dirkie73 Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Hallo satvrienden, nou hier ben ik weer met een volgende probleem waar ik nu al een paar dagen mee zit te stoeien,had voorheen 6xLNB op een Wavefrontier met de volgende satelieten:7,13,19,23,28 en 42 graden dit allemaal op een EMP 8x1 switch,werkte naar behoren (heb het niet over de 8x1 go t nn switch) En nu wilde ik een aansluiting naar mijn slaapkamer,alles volgens het boekje gedaan,de LNBs vervangen voor 4xInferto Quad en 2xDual,en een 2e switch aangeschaft (dus eerst de Go to NN switch maar die deed de job niet dus weer een EMP 1x8 switch) En nu komt het:de LNB zijn zowel boven als beneden aangseloten op de switches maar ik heb alleen maar signaal op 1 verdieping! Heb echt alles dubbel checked,wat doe ik fout?Of moet ik nog iets tussen de switches hebben? grts Dirkie
dirkie73 Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Geplaatst: 5 januari 2012 Even snel een vraag:Als ik op de ene switch 23 graden op LNB 1,en 28 graden op LNB 2,etc,etc moet die dan op dan andere switch ook PRECIES zo?Want nu heb ik ze een beetje door elkaar namelijk...
vGnp Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Je mag het zo aansluiten als je wilt. Als je dat dan ook maar net zo instelt op de betreffende ontvanger. Ben je niet bezig met de kabels teveel door elkaar te halen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dirkie73 Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Geplaatst: 5 januari 2012 @VGNP, het bizarre is dat ik boven dus alle satelieten kan ontvangen,en beneden alleen 23graden (LNB2),en als ik dan van swich omruil dan ontvang ik dus beneden alle satlieten,dat ik 5 kabels door elkaar haal die toevallig op de niet werkende switch zitten lijkt mijn onwaarschijnlijk...
dirkie73 Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Geplaatst: 5 januari 2012 En heb nu iets heel vreemds,hij vind de satelieten en je ziet de kanalen met heel netjes de programmas die op het moment lopen en wanneer ze aflopen (deze kloppen ook!) maar je ziet ze niet want de DB staat op 0.0! Dus hij vindt ze,heeft signaal maar DM laat het niet zien...
Eduard07 Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 (aangepast) Je bent nu wat verwarrend in je berichtgeving. Betreft "wel EPG, geen beeld" de switch die goed functioneerde? Heb je beide ontvangers goed ingesteld op diseqc-ABCD? Of heb je maar 1 ontvanger, alleen de Dreambox? Het is dus in ieder geval mogelijk dat 1) de Dreambox niet overweg kan met een EMP-switch; 2) een van de 2 EMP-switches kapot is; 3) je softwarematig steeds iets fout doet bij de instellingen. Ik zou het volgende doen: 1) terug naar de Fabrieksinstellingen; 2) de goede diseqc-switch gebruiken bij het instellen van aansluiting Switch 1 (beneden); 3) de goede disecq-switch ook gebruiken bij het instellen van Switch 2 (slaapkamer); 4) bij goed resultaat: dezelfde test met de andere switch! 5) daarna beide switches aansluiten, en goed onthouden welke switch nummer 1 is, en welke nummer 2 (nummeren!). Trouwens, de Dreambox kan niet even goed overweg met alle merken diseqc-schakelaars. Ik heb de beste ervaring met Spaun en Triax schakelaars. 6 januari 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
vGnp Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Ik zou ook wel eens willen weten wat het resultaat is van het aansluiten van de box die wel beeld geeft op de aansluiting op de verdieping waar je nu geen beeld hebt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dirkie73 Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 zowel de boxen als de switchen omruilen geeft beeld...vreemd de ene alles doet het de andere doet alleen hotbird 13 en die zit op de ene op LNB2 en op de andere switch op LNB3 raar die lnbs moeten toch minstends 2 aansluitingen aankunnen,ik ga ze nu los koppelen en alle aansluitingen p[ beide switches gelijk zetten... skijken...
dirkie73 Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 pfffff..we gaan de goede kant op...ok wat heb ik gedaan?De ingewikkelde EMP 186 S Go To NN switch eruit gehaald en vervangen voor de EMP 8/1 switch DUS heb nu boven en beneden PRECIES dezelfde switch en nu lijkt bijna alles het weer te doen,alleen 28 en 42 graden maar die check ik morgen wel af... Bedankt voor het meedenken en wat leren we hier uit? Geen ingewikkelde switches kopen om een tientje goedkoper uit te komen... Houd jullie van op de hoogte! Muchos gracias satvrienden
Eduard07 Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 JIJ leert hieruit dat je systematisch te werk moet gaan. Dus ook stap voor stap elimineren als er dingen fout gaan. Precies zoals ik hierboven beschreef. Inclusief switch. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
dirkie73 Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 @Eduard, youre ijgt mate,ik ben zon type die pas de handleiding gaat lezen als het uit de klauwen is gelopen.thanx nogmaals en ik ga toch even mijn goede voornemens voor as jaar aanpassen!
dirkie73 Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Geplaatst: 7 januari 2012 Even te vroeg gejuigd...dit is nu de situatie: Boven en beneden goed signaal,oa 23=15 db,28=14 db,maar toch is het beeld gewoon niet mooi,het is soms wazig,alsof je een cam versie van een film zit te kijken,lijkt wel besneeuwd niet lekker volle kleuren en geen strak beeld,zowel boven als beneden, Kabel die vanaf de switxch naar binnen komt is een Koka799,met vergeulde connectoren Heb al een andere switch geprobeerd (sab 4x1) zelfde resultaat, ik weet het nu even echt niet meer,er zitten 4 inverto quads en 2 optiumus twin lnbs erop, ik krijg het idee dat de dreamboxen geen twin of quad lnbs aankunnen maar dit is toch larie hij moet dat makkeliujk aan kunnen toch iemand een idee?
Eduard07 Geplaatst: 7 januari 2012 Geplaatst: 7 januari 2012 Jouw beeldkwaliteit heeft echt niks met de ontvangst te maken.Digitaal is digitaal. Je kunt alleen last hebben van BER. In die zin hebben vergulde of om mij platina kabels of stekkers met diamanten totaal geen invloed. Koop je sat-spullen maar rustig bij de Action. De Dreambox kan twins en quads prima aan. Ik heb er twins op zitten met een Spaun, en de box zapt van satelliet naar satelliet als een tierelier. Nee, ik denk eerder dat je ergens een denk/soft/hardwarefout maakt. Vandaar mijn tip alles stap-voor-stap opnieuw bijlangs te gaan. Begrijp ik trouwens goed dat jij zowel quad als twin lnb's doorelkaar op de schotel hebt? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
dirkie73 Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Geplaatst: 7 januari 2012 Ja @Eduard, ik heb 4xInverto Quad LNBs en 2xTwin Optimus LNBs,de beide uitgangen van de optimus zijn voorzien van kabel maar de Invertos hebben dus allemaal 2 beschikbare uitgangen (een kabel naar beneden een naar boven) De Quads heb ik aangeschaft als een inverstering voor de toekomst voor het geval ik een DM8000 of een Clarck Tech met dubbele tuner ga kopen, Ok ik zal mijn leven beteren en naar jou luisteren Eduard,ik ga morgen als eerste de kabel uit tuner rechtstreeks op de 23 aansluiten en mocht het niet beter worden dan zet ik morgen de oude single LNB die het altyd perfect heeft gedaan erop... En mocht er iemand in de buurt van Amersfoort wonen,de koffie,gebak en een challenge van een Schotelantenne staat klaar...zucht...
dirkie73 Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Geplaatst: 7 januari 2012 btw..heb er (nog) geen weerstandafsluiters op de overige 2 ingangen van de Quads aangesloten...Ik heb gewoon ook nog es de pech dat het de afgelopen dagen alleen maar keihard heeft geregend en nu dus onduidelijk is of er vocht zit in de kabel,lnb,connectors of de switchen.. Maar goed ik meld mij morgen weer...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen