Ga naar inhoud

Geen beeld op de SD zenders van Canal Digitaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds een aantal dagen geen beeld meer op een aantal SD kanalen.

Nederland 1, 2 en 3 geen probleem. BVN ook geen probleem, maar RTL 4, 5, 7, de SBS zenders, Discovery, enz doen het niet meer in de SD modes.

Wel een goede SNR waarde voor die kanalen (16 DB) en met een zelfde SNR waarde op de HD kanalen geen probleem.

Ik heb zondag een mailtje naar Canal Digitaal gestuurd, maar nog geen antwoord.

Voor de zekerheid heb ik de laatste updates op mijn Dreambox 800HD SE gezet, de kanalen lijst opnieuw ingelezen, CCCam ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar alles zonder resultaat.

Zijn er meer mensen die hiervan last hebben (gehad)?

Ik mis nu zoveel mooie programma's.

Apke

Work 2 be Free

Geplaatst:

Ik zou eerst nagaan of er nog een pakket op de kaart zit het lijkt er op van niet en dan is alleen 1-2-3 open

als de kaart niet is geactiveert dan werkt ook 1,2,3 niet.

Theo

Geplaatst:

Soms kan het liggen aan de nieuwere versies van CCcam.

Op mijn Black Panther willen deze zenders ook niet tenzij

ik CCcam terugzet naar versie 2.0.11

Op mijn DM 800 SE maakt het echter niets uit, ik draai

met 2.30 en ook de SD zenders doen het.

Geplaatst:

Heractivatie was de oplossing. ;) .

Stom dat ik het eerst in de ingewikkelde hoek zocht en daarna zo iets eenvoudigs over het hoofd zag. De ontvanger staat altijd aan, vandaar dat ik er niet op kwam.

Bedankt voor het meedenken en sorry voor de late reactie.

Work 2 be Free

Geplaatst:

Tja, ook heb waarschijnlijk last van een niet up-to-date SECA2-card (Zwart/Wit-kaart)

card reader /dev/ttyUSB0

handled 70(0) ecms and 111(111) emms

SECA card zz.zzz.zzz.zz.zzz entitlements:

0000 SECA : 1990-00-00

006a CANALDIGITAAL : 2012-01-31

Inmiddels 2 sms-jes gestuurd en ik gebruik cccam 2.3.0 voor de update. Nu is de vraag:

- Is er iets met mijn kaart aan de hand (a.d.h.v. bovenstaande gegevens) of

- SMS ik mss een half serienummer (mijn kaart begint met 100.100 maar op de website geef je 00.100 in)

Elke hulp wordt aanvaard ;-)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Geplaatst:

Gewoon terug naar CCcam 2.2.1 of eerder en de update komt weer binnen

seca2 werkt niet met CCcam2.3.0

greetz aztek

Geplaatst:

Gewoon terug naar CCcam 2.2.1 of eerder en de update komt weer binnen

seca2 werkt niet met CCcam2.3.0

greetz aztek

Heb het weer opnieuw geprobeerd nu met cam 2.2.1. We wachten af en het resultaat hoor je hier

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Geplaatst:

EN inderdaad gewoon een update na een downgrade naar cccam 2.2.1. Hartelijk dank voor de tip. Heb alles maar even gedowngrade terug naar 2.2.1. Lekt in ieder geval een stuk minder :whistle:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen