-Dennis- Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Ik ben er ook zeer tevreden over. Heb 3 sat-tuners erin (met 2 aparte kabels en 1x doorlus, 3e kabel wordt in het voorjaar onder het huis getrokken). Ben langzaam aan alles aan het ontdekken/uitproberen, heb pas sinds een korte tijd een Duo en een Ultimo, dus genoeg 'werk aan de winkel'. Ben momenteel bezig de fancontrol2 te installeren/configureren voor de Ultimo. Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij het commentaar van bovenstaande forumledem wat betreft hardware. Ik gebruik openpli, bevalt prima.
JosFop4Sat Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Ik moet toegeven dat ik ook wel aan een 3e Sattuner gedacht heb, maar het moet een keer genoeg zijn en je moet ook de tijd hebben om al die opnames af te kijken. Ik heb een keer een test gedaan met 8 opnames tegelijk. Leuk, maar je vreet je HDD vol en je bekijkt het nooit meer denk ik. Al heb ik er met oudjaarsavond wel goed gebruik van gemaakt, weliswaar met 2e rangs Digitenne opnames erbij. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
-Dennis- Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 (aangepast) We kijken met de Ultimo inderdaad veel opnames (bijna nog alleen maar), maar ook heel vaak met bv een half uur vertraging, zodat we dan desgewenst de reclames door kunnen spoelen. Het gaat er niet zozeer om dat ik 8 of meer opnames kan doen, maar wel 3 opnames van 3 verschillende transponders, en in het geval van de Ultimo gaat dat perfect (nu nog maar gedeeltelijk, omdat ik nog geen 3e kabel heb getrokken) 31 januari 2012 aangepast door Dennis Fokkema
Moderator wiz Geplaatst: 31 januari 2012 Moderator Geplaatst: 31 januari 2012 Nou, ik ga als het weer wat warmer is ook even de schotel uitbreiden hier. De 3e sat tuner is hier ook doorgelust met een kabeltje, en dan kan ik in de testhoek ook een sat kabel plaatsen, daar ligt nu alleen digitenne, en daar ben je zo klaar mee qua testen . Op dit moment ben ik aan het kijken of VTI wat beter aansluit bij mijn wensen, ik ben bezig met de wireless dongle en da's (nog) geen feest met pli, en ik heb nog wat issues met streamen over het netwerk hier, dat loopt ook nog niet lekker. Maar voor de rest ben ik zeer content met de Ultimo. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
smoking Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 In de vti image heb je de mogelijkheid in het menu om wireless in te stellen ( adapter kiezen , al heb ik het zelf nog niet getest ) . Ik vind m trouwens sneller zappen op de kaart dan de pli , Ook aan het vfd display hebben ze wat meer zorg besteed . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Moderator wiz Geplaatst: 31 januari 2012 Moderator Geplaatst: 31 januari 2012 ik heb even de vu wireless dongle aangesloten op mijn uno, en hoewel mijn accesspoint slechts 5 cm erachter ligt heb ik toch enorm veel packet drops op het ding: wlan0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:00:00:00:00:00 inet addr:192.168.xx.xx Bcast:0.0.0.0 Mask:255.255.255.0 UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:347 errors:0 dropped:1600 overruns:0 frame:0 TX packets:408 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:73995 (72.2 KiB) TX bytes:415314 (405.5 KiB) Ik denk niet dat streamen op deze manier soepel zal gaan Mijn laptopje ligt een halve meter verder ongeveer, die heeft nergens last van qua dropped packets. Ik denk dat ik er toch maar gewoon een kabel voor ga leggen, dit gaat hem niet worden zo. Morgen maar eens verder zoeken of dit op te lossen is, wireless zou niet gek zijn als dat goed zou gaan werken. Die dongle met de fabriekssoftware ging echt als de brandweer, maar goed, dan mis je weer een berg aan plugins die je moet missen. Of zou dat komen omdat dat een ultimo is en het ding nu aan een uno hangt? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
smoking Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Ik gebruik die dongle in m'n laptop (kabel licht er toch al van de duo ) , en die presteert goed , ik haal met paar muren en 8 m max van m'n vdsl verbinding op een goedkope linksys router . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
smoking Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Niet slecht voor een 20/2 account ! . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
marocino Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Beste Vu+ ULTIMOs, Momenteel heb ik een AZbox HD premium + in de woonkamer staan die er voor zorgt dat ik bijna elke avond met een chagrijnige, normaal gesproken lieve, dame op de bank zit. Naar mijn mening is er tot op heden nog geen stabiele image voor de AZbox om hier dagelijks van te genieten. Om de thuis situatie maar niet te verslechter heb ik besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe receiver. Op basis van jullie ervaringen met de ULTIMO tot nu toe, is deze receiver stabiel genoeg voor dagelijks gebruik zonder al te veel bombarie en natuurlijk vrouw vriendelijk? Alvast dank
-Dennis- Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 In mijn optiek wel. Hier thuis in elk geval geen problemen met moeders de vrouw icm Ultimo.
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Beste Vu+ ULTIMOs, Op basis van jullie ervaringen met de ULTIMO tot nu toe, is deze receiver stabiel genoeg voor dagelijks gebruik zonder al te veel bombarie en natuurlijk vrouw vriendelijk? Alvast dank zeer zeker, als je jezelf vooraf even inleest en de juiste installatie erop zet (hetgeen natuurlijk een beetje linux en netwerk gefoefel is) je zult verstelt staan van de "easy usability" ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
JosFop4Sat Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Mijn vrouw is hier de hoofdgebruiker van de Ultimo, ik heb al verschillende, inmiddels stabiele images uitgeprobeerd. VTI VIX OpenPli Met de juiste plugins uit de feeds van de images als een zonnetje en hoor nooit klachten. Het enige waar je je nog druk over kunt maken is de prijs. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Beheerder Michel Geplaatst: 2 februari 2012 Beheerder Geplaatst: 2 februari 2012 Beste Vu+ ULTIMOs, Momenteel heb ik een AZbox HD premium + in de woonkamer staan die er voor zorgt dat ik bijna elke avond met een chagrijnige, normaal gesproken lieve, dame op de bank zit. Naar mijn mening is er tot op heden nog geen stabiele image voor de AZbox om hier dagelijks van te genieten. Om de thuis situatie maar niet te verslechter heb ik besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe receiver. Op basis van jullie ervaringen met de ULTIMO tot nu toe, is deze receiver stabiel genoeg voor dagelijks gebruik zonder al te veel bombarie en natuurlijk vrouw vriendelijk? Alvast dank Welke software draait er op de Azbox? Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
marocino Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Welke software draait er op de Azbox? Beste Michel, Op dit moment heb ik RSI 0.3 draaien hiervoor was dat RTi v1.2.
Beheerder Michel Geplaatst: 2 februari 2012 Beheerder Geplaatst: 2 februari 2012 Dat is dus enigma2. Als je argument nu alleen is dat je een ander wilt kopen omdat het vrouwvolk niet aan de bediening kan wennen, moet je zeker geen andere enigma2 receiver gaan kopen want dan heb je vrijwel dezelfde software met betere hardware. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten