Ga naar inhoud

How To: oscam check script

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet een echt nuttig script. Wel om te controleren of oscam als proces nog loopt maar niet om te weten of Oscam ook nog echt functioneert.

Daarvoor kun je beter met wget -q -O- http://oscam-ip:webpoort/status.html (vervolgeng met grep en AWK filteren)

gebruiken. Dit levert vanaf de prompt o.a. de uptime van oscam op. Als je dat twee keer achterelkaar checkt en als het twee keer werkt en ook een verschil in seconden oplevert weet je dus of het proces echt werkt. Je moet vervolgens op dezelfde manier nog wat meer controleren om er achter te komen of Oscam niet alleen een proces draait maar ook of deze doet wat je wilt.

Groeten,

GVW

• 11 maanden later...

Geplaatst:

Ik heb er hier dagen op zitten zoeken, ik kreeg net zoals anderen dit als melding; "bash: ./oscamcheck.sh: /bin/bash^M: ongeldige interpreter:"

Mijn OScam draait op een armv5tel toestel met Debian erop, de locatie van mijn  OScam is /usr/local/bin/oscam.

zo werkt het wel voor mij;

#!/bin/sh

process=`ps auxwww | grep /usr/local/bin/oscam | grep -v grep | awk '{print $1}'`
DATE=`date`
if [ -z "$process" ]; then
echo "($DATE)Couldn't find oscam running. Restarting server-binary" >> /var/log/oscam.check
nohup /usr/local/bin/oscam >> /var/log/oscam.log &
else
echo "($DATE)oscam is still OK!" >> /var/log/oscam.check
fi

Groeten,

Jefken.

Geplaatst:

@Alias haha: in Notepad++ moet je er aan denken om in 'Edit' > "EOL Conversion' > 'Unix format' te kiezen voor je je bestand oplaad naar je box. Dan zou je shell script wel correct moeten werken...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Daar was ik al achter ondertussen, je antwoord op een bericht wat precies een jaar oud is... :cool::grin:

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen