rekenmachine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdiep je in de materie en kom er achter dat die getallen/vergelijkingen vrijwel niets zeggen over het plaatje.

 

Da's wel erg kort door de bocht. Als dat zo zou zijn zouden ARD en BSkyB ook op lage bitrates draaien,

scheelt teveel geld !

 

Ik zie toch meestal duidelijk verband tussen bitrate en een enigszins gestoken plaatje.

Film1 HD via CD b.v. is ook om te huilen. Ik kijk het meeste naar de HD van BSkyB en als je dan terugkeert naar

de zenders van CD is het huilen met de pet op.

 

Een van de weinige zenders van CD die wel een redelijk HD plaatsje heeft is b.v. Travel Channel.

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk niet naar al die getallen maar gewoon naar de verschillen in beeldkwaliteit ( via CDS en FTA ) die mij opvallen. Over het algemeen hebben de Engelse HD kanalen een zeer strak plaatje, soms wordt zelfs blu ray kwaliteit benaderd ! Geldt overigens ook voor bijv. Servus HD. Deze kwaliteit wordt meestal niet of nauwelijks gehaald door de meeste Nederlandse HD kanalen. Ik heb zelfs de indruk dat de beeldkwaliteit bij dezelfde soort uitzending per dag verschillend is, zoals bij de journaaluitzendingen op RTL4 en Ned1 HD ( als criterium neem ik dan uiteraard de rechtstreekse studiobeelden ). Mijn meetmethode is als volgt : bij een zeer goede beeldkwaliteit heb ik zelfs op 10 a 20 cm afstand nog een strak plaatje op mijn 50" plasma TV. De Nederlandse HD uitzendingen vallen dan over het algemeen al snel door de mand, terwijl veel Engelse HD uitzendingen nog steeds bijna blu ray kwaliteit benaderen. Het verschil zou dan misschien nog kunnen liggen aan de kwaliteit van de gebruikte HD opname apparatuur maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Dus wat blijft er dan nog over als mogelijke oorzaak ........?? Toch CDS ......??

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel erg kort door de bocht. Als dat zo zou zijn zouden ARD en BSkyB ook op lage bitrates draaien,

scheelt teveel geld !

Nou zo kort door de bocht is dat niet.

Hogere bitrates hoeven helemaal geen beter beeld te geven.

Het maakt nogal uit of er mpeg 2 of mpeg 4 gebruikt wordt, dynamische bitrate of statische bitrate , is het 720p of 1080i en de ene encoder is veel efficiënter dan de ander.

Ook het soort uitzending, veel of weinig bewegende beelden maakt natuurlijk veel uit of er hoge bitrate nodig is.

Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.

 

En ja, CDS zou een nog mooier plaatje kunnen neerzetten met hogere bitrates maar staar je niet blind aan de getalletjes.

 

Als je met buitenlandse zenders gaat vergelijken houdt dan rekening met dat de Nederlandse zenders nog te weinig echte HD uitzenden en te veel upscaled SD.

Het Ned1 journaal is nog nooit in HD geweest, dus ja dat valt wel door de mand als je gaat vergelijken met echte HD.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

NED !, 2 en 3 zitten hier altijd tussen de 4-5 MBit.

De commerciëlen zie ik nooit.

Toch moet ik zeggen dat menig programma er goed uitziet, al zie ik wel verschil met Arte HD of ARD HD: die zitten meestal tussen 11-12 MBit.

Heb al eens de ts stream van Film 1 HD gebrand op een blu-ray, dat was dus geen succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch moet ik zeggen dat menig programma er goed uitziet, al zie ik wel verschil met Arte HD of ARD HD: die zitten meestal tussen 11-12 MBit.

Wat hierboven over Nederlandse en Vlaamse HD gezegd wordt, zal allemaal waar zijn. En ruimte voor verbetering bij CDS ook.

Dat bewijzen De Trace-zenders op Astra 3 wel.

 

Maar we moeten m.i. nooit uit het oog verliezen, dat Nederland/Vlaanderen een beperkt schotelgebied is. Natuurlijk kunnen financieel sterke aanbieders in grotere landen om ons heen meer bieden: meer abonnees, wellicht hogere abonnementskosten, tja, dan kun je ook meer MBits op de sat betalen. :cool:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al eens de ts stream van Film 1 HD gebrand op een blu-ray, dat was dus geen succes.

Misschien wordt daarom die HD-kwaliteit wel laag gehouden. :eek:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat een drama weer vanavond op RTL7 "HD". Voetbal is altijd wel een mooie graadmeter voor beeldkwaliteit en ik blijf het echt onbegrijpelijk vinden dat er niets aan die belabberde kwaliteit gedaan kan worden, overigens zag RTL7HD op Ziggo er net zo slecht uit als bij CD. Het leuke was dat AZ-Valencia ook op ESPN-HD te zien was en dan schrik je wel van het verschil in beeldkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...