Ga naar inhoud


Nieuwe zenders automatisch opslaan?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Kan er niet systeem komen dat er bij een update automatisch alle kanalen opgeslagen worden? Ik kom bij mensen thuis die Digitenne hebben maar de nieuwe zenders niet eens opgezocht hebben. Dat vind ik een gemiste kans! Kan dat niet anders? Bij Canal Digitaal heb je een fastscan en dan worden daar ook alle zenders in paar seconden op je ontvanger gezet. Alleen heb je met schotel natuurlijk tig zenders en bij Digitenne niet. Mooie optie zou zijn 2 scan lijsten: Eentje voor mensen met abonnement en zonder abonnement. Wanneer ik bij iemand instel moet je alle betaal zenders verwijderen omdat je daar toch niet naar kunt kijken, als ze geen abonnement hebben. In meestal moet je omslachtig 2 regionale zenders in programmeren voor als je op een grensgebied woont. Want als TV Drenthe sterker binnen komt dan Omrop Fryslân dan gooit hij Omrop Fryslân overboord ook al heb je provincie Friesland geselecteerd. Dat je nu de provincies kunt selecteren heeft mijn inziens weinig toegevoegde waarde.

 

 

Mooiste zou zijn dat wanneer en eventueel nieuwe zenders komen (Dat zal nu niet meer gebeuren denk ik omdat nu de volle capaciteit gebruikt wordt denk ik) dat die automatisch er bij verschijnen in je kanaal lijst. Zo een fast scan lijst neemt natuurlijk ook weer ruimte in beslag. Misschien dat het mee gedraaid kan worden als een update dat ze dan ingesteld worden? Of kan dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal Digital hoeft maar 1 frequentie erbij te scannen en die frequentie is bekend.Je kunt gewoon blind alle kanalen erin zetten omdat dat dan altijd klopt. Bij Digitenne weet je nooit op welk kanaal die (extra) zenders zitten.

 

ALs je gewoon bij installatie alleen het regionale kanaal handmatig scant dan heb je alles meteen goed en hoef je niets te verwijderen en 10 minuten aan tijd gewonnen.

 

Natuurlijk kiest de ontvanger voor de zenders met de beste ontvangst (kwaliteit). Als dat een verkeerde regio is dan zal je zelf die zender met mindere kwaliteit moeten installeren. Het zou raar zijn als daar de voorkeur van KPN naar uit zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als jij Brabant kiest dan kijkt de ontvanger op het regio kanaal van Brabant, dat is UHF Kanaal 30. Dit kanaal wordt in het noorden gebruikt in Assen en Groningen. Dus die 2% die jij ziet is daarvandaan afkomstig. Welke regio je ook kiest om het scannen te starten, de ontvanger zal altijd met de regio terug komen die de beste ontvangst geeft. Vanuit KPN standpunt wel logisch toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...