CronoS Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Hoi, Vanwege het slechte weer van de afgelopen dagen had ik een zeer zwak signaal op mijn schotelset. Hierdoor dacht ik vanavond om de schotel eventjes opnieuw af te stellen. Ik heb helaas geen satelliet meters, dus ik doe alles manueel zullen we maar zeggen. Op een gegeven moment had ik weer terug rond de 82% signaal op de meeste 23,5 zenders en rond de 78% op de 19.2 satelliet. Zo goed zo wel, maar na een half uurtje wou ik toch even kijken of nog iets meer procent kon pakken (zeker omdat ik wat hogere waardes gezien had bij het africhten en ik er toch mee bezig was). Helaas was dit een slecht idee, want ik gaf hem een klein tikje, en toen had ik plots helemaal geen beeld meer. De situatie is dus nu als volgt, Beide Reboxen geven aan dat er 90 signaalsterkte is en het kwaliteit op 85% ligt, dit voor de 23,5 zenders. Op 19.2 blijft het nu gewoon 0. Ik moet erbij vermelden dat mijn 23.5 kop in de schotelhals verbonden is, dus ik moet minimaal op deze satelliet wel beeld krijgen als ik op deze zenders afstem. Ik zag dat TV Noord in elk geval Free-to-air zenders is, dus ik had hem hier op afgesteld.. In elk geval, het maakt niet uit hoe ik de schotel draai van links naar rechts, maar beeld komt er niet meer. Ook heb ik niets aan de schotelhoek gedaan, deze staat op 29,5 wat voor hier goed zou moeten zijn.. zelfs even de signaalkwaliteit op 90% gehad, maar dat was nog steeds niet voldoende om beeld te geven Kan dit nu nog een foute afstelling zijn? Dit moet nu toch gewoon een kapotte LNB zijn??? Misschien is er wat water in gelopen toen ik hem aantikte? Ik ben het voor het moment even beu, dus ik ben er voor vandaag eventjes mee gestopt.. maar ik heb nog een Duo LNB liggen, dus ik ga morgen nog proberen om deze aan te sluiten Ik was toevallig ook net bezig met een upgrade van mijn schotelset, ik wou de Visiosat kopen, met Triax Diseqc switches en Inverto Quattro LNB Ultra's, dus ik mag hopen dat het dan beter gaat werken Thanks.. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
CronoS Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Geplaatst: 5 januari 2012 Toch nog even de schotel iets anders afgesteld, de Visiosat Allignment software gaf aan dat de Elevatie 28,5 graden was. Dit afgesteld op de schotel, signaal sprong voor de 23,5 zenders nu naar 90% Maargoed, nog steeds geen beeld, ook niet op FTA zenders... --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
satencom Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Het lijkt er op dat de schotel op de verkeerde satelliet staat uitgericht, je zou een Satellitefinder kunnen kopen ,om hem weer op de goede satelliet te zetten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
CronoS Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Geplaatst: 5 januari 2012 Bedankt voor je antwoord. Ondertussen ben ik toch een klein stapje verder, ik heb alweer beeld op de 19.2 zenders. Ik heb beeld gekregen om even met de DISEqC instellingen van de Rebox te rommelen Zo stond het:: Voor de 19.2 satelliet DiSEqC 1.0 stond op 1 DiSEqC 1.1 stond op uit Voor de 23.5 satelliet: DISeqc 1.0 stond op 2 DiSeqC 1.1 stond op uit. Nu had ik voor de 19.2 satelliet het volgende ingesteld: DiSeqc 1.0. op 2 gezet en DiSeqc 1.1 staat nog op uit Hierna beeld op de 19,2 zenders. Echter als ik dan de 23,5 op 1/uit zet, dan heb ik helaas geen geluk hierbij, dus die wilt nog niet doorkomen? Ik heb hier verder ook nooit mee gerommeld? Het zal dan toch een afstelling zijn en ik zal dan waarschijnlijk toch op de verkeerde satelliet staan? Bedankt ... --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
satencom Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Je ontvangt nu met de lnb voor de 23,5 de 19,2, nu ga je voor de schotel staan dan druk je de schotel met de linker hand van je af , wel even de switch weer goed zetten, je kunt ook achter de schotel gaan staan, dan trek je met de rechter hand de schotel naar je toe ,doe het niet te snel voor je het weet ben je de satelliet weer voor bij Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
CronoS Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 Je ontvangt nu met de lnb voor de 23,5 de 19,2, nu ga je voor de schotel staan dan druk je de schotel met de linker hand van je af , wel even de switch weer goed zetten, je kunt ook achter de schotel gaan staan, dan trek je met de rechter hand de schotel naar je toe ,doe het niet te snel voor je het weet ben je de satelliet weer voor bij Thanks.. ik ga er vanavond weer mee verder na mijn werk. Maar ik heb normaal gesproken weinig problemen om hem uit te richten. Ik zit alleen nog wel even met de Elevatie hoek. Ik zit bij de grens onder Breda net in Belgie, elke Elevatie calculator geeft mij andere waardes. De Canal Digitaal calculator geeft aan dat deze 29,5 is, maar ik heb ook calculators gezien die afgesteld staan op 28,5? Is het te adviseren om dan toch de Canal Digitaal calculator aan te houden, waardoor ik eerst dus de schotel 1 graad hoger zet? --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Eduard07 Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Wat een ergernis en tijdsinvestering, terwijl je met een eenvoudig satbeepertje van een tientje waarschijnlijk allang weer alles goed had kunnen hebben staan. Of wellicht beter! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
CDZakelijk Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Vergeet niet een satvinder geeft het signaal aan maar geeft niet aan op welke satelliet u zit en of de kwaliteit. Ik ben en blijf voorstander om de vakman even langs te laten komen. Kost misschien €25.00 tot € 30.00 maar dan werkt het de komende jaren zonder problemen.
CronoS Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 Op zich is een satfinder niet duur, maar het is zoals je aangeeft.. Je weet niet op welke satelliet je zit. Ik heb gelukkig het voordeel dat ik makkelijk bij mijn schotel kan, hij hangt net naast het slaapkamerraam en met 3 stappen kan ik dus op een TV kijken en zien wat voor signaal ik heb, hierdoor bied denk ik zo een goedkope satellietmeter niet veel meer functionaliteit. Ook een vakman is natuurlijk een optie, maar ik vind het zelf ook altijd wel leuk om mee te rommelen maargoed.. ik heb meestal een stelling: "meten is weten". Alleen bij schotels is dit toch niet zo, dan is het handig dat je exact weet wat de theorie is en dat je vooraf alles al correct instelt en dan pas ga je beginnen met meten. Voor een Canal Digitaal LNB, zou het toch niet zo complex moeten zijn om deze aan te sluiten. Zorg dat je stijgbuis goed waterpas staat, zorg voor de juiste elevatiehoek en begin maar te draaien en op een gegeven moment moet je beeld hebben op de centrale kop en kijk wanneer je hier het beste signaal, door wat naar "links' of naar "rechts" te gaan. Daarnaast heeft Canal Digitaal een mooi papiertje wat aangeeft hoe de hoek moet zijn voor de tweede kop.. Ik heb vaker die Canal Digitaal LNB's ingesteld, zonder al te veel problemen.. Probleem is meer dat de theorie vaak anders is en dat gaat dus over die elevatiehoek Op de Canal Digitaal website gaat men van uit dat de 19.2 kop de centrale kop is en dat de 23,5 kop wat hoger hangt en dan heb je een elevatie nodig van 29,5 graden.. Ik heb het net andersom, de 23,5 LNB is centraal en de LNB voor de 19.2 hangt dus rechtsonder, dus dan verwacht ik toch dat de elevatiehoek van 28,5 graden goed moet zijn.. Ik vind de 23,5 persoonlijk de belangrijkere satelliet en wil hier het beste signaal hebben (Canal Digitaal ondersteunt dit ook, want ze hebben deze installatieprocedure ook beschreven). Nu was dus alleen de vraag hoe de elevatie het beste kan staan in mijn geval --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
satencom Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 De elevatie hoek pepaal je zelf ,de 28,5 zou goed kunnen zijn, als alles water pas zou staan , als je weer beeld op beide satellieten hebt ,stel je de elevatie hoek in ,door de arm een beetje naar beneden te drukken ,wordt het signaal dan minder ,dan de arm een beetje om hoog drukken, zo kom je er achter wat goede afstelling is. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
CronoS Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 De elevatie hoek pepaal je zelf ,de 28,5 zou goed kunnen zijn, als alles water pas zou staan , als je weer beeld op beide satellieten hebt ,stel je de elevatie hoek in ,door de arm een beetje naar beneden te drukken ,wordt het signaal dan minder ,dan de arm een beetje om hoog drukken, zo kom je er achter wat goede afstelling is. Goede tips... Het is gelukt Ik wou alweer bijna de handdoek in de ring gooien Het maakte niet uit hoe ik het deed, maar ik kwam altijd uit op de 19.2. Opeens had ik geluk en vond ik eindelijk het signaal van de 23.5. Nu heb ik uiteindelijk op de 23.5 ongeveer 85% signaalkwaliteit en op de 19.2 rond de 81%, ik stond dus inderdaad naar verkeerde satellieten te kijken. Dankzij jou tips heb ik denk ik het maximale uit de opstelling, ik weet niet of de boel 100% waterpas is.. maar hij staat nu afgesteld op de 29 graden. Nu ben ik toevallig toch bezig om een Visiosat aan te schaffen, want het mag wel weer eens een upgrade krijgen na 10 jaar Dus ik denk dat binnenkort de boel er weer af moet. In elk geval wou ik dan een VisioSat nemen voor 19,23 & 28, met Triax switches en de nieuwste Venton Quad LNB's dus hopelijk wordt het signaal dan nog wat sterker... --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
satencom Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Mooi dat het weer gelukt is ,dan wachten we nu op de nieuwe installatie Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
CronoS Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Geplaatst: 7 januari 2012 Ik zit nu alleen toch wel een beetje in dubio. Ik ben bang als ik een Visiosat ga nemen, dat het signaalkwaliteit misschien alleen maar slechter wordt, i.p.v. beter.. Dit omdat er weer wat extra bekabeling geintroduceerd wordt met exttra connectoren (ga wel voor krimp) en er ook losse diSeqc switches worden gebruikt i.p.v. een ingebouwde? Als ik de boel vervang wil ik er uiteraard wel wat op vooruit gaan anders is het ook wat zonde van de investering. Op astra 3 heb ik momenteel rond de 86 a 87% signaalkwaliteit, astra 1 is 81%. Dus de vraag is eigenlijk hoeveel demping een Canal Digitaal LNB meer geeft dan die nieuwe Venton Rocket Feed Quad LNB's (of misschien toch de Alps) en hoeveel beter een Triax Diseqc switch is in kwaliteit dan de ingebouwde DiSeqc switch in een Canal Digitaal LNB? Iemand een advies voor me en wat zou je doen in mijn geval --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
grondstof Geplaatst: 7 januari 2012 Geplaatst: 7 januari 2012 Staar je niet blind op die %, elke ontvanger geeft bij het aansluiten op jouw installatie andere waardes aan. Als je het maximale er uit hebt gekregen en weinig tot geen uitval hebt bij slechter weer is het gewoon goed toch.
CronoS Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Geplaatst: 7 januari 2012 Staar je niet blind op die %, elke ontvanger geeft bij het aansluiten op jouw installatie andere waardes aan. Als je het maximale er uit hebt gekregen en weinig tot geen uitval hebt bij slechter weer is het gewoon goed toch. Dat doe ik ook niet. Het is dat ik toevallig eerder deze week een offerte had gemaakt voor een VisioSat opstelling, dus dan wil je dit toch kopen Op zich maakt mij de procenten eerlijk gezegd ook niet zoveel uit, echter heb ik hier een uitzondering op en dat is History HD. Als het signaal onder de 82% komt dan werkt door een of andere onverklaarbare reden deze zender niet meer op mijn Rebox. Eerst komen er korrels op deze zender, maar als ik ergens eind 70% kom, dan is het helaas helemaal afgelopen..Ik zou het toch zonde vinden als ik met de VisioSat te weinig signaalkwaliteit heb om History HD goed te kunnen ontvangen. Momenteel heb ik 86% signaalkwaliteit en werkt het vooralsnog goed..Vandaar dus mijn vraag en mijn twijfels --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen