Ga naar inhoud

TV ombouwen voor CI plus module

Aanbevolen berichten

Gast Semmekrot
Geplaatst:

Hallo,

We hebben sinds kort een Samsung UE46 B7000 LED TV en we hebben schotel via CanalDigitaal. Het liefst willen we geen kast voor de TV zetten voor een losse ontvanger maar helaas is de televisie niet geschikt voor een CI of CI plus module van CanalDigitaal (wat is overigens het verschil?).

De TV heeft echter wel een CI module voor Ziggo etc. Is mijn tv of de module op één of andere (al dan niet officiële) manier om te bouwen en geschikt te maken voor de CI module zodat ik de ontvanger niet meer nodig heb?

Jullie zouden me erg helpen met reacties. Alvast bedankt!

Gr Semmekrot

Geplaatst:

hallo Semmekrot

De tv is niet om te bouwen voor satelliet tv , daar heb je ingebouwde satelliettuner voor

nodig ,dan zal je een andere tv moeten kopen die wel een C,en een T.en een S. tuner heeft

je hebt nu alleen een DVB-C en een DVB-T tuner in je tv.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Semmekrot
Geplaatst:

Hallo Moderator,

Bedankt voor je reactie. Al is het niet helemaal het antwoord waarop ik gehoopt had ;-) Is zo'n tuner er niet in te zetten of te vervangen?

Groeten

• Moderator
Geplaatst:

In jouw geval kan er er voor satelliet ontvangst een Set Top Box op aansluiten.

Dit is een ander woord voor een losse satelliet ontvanger.

Ombouw van je tv zal niet gaan, je bent er niet alleen met het vervangen van een tuner, maar je moet ook de besturings software implementeren.

Zet je toestel te koop of ruil hem in voor een toestel met ingebouwde sat. ontvangst mogelijkheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Semmekrot
Geplaatst:

oke bedankt voor jullie reacties. ik zal is even kijken wat ik er mee ga doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen