Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De ultimo net een dag in huis; geeft in ieder geval prima beeld en geluid, en die OpenPLi ziet er goed uit.

Maar ik kan nergens een modus vinden om de zenderlijst te bewerken; zenders eruit gooien en van plaats wisselen.

Zie ook niets staan bij de talloze downloadable files. Of zie ik door de bomen het bos niet meer?

Is er een speciale editor voor?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De ultimo net een dag in huis; geeft in ieder geval prima beeld en geluid, en die OpenPLi ziet er goed uit.

Maar ik kan nergens een modus vinden om de zenderlijst te bewerken; zenders eruit gooien en van plaats wisselen.

Zie ook niets staan bij de talloze downloadable files. Of zie ik door de bomen het bos niet meer?

Is er een speciale editor voor?

ja die is er ofschoon het zeer zeker ook handmatig per afstandbediening kan (omslachtig en veel toetsen drukken)

de beste oplossing is dreambox edit 5.0.0.3 nemen voor de PC

dan kun je uitlezen, bewerken en indelen zoals jij wil en terug naar de reciever zenden

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Beheerder
Geplaatst:

Het kan ook met het webinterface vrij goed.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

als je you tube wil kijken applicatie webmedia installeren staat youtube bij dan doet hij het waarschijnlijk ook in de ultimo

plugin MYtube

dan gaat het perfect

voorbeeld

kabouter prikkeprak

Dr Tineke Poortvliet werkt aan een revolutionaire manier om darmtumoren te verwijderen. :D

niet direkt na het avondmaal ;)

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

neem aan de permanent timeshift?

welke ik meermaals teste en vaker dan eenmaal problemen door had (hetgeen echter ook gold voor de DUO)

de standaard timeshift dus pauze en weglopen > terugkomen en verder spelen werkt prima

(das voor mij genoeg)

Als ik iets wil aanpassen in de plug in loopt deze vast, als je alleen de pauze indrukt werkt het inderdaad goed, anders niet en dat vindt ik jammer, had er meer van verwacht.

Het probleem met de module is het vasthouden van de instellingen in het menu, verder werkt hij perfect en wordt hij zeker 2x per dag in en uitgenomen en dat gaat goed. Af en toe verliest hij echter zijn settings en krijg ik blokvorming. Ik vroeg mij af of dat met vti ook het geval is.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

neem aan de permanent timeshift?

welke ik meermaals teste en vaker dan eenmaal problemen door had (hetgeen echter ook gold voor de DUO)

de standaard timeshift dus pauze en weglopen > terugkomen en verder spelen werkt prima

(das voor mij genoeg)

Als ik iets wil aanpassen in de plug in loopt deze vast, als je alleen de pauze indrukt werkt het inderdaad goed, anders niet en dat vindt ik jammer, had er meer van verwacht.

Het probleem met de module is het vasthouden van de instellingen in het menu, verder werkt hij perfect en wordt hij zeker 2x per dag in en uitgenomen en dat gaat goed. Af en toe verliest hij echter zijn settings en krijg ik blokvorming. Ik vroeg mij af of dat met vti ook het geval is.

testen is weten...

daar moet je door

ik schreef al ik gebruik nooit meer permanent timeshift > nog op VTI nog op Openpli

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb gisteren voor het eerst een opname afgespeeld en daarbij trad af en toe gedurende een seconde, soms iets langer, blokvormimg op.

Het antennesignaal is OK; gedurende TV-kijken geen enkel probleem en voldoende sgnaal.

Ik heb er voorlopig een wat oudere Maxtor Maxline III 7V250F0 ingezet; 7.200RPM / 250GB / 16MB / SATA-300, door de Ultimo geformatteerd.

Kan het aan dat type HDD liggen?

Sowieso; wat zijn HDD's waarmee dit apparaat het beste werkt?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Die lijst geldt dus ook voor de Ultimo. OK.

Blijft de vraag of die storing wel aan de HDD ligt of nog andere oorzaken kan hebben.

Geplaatst:

Valt me op dat de meeste berichten gaan over de firmware en niet over de hardware.

Hoe bevalt de hardware?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Moderator
Geplaatst:

Hardware bevalt mij prima. Met name de supergrote display. Ik had van tevoren zoiets van ik kijk toch op de tv, maar het is wel handig om even te kunnen zien hoe ver je programma is, en ik heb van andere teams (ik draai pli) erg leuke dingen gezien die op je display te tonen zijn. Uiteindelijk heb ik het ding natuurlijk om tv te kijken, en dat gaat prima. De ultimo voelt lekker snel aan, en die derde tuner is ook al meerdere keren nodig geweest hier :).

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Hardware bevalt mij prima. Met name de supergrote display. Ik had van tevoren zoiets van ik kijk toch op de tv, maar het is wel handig om even te kunnen zien hoe ver je programma is, en ik heb van andere teams (ik draai pli) erg leuke dingen gezien die op je display te tonen zijn. Uiteindelijk heb ik het ding natuurlijk om tv te kijken, en dat gaat prima. De ultimo voelt lekker snel aan, en die derde tuner is ook al meerdere keren nodig geweest hier :).

Ik wil ook niks anders meer , ik draai nu vti 4.0 en die kombinatie loopt gelijk een tierelier ;) . Alleen over de afstandsbediening zijn de meningen wat minder hoor ik links en rechts .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

Ik wil ook niks anders meer , ik draai nu vti 4.0 en die kombinatie loopt gelijk een tierelier ;) . Alleen over de afstandsbediening zijn de meningen wat minder hoor ik links en rechts .

na wat gefoefel inzake andere storingen, ben ik ook helemaal content met de receiver Ultimo

wat doe je wel <> wat doe je niet?

een en ander heeft zeer zeker te maken met de nieuwe kernel van het image voor Ultimo en de plugins en skins die als laatste twee nog niet helemaal op niveau zijn

was toch altijd al bij nieuwe images dat de plugins achter lopen

zulk een firmware/kernel wissel kan ook falikant de verkeerde richting uitgaan

maar dat hebben ze mooi onder controle

(weet echter ook dat bepaalde plugins helemaal geen ontwikkeling meer doormaken speciaal voor deze receivers, omdat ze enkel nog voor dreambox doorontwikkeld worden door de makers van die plugins die een dreambox fiemel hebben, van open source naar dedicated)

Die plugins en skins die in de feed voor VTI 4.0 worden aangeboden werken echter prachtig mooi.

En dat is sowieso al een prettige verzameling voor je Ultimo, waarmede je heel veel functies, stabiel en snel, kunt gebruiken.

Ik had ook nog een hele tijd op m'n oude VU+ DUO kunnen doorzappen, maar de Ultimo is toch een erg mooie receiver ook wegens die veel grotere geheugen capaciteit en flash met mooie extra's zoals tiptoetsen en Gigagroot display ;)

Ja ik word ook even off topic en heb problemen met nieuwe softcammetjes en het kennen leren daarvan, (dat een extra uitdaging is - maar niet anders dan op m'n Duo) maar dit is een boven gemiddelde allrounder die plezierig in gebruik en configuratie is.

3 tuners

big display

big memory

big flash

great picture

great sound

great support

huge connectivity

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb weinig toe te voegen over de kwaliteit van de hardware, het grote display met de progressbar is zeer handig.

Het gebruik van VFD picons hoeft voor mij niet zo nodig, de ontvanger staat stevig op de poten en dat mag ook wel bij meer dan 3 kg.

Wat ik wel de laatste tijd heb, is dat de (digitenne) tuner op 690 Mhz soms niets wil ontvangen, terwijl de andere frekwenties goed blijven.

Waar het precies aan ligt is me nog niet duidelijk, het lijkt me geen KPN storing.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...