Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
  Op 7-1-2012 om 23:25, dirkie73 zei:

btw..heb er (nog) geen weerstandafsluiters op de overige 2 ingangen van de Quads aangesloten...Ik heb gewoon ook nog es de pech dat het de afgelopen dagen alleen maar keihard heeft geregend en nu dus onduidelijk is of er vocht zit in de kabel,lnb,connectors of de switchen..

Dit soort controle is nou inderdaad een stap in een systematische, stap-voor-stap herinstallatie waarin je oorzaken kunt uitsluiten en...vinden. :)

Jij kunt deze lukrake gok inderdaad nemen als je denkt dat je daarmee (snel) de oorzaak te pakken hebt. De moeite waard, maar sytematisch zoeken is het natuurlijk niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

nou het volgende gedaan:

Andere kabel,andere LNB (singel),andere DM800,verbinding met andere switch,verbinding zonder switch dus rechtstreeks,niets heeft geholpen...Misschien verkeerd de connectors erop gezet...Weet het allemaal niet meer...

Woont iemand of weet iemand een goede satboer omgeveing Amersfoort want ik kan gewoon niets vinden wat er mis mee kan zijn..

Geplaatst:

Beeldkwaliteit moet je zoeken tussen de box en de tv en niet tussen de box en de satteliet.

Ik verwacht dat je zowel op de televisie als op de dreamboxen beeldverbetering aan hebt staan.

Zet die op de televisies eens uit en beoordeel dan eens of het beeldkwaliteit ervan opknapt.

Je kunt ook via de webinterfaces van je boxen tv beeld streamen naar een pc. Als het er daar wel goed uitziet weet je helemaal zeker waar je het moet zoeken.

Geplaatst:

@theparasol,

bedankt heeft niets geholpen,maar heb even een satboer gebeld en hem de hele situatie uitgelegt,en hij vertelde mij datgene wat ik al die tyd al vermoedde:hij denkt dat ik

niet goed heb geFconnectord,maar ja dat is/was de eerste keer dat ik het heb gedaan en heb de beschrijving gevolgt op Youtube over hoe je Koka799 moet f connecten...

Dus daar maar mee beginnen/eindigen,weet iemand een goede/duidelijke link/manual hoe ik dat het makkelijkst kan uitvoeren?

zucht...zucht....

Geplaatst:
  Op 8-1-2012 om 18:33, dirkie73 zei:

weet iemand een goede/duidelijke link/manual hoe ik dat het makkelijkst kan uitvoeren?

Plaatje van Gerdy: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

bedankt heeft niets geholpen,maar heb even een satboer gebeld en hem de hele situatie uitgelegt,

Toch een toffe satboer die zelfs op zondag Helpdesk is voor zijn verwarde klanten... :P

en hij vertelde mij datgene wat ik al die tyd al vermoedde:

Mooie gast ben jij! Nou gok je weer op de f-connectoren... :crazy:

hij denkt dat ik

niet goed heb geFconnectord,maar ja dat is/was de eerste keer dat ik het heb gedaan en heb de beschrijving gevolgt op Youtube over hoe je Koka799 moet f connecten...

Weer een random gok from the middle of nowhere en op telefonische afstand? :tired:

Dus daar maar mee beginnen/eindigen,weet iemand een goede/duidelijke link/manual hoe ik dat het makkelijkst kan uitvoeren?

Waarom zoek je niet even rustig met Google? Je hebt vast snel een goede beschrijving met plaatjes te pakken.

zucht...zucht....

:lol:

Leuk he? Schoteltje installeren. :lol:

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Nou de connectoren even rustig en kalm en volgens plaatje @VGNP gemaakt en wat denk je...VEEEEEEEL beter,wauuw dit is het beeld wat ik gewend was...morgen ga ik alle kabels volgens deze becshrijving doen...nogmaals mijn hartelijke dank @VGNP voor de link..

phheewwww...last van mijn schouders af....en zal jullie van op de hoogte houden.....hopelijk niet met weer rare verrasingen...

Geplaatst:

Zou leuk geweest zijn als je ff wat foto's gemaakt had van het beeld en de F-Connectoren voor en na.

Het kan helemaal niet dat een flut coax connectie een minder beeld oplevert.

Met digitale satelliet heb je altijd geen beeld of wel beeld. Op de grens heb je beeld met blokjes oid.

MAW: ik geloof geen sikkepit van je verhaal dat je wel beeld had maar dan in "cam" kwaliteit.

Geplaatst:
  Op 8-1-2012 om 20:24, theparasol zei:

Zou leuk geweest zijn als je ff wat foto's gemaakt had van het beeld en de F-Connectoren voor en na.

Het kan helemaal niet dat een flut coax connectie een minder beeld oplevert.

Met digitale satelliet heb je altijd geen beeld of wel beeld. Op de grens heb je beeld met blokjes oid.

MAW: ik geloof geen sikkepit van je verhaal dat je wel beeld had maar dan in "cam" kwaliteit.

Hmmm..dan moeten er een paar Gremlins in de dreambox hebben gezeten...Ik loop al een paar dagen te sukkelen en heb alles al geprobeerd,nou ja lees vorige berichten maar,

heb constant altyd in mijn gedachten gehad dat ik misschien alle kabels eruit moet halen en opnieuw moet gaan strippen,tja is/was voor mij de eerste keer dat ik het heb gedaan,

Maar na die telefoongesprek met die satelietman,die vertelde dat het probleem bij hem overkwam als een F connector probleem,heb ik de kabel van DM naar tv en DM naar switch opnieuw gestript volgens plaatje @VGNP

Het resultaat is echt verbluffend,niet meer die sdhilderijachtige beeld (bewegende beelden die vlekken achterlaten) en helse wit kleur

Maar goed je mag geloven wat je wilt,misschien heb je gelijk en was het niet de F connector ding die fout was en heb ik bij mijn actief bezig zijn met dat iets anders gecorrigeerd wat het probleem wel veroorzaakte,anders weet ik het ook niet,

Maar beeld is gewoon veel beter,echt veel beter....Foto maken heb ik aan gedacht maar dacht dat mijn probleem beschrijving duidelijk was..

Maar wat ik aan jouw commentaar niet snap is het gedeelte "Het kan helemaal niet dat een flut coax connectie een minder beeld oplevert" dus als ik jou begrijp als je zon connector gewoon even totaal verkeerd erinjast,dan maakt het geen jood uit voor het uiteindelijke beeldkwaliteit?

Waarom wordt dan overal,en ook op deze site,heel duidelijk gezezegd dat je F connector GOED moet plaatsen???

Kun je mij dat ajb even uitleggen?

Geplaatst:
  Op 8-1-2012 om 20:46, dirkie73 zei:

heb ik de kabel van DM naar tv en DM naar switch opnieuw gestript volgens plaatje

Lees ik nu goed dat je de kabel van de dm naar de tv opnieuw hebt gemaakt? Hoe sluit je die tv dan aan?! Ik mag toch aannemen met HDMI?

Die F-Connectors moet je zorgvuldig aanbrengen want een klein haartje van de mantel naar signaal kost je kwaliteit en resulteert sneller in geen beeld.

Bij een volledige sluiting verniel je zelfs de tuner in de box, er staat nl spanning op de coax.

Ik ken ook knurften die de mantel helemaal niet correct geleidend in de connector hebben gezet: ook niet goed.

Zelfde geldt voor afscherming tegen vocht. Als je f-connectors er niet goed opzet en vervolgens niet waterdicht afwerkt heb je vroeg of laat een coaxkabel vol water met alle gevolgen van dien.

Geplaatst:

Lees ik nu goed dat je de kabel van de dm naar de tv opnieuw hebt gemaakt? Hoe sluit je die tv dan aan?! Ik mag toch aannemen met HDMI?

Nee schrijffoutje,bedoelde de coax TUSSEN DM en SWITCH,aangesloten met HDMI kabel

Ok maar een haartje naast de koper resulteert dat in GEEN signaal of slecht signaal,bv onnatuurlijk beeld,heel helse witte kleur?

Ik heb net gedaan zoals in het voorbeeldje beschreven (maar heb nu begrepen dat er 100en verschillend/juiste manier bestaan) en mijn beeld is

gewoon veel beter,veel natuurlijker,geen helse wit,maar zoals eerder gezegd kan ook iets anders zijn geweest wat ik per ongeluk heb hersteld

Geplaatst:
  Op 8-1-2012 om 23:24, theparasol zei:

Kan echt niet, je moet iets per ongeluk aangepast hebben tussen je receiver en de tv.

Ok,ok Satvrienden ik denk en heb (dankzij een paar PM berichten begrepen) dat mijn probleem is niet gekomen door LNB/F Connector bekabeling,

Want,is mij verteld,Sateliet=Digitaal,je hebt of beeld of geen beeld een grijs gebied bestaat niet!

Ik zit al 20 jaar in IT en ik heb begren dus dat het zoiets is als het maken van een RJ45 UTP kabel,heb je alle kabeltjes op de juiste volgorde dan heb je een werkend kabeltje,eentje niet goed=0 verbinding!

Dus bij deze mijn verontschuldiging en ik denk dat het misschien te maken had met mijn HDMI aansluiting cq kabel,

Maar het is opgelost en velen bedankt voor de reacties en hulp!

grts

DJ

Geplaatst:

Het is idd fijn dat het opgelost is en excuses zijn nergens voor nodig. Dat ik zo liep te hakken is puur omdat anderen die dit topic later ook doorlezen en denken:

dat heb ik ook, ik zal ook al die F-Connectors even opnieuw eraan zetten, krijg ik beter beeld van.

Geplaatst:
  Op 9-1-2012 om 15:37, theparasol zei:

Het is idd fijn dat het opgelost is en excuses zijn nergens voor nodig. Dat ik zo liep te hakken is puur omdat anderen die dit topic later ook doorlezen en denken:

dat heb ik ook, ik zal ook al die F-Connectors even opnieuw eraan zetten, krijg ik beter beeld van.

Of stilletjes hopen dat het 3D beeld ook dieper wordt... :eek:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen