Ga naar inhoud


Ik krijg geen verbinding met mijn pc


columbo

Aanbevolen berichten

en waarom dit alles....????

 

Omdat geen enkel IMAGE OP JE RECEIVER VOORAF KAN VOORZIEN welke workgroup jij op je thuisnetwerk computers en NAS hebt ingesteld

Of zelfs dat je een workgroup gebruikt!!!

 

al die images raden dus wat het meest gebruikt is, past het niet, en dat zie je meteen in de networkbrowser, dan ga naar de samba konfiguratie.

 

bovendien is het OOK nog eens afhankelijk van de windows versie die jij op de PC hebt

 

heb je een NAS, dan is het voor cifs mounts + voor NFS mounts belangrijk daar beiden meestal werkzaam zijn en samba als eerste authentifikatie werkzaam is voor externe / remote toegang.

 

niemand van de imagebakkers heeft dus een menuutje ontwikkeld waar je dat per afstandbediening kunt instellen

luiwammussen :P

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ok alvast bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen,mijn PC is een samen gestelde,: AMD 6 Core/met MSI 8760A-G54 draait op Win 7 Home Premium 32Bit.ik ga er morgen mee aan de slag,

Ik heb vandaag een paar You-Tube Filmpjes op de 7020HD gekeken zag er goed uit,alleen als je wat verkeerd doet crasht hij,en start opnieuw op,.ik heb alleen 2 handmatige zender lijsten er instaan DVB-S,2 & DVB-T,overigens is de beeld kwaliteit van DVB-T via HDMI uitgang van de 7020HD een heel stuk beter dan van een losse reciever via de Scart op een 42" LG Plasma,

 

Die ZDF Media theek werkte maar met mate op de hoogste instelling ,geregeld zwarte blokjes in de onderste helft van het beeld.

 

Overigens dat 3D Demo kanaal op Astra geeft ook met een LG 3D bril géén 3D maar 2 afzonderlijke beelden.

Wat eigenlijk wel ,op viel is dat je met een Cinemascoop beeld boven en onder weer een zwarte balk krijgt,ik dacht dat dit nog aangepast kan worden in het menu beeld instellingen,daar mijn oude 7020 met de LG plasma het beeld automaties aan past .

Overigens ik ben meer een man van de Harware,Sofware ben ik ( nog) niet zo goed in,maar oefening maakt kunst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas lukt het maar niet om de bestanden ,die wel in de lijst vd 7020HD staan via de fttp//of DCC te activeren,ik kan op bijv op samba klikken maar er gebeurd niets ,ook niet als hij aanstaat of na uitschakelen vd 7020HD ,naar stby..ik heb wat foto's met mijn mobieltje gemaakt ,anders word het bestand te groot als ik met een HD camera Foto's maak.

In de DCC lijst staan in de rechter helft de bestanden die op de HDD van de PC staan,ik kan dit waarschijnlijk niet verwijideren zo dat deze lijst R leeg is,zo dat ik het bestand van links naar rechts ,en terug zou moeten schuiven/slepen.

post-40587-0-81756700-1326128852_thumb.jpg

post-40587-0-64297100-1326128885_thumb.jpg

post-40587-0-47942000-1326128907_thumb.jpg

post-40587-0-81122800-1326128937_thumb.jpg

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Columbo,

 

der staat nog al wat raar spul op je dreambox als ik het zo bekijk...

bijvoorbeeld een CCcam.zip op de root van de dreambox,

je moet uitkijken met wat je erheen kopieert en waar

(als iemand zegt zet CCcam erop, dan bedoelen ze niet een gecomprimeerd bestand DAARHEEN kopieren)

 

alsook die henksatlijst, die ik zie staan in het tweede beeld

 

als je onvoorzichtig te werk gaat, dan crasht niet enkel de dreambox

maar moet je hem helemaal vers opnieuw flashen.

 

de bedoeling van DCC is dat je twee tools tegelijk op een proggie hebt

namekijk telnet en ftp (zo te zien is die ook netjes verbonden op het IP adres van de dreambox, groen groen, balk beneden)

als je in het Tabblad venster van telnet klikt en er dit in tikt (enkel dat)

ps

met een <entertoets indrukken> als opdracht

zie je alle lopende processen op de dreambox

doormiddel van scrollen van het venster kun je even kijken of die regels aanwezig zijn

nmbs

smbd < dat staat voor het proces van de sambaserver en duidt aan dat dit proces loopt

daarmee weten we of je sambaserver opgestart is. (indien aanwezig op je Openpli image)

 

indien ja > aanwezig en proces gestart

dan klik je op het Tabblad venster van FTP

 

waar je links dus de mappen ziet op de dreambox <en> rechts die van je PC

dubbelklik je links op /etc dan opent die map

scroll omlaag en dubbelklik op /samba dan opent die map

daar moet een smb.conf staan

 

we hebben dus twee indicaties of samba server op de loopt

a ) doordat we dat zien in de processen

b )doordat een smb.conf aangemaakt is < die we willen bewerken

zie afbeelding

 

Indien je samba server niet loopt, kan zijn, moeten we die starten , danwel als plugin erop installeren

het laatste doe je via de openpli feed download packages.

 

hoop dat je het even rustig aan doet en goed kijkt, daarmee niet een onbruikbare dreambox overblijft

samba1 toont dat in het telnet venster de smbd en nmbd actief zijn bij mij

ciao

aangepast door Tonskidutch

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hy ,ik heb de overbodige bestanden gewist,en de CCcam en Henksat uitgepakt en terug iin de lijst gezet,alleen het,werkt nog steeds niet,ik kan wel evt handmatig die CH setting lijst bewerken en evt aan een boeket toevoegen,maar dat duurd te lang. ik had ook nog Filezilla geprobeerd ,maar dat is nog ingewikkelder,veel meer inst.Overigens is het normaal ,dat het IP adr. veranderd na het de uit schakelen ,staat nu op 161,dus iedere dag 1e hoger.

Begind nu echt een drama te worden na een week zoeken en proberen.post-40587-0-86442300-1326280362_thumb.jpgpost-40587-0-20736600-1326280396_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog steeds de originele er op staan,

de settings van E1 overzetten tja als dat zou kunnen ,want ik heb er speciale plugin's op staan,zoals nieuws lezer NOS googlenieuws ,web nieuws en nog veel meer.o en ook nog een ***ongewenste_url*** key downloader.

Mojo,ik stuur je een PM,alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...