Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dm500hd en ik wil graag het beeld van de dreambox naar de pc streamen. Ik heb het aan de praat gekregen maar dan is door middel van ip van de dreambox in de browser intikken en dan via web tv een stream bekijken. Maar alleen dan is het bekijken van 1 kanaal mogelijk. En de osd van de dreambox is niet zichtbaar in de stream

Ik wil dus graag de volledige dreambox stream op me pc kunnen ontvangen dat je ook de menu/ osd kan zien van de dreambox op de stream op de pc. En dat je dus ook kanalen kan wisselen en dat dan ook gebeurt op de pc zonder elke keer een kanaal stream inladen.

Ik weet dat het mogelijk is alleen nog niet hoe. Mischien eventueel met een videokaart.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Ik heb Vlc al geinstalleerd en die gebruik ik ook momenteel. Ik heb ook even dreamstream geprobeerd en dat werkt goed. Alleen kan ik nog niet vanuit de dreambox zelf dan van kanaal veranderen Is me wel via dreamstream gelukt. En de OSD van de dreambox is niet zichtbaar in de stream. Kan het gewoon zijn dat ik de video out van de dreambox moet verbinden met een tv kaart of iets dergelijks om het volledige beeld te ontvangen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb Vlc al geinstalleerd en die gebruik ik ook momenteel. Ik heb ook even dreamstream geprobeerd en dat werkt goed. Alleen kan ik nog niet vanuit de dreambox zelf dan van kanaal veranderen Is me wel via dreamstream gelukt. En de OSD van de dreambox is niet zichtbaar in de stream. Kan het gewoon zijn dat ik de video out van de dreambox moet verbinden met een tv kaart of iets dergelijks om het volledige beeld te ontvangen.

Dat zou kunnen met de juiste videokaart,maar dan kun je niet je muis over dat beeld halen om te zappen.

Wel kun je dan volgens mij de afstandsbediening die bij de webif zit gebruiken om te zappen of je telefoon.(android of iphone)

Er is geloof ik ook een mogelijkheid om de afstandbediening van je webif los te maken van je webifscherm althans dat heb ik dacht ik wel eens gezien ergens.

post-34285-0-63968900-1326903404_thumb.png

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Meega1 het is volgens mij wel mogelijk ik kijk weleens op sopcast of veetle en dan zie ik dat de broadcaster soms van zender verwisselt en dan is de osd zichtbaar van de dreambox en de stream is is ook niet beperkt tot 1 zender.

Geplaatst:

DreamStream-E2-0.4.0-Beta14a is een stukje nieuwer dan degene die hierboven wordt gelinkt. Pak dus de versie van de Dream-Multimedia pagina.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

DreamStream-E2-0.4.0-Beta14a is een stukje nieuwer dan degene die hierboven wordt gelinkt. Pak dus de versie van de Dream-Multimedia pagina.

Werkt mooi hoor, bedankt! :)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Hallo Loui

Bij mij werkt het ook niet.

RJ 45 stekker er in en uit zie ik op het scherm pc terwijl de communicatie pc - Dream prima werkt.

Wie heeft de oplossing.

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...