Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier de eerste gebruikerservaringen en direct wat vragen die mij wellicht op weg helpen om de ultimo beter ingesteld te krijgen.

Ik heb de ultimo met 2 tuners, 1 tuner met de wave schotel en 12 lnbs, emp centauri 16/ 1 switch met poort 16 op een draaibare triax schotel die door een dm7025 wordt aangestuurd. tuner 2 staan de bekende satellieten via 4/1 switch, a1,a3,a2, en hb.

Na uitpakken de tuners en de hd schijf hitachi 500gb geinstalleerd, schroefjes draaien wel moeizaam en je moet behoorlijk wat kracht zetten. Tuners installeren is een fluitje van een cent. De print, voeding etc zien er overzichtelijk uit. Na wat trekwerk om al het plastic eraf te halen van de ontvanger heb ik direct open pli 2.1 versie van 30-12 geinstalleerd, usb aan de voorzijde werkt niet ? aan de achterzijde wel, 2 knopjes ingedrukt houden en na herkenning moet je nog een keer op de - toets drukken anders installeerd hij niet.

de ontvanger aanzetten is een feest, je hoort even de fan en daarna niet meer, ook de hd hoor je niet, de ontvanger is zeer sil, diplay oogt keurig groot en overzichtelijk

Het instellen van open pli is in een handomdraai gebeurt, zenderlijst van henksat erin en cccam laatste versie en polsat module met kaart erin.

Wat opvalt is dat astra 2 zenders niet werken en eutelsat 16 graden satelliet ook niet. Na enkele uren proberen heb ik de lijst van Hans 13,19,23 en 28 + draaibaar geladen en daar werkt astra 2 direct. Eutelsat 16 graden blijft niet werken, wel signaal, zenders uit de lijst werken niet, handmatig inscannen genereerd een lijst met kanalen maar geen ontvangst, 0% ? Ik zie even niet wat er aan de hand kan zijn, mijn tf7700 hd pvr werkt wel en geeft beeld op 16 graden.

Het beeld van de ultimo is net even strakker dan op mijn tf, mag ook wel want er zit 4 jaar ontwikkeling tussen, dit blijft personelijk maar ik kijk zeer kritisch met mijn panasonic plasma scherm 42" en 600 hz.

De ontvanger zapt snel, is gebruiksvriendelijk, extensies zijn gemakkelijk te downloaden, ik heb een vast lan aansluiting, hdmi kabel om nog even volledig te zijn.

Ik krijg you tube player niet werkend, dan crashed open pli en start opnieuw op. Daarnaast valt van tijd tot tijd mijn ci van polsat uit, soms herkent hij de module niet meer en soms gaat het beeld over op zeer slechte ontvangst , zeer donker met allemaal blokjes met verschillende beelden door elkaar, dit is alleen met poolse betaalzenders en de polsat module. Ik heb verschilledende installingen verandert maar het probleem blijft en voornamelijk nadat ik een extentie heb gedownload en geinstalleerd. Als ik het daarna verwijder blijft het probleem. Een complete reset helpt en/of de module eruit en er weer in maar het is allemaal wisselend. Dit is nog niet stabiel.

De afstandbediening, oogt klein maar ik houd van compact echter de kleinste toetsen zijn gwoon de klein, je moet bijna met je nagels de toetsen indrukken en dat kan niet de bedoeling zijn van een ab. Het toetsenbord aan de achterzijde heb ik nog niet werkend.

Mijn voorlopige conclusie is dat hier een prachtige ontvanger staat die nog verder uitgetest en ingesteld moet worden maar de eerste ervaringen zijn zeer positief.

Wellicht kan iemand mij op weg helpen met het probleem met de polsat module en kaart. Als ik een aston module in de ontvanger stop heb ik deze problemen nog niet gezien.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

het toetsenbord is ff een weetje. Links onderin zit een hangslotje. Op die toets moet je eerst een keer drukken, dan wordt het keyboard geactiveerd. Daarna zal je zien dat bij elke toets die je indrukt de hangslot toets even rood oplicht.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

ipv youtube, mytube eens proberen, mytube werkt rechtstreeks, youtube heeft vlc op pc nodig om te werken dacht ik

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Alfred de wit,

leuke review !

usb frontside werkt hier out of the box _ dat is een verschil en raar eigenlijk

de CCcam + een CI module, werkt natuurlijk niet - > die moet je apart aanzetten in het CAM menu _ dat was ook zo met alle andere enigma receivers

eutelsat 16 probleem > zenderlijsten en dus daarmee een eigen satellite.xml laden kan in enkele gevallen problemen leveren _ heb je de default settingslijst tijdens setup wizard meegenomen middels ja + oké?

als je dat nog steeds kopzorgen bereid, zoek maar eens in de mappen op de VU+ er staan er twee (die hebben dus problemen)

weet dat Pli nu ook voor Ultimo een image heeft

maar

weet niet wanneer je Pli erop gezet hebt, maar kijk ook vaker naar updates (drivers 04-01-2012) deze hebben enkele storende probleempjes verholpen

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

thks Tonskidutch,

de cccam en ci module zijn apart ingesteld, eerst de cccam met c+ kaart en daarna de polsat module erin. Wat mij opvalt is dat slot 1 altijd slot 1 blijft ook als je de module in het 2e slot steekt. Als je er een extra module bij steekt krijg je boven module 1 en onder module 1.

Ik heb inmiddels de settings van de module verandert naar 2x ja ipv auto en nee ( zie module menu) en ik heb vandaag 1x de module er uit moeten halen ivm het niet herkennen van de module.

Ik heb de open pli van 30 dec erop staan, ik zal kijken naar de laatste versie en deze erop zetten.

Ik heb geen default settinglijst meegenomen, ik heb op nee gedrukt, zal bij een upgrade naar de laatste open pli versie dit anders doen. Wel vreemd dat ik alleen op 1 satelliet 16 graden oost een probleem heb en de andere 11 niet.

De usb aan de voorkant zal ik nogmaals proberen, nieuw uit de doos herkende hij mijn stick niet en toen ik hem aan de achterzijde inplugde werkte het wel.

Als laatste punt, ik had 4 opnames tegelijk lopen, allen gecodeerde zenders en geen enkele hik.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Alfred de witt,

bijkomend vraagje,

is dat polsat of tnk? of is dat hetzelfde???

de cccam 2.3.0. zou die eigenlijk moeten kunnen lezen als softcam, dan heb je dus geen CI-module meer nodig

die 16 Oost moet ook gewoon werken, staat ie in de tunerkonfiguratie, dan doe eens een handmatige satpositie scan (met wissen oude zenders = ja)

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

Tnk ken ik niet, ik ken cyfra + en polsat en ik heb laatst een 3e provider gezien in Polen die abbo's/ kaarten verkoopt maar ben de naam kwijt.

De polsat module en de kaart zijn gelinkt aan elkaar en met speciale software is het mogelijk om de kaart zonder module te gebruiken waarna ik eventueel de kaart in mijn huis zou kunnen delen echter dit kost mij zo'n 100 euris en dat vindt ik teveel.

Ik heb inmiddels gemerkt dat de ci instellingen bij de instelling " meerder pakketten" op ja moet staan ipv auto en hoge bitrate ook op ja ipv nee. Deze verkeerde settings zorgen voor de blokvorming. Inmiddels de laatste open pli van 8-01 erop gezet en ja gezegd bij instellingen behouden maar het resultaat is hetzelfde, probleem met astra2 en eutelsat 16 graden west blijft. Ik ga een handmatige scan uitvoeren en de kanalen verwijderen.

Via dreambox edit heb ik de hans lijst 13,19,23,28 en draaibaar bewerkt en teruggezet

De usb aan de voorkant werkt nu ook, wellicht was ik na het uitpakken en in elkaar schroeven van de harde schijf en de tuners te ongeduldig.

Laatste vraag waar kan ik mytube vinden staat niet in mijn lijst met extensions.

Alfred

Geplaatst: (aangepast)

eravringen aan andere lezers meedelen is misschien net iets anders dan vragen over de images en plugins plaatsen.

ik weet het voor jouw image niet.

alhoewel ik denk dat je weinig Ultimo + Pli gebruikers nu zult horen antwoorden in een aparte vraag/ bericht

principieel werkt de Mytube plugin voor VU+,

of die in de feed staat weet ik niet bij Pli

anders kun je even zoeken met "mytube and 3.1.1

ciao

aangepast door Tonskidutch

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

Mytube staat niet meer in de lijst voor niet-Dreamboxen daar de maker ervan niet gesteld is op het gebruik ervan op bijvoorbeeld een Vu+. Er staat vast wel ergens een versie in een hoekje op internet.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Geplaatst: (aangepast)

Mytube staat niet meer in de lijst voor niet-Dreamboxen daar de maker ervan niet gesteld is op het gebruik ervan op bijvoorbeeld een Vu+. Er staat vast wel ergens een versie in een hoekje op internet.

geld niet algemeen

mytube werkt perfekt op de VU+ met VTI

en staat daar ook in de database

staat zelfs in de feed

zou kunnen dat men de vriendschap met IHAD en team alsook ontwikkelaars beter onderhoudt

ciao

edit even getest :D:P

aangepast door Tonskidutch

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Gast jaspercor
Geplaatst:

als je you tube wil kijken applicatie webmedia installeren staat youtube bij dan doet hij het waarschijnlijk ook in de ultimo

Geplaatst:

Bij mij werkt de USB plug vooraan wel.

Ik heb er gewoon een usb stick in geplugd, tijdje gewacht en ik had een mount onder /media/usb

Heb daar trouwens een full backup up gedraaid met fullbackup 8.2 in de download sectie.

Ik ben heel tevreden met de VU+ ultimo....heb daarvoor 2 dreamboxen DM800HD.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb inmiddels nog 2 probleempjes ondervonden met mijn Vu Ultimo met open pli fw van 12 januari. Timeshift werkt niet, heb een plug in erin gezet maar de ontvanger loopt vast met timeshift. Alleen met de stopknop werkt de timeshift en ik verwacht terug te kijken als ik langer naar een programma kijk.

Ik gebruik een polsat module met kaart en af en toe vallen de instellingen van de ci slot terug naar de standaard instellingen en die werken niet met deze kaart en module. Ik overweeg een andere fw uit te gaan proberen om uit te zoeken of de problemen dan opgelost zijn.

Alfred

• Beheerder
Geplaatst:
...heb een plug in erin gezet maar de ontvanger loopt vast met timeshift.

Over welke plugin heb je het hier?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

neem aan de permanent timeshift?

welke ik meermaals teste en vaker dan eenmaal problemen door had (hetgeen echter ook gold voor de DUO)

de standaard timeshift dus pauze en weglopen > terugkomen en verder spelen werkt prima

(das voor mij genoeg)

vlekkeloos werken met een CI module heeft volgens mij nog geen enkele enigma 1~2 receiver gedaan

en dat had ik ook niet als verwachtingspatroon bij de Ultimo ofschoon dat wel kan als je de softcam uitschakeld

-> juist daar ligt dan ook het probleem; de instellingen moeten per geval, CI-moduul of softcam worden opgeslagen

hetgeen betekend dat je eerst de softcam stopt de receiver moet uitschakelen en weer herstart en de CI-module instelt.

feitelijk ziet het systeem de CI-module als PMCIA netwerkkaart < vandaar dat je met schakelen tussen de modulen (soft of hard) problemen hebt.

een en ander kun je zien na een boot middels dmesg in telnet

maar het levert je geen oplossing en ik betwijfel ten zeerste of er ooit een oplossing voor de combinatie komt

immers is het een optioneel extraatje dat puur voor de vorm in dergelijke receivers is ingebouwd

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...