Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar wat is de grootste ergernis aan de AZ Box? Is het vastlopen? of niet opnemen terwijl dat wel in de planning staat, afstandsbediening die niet lekker in de hand ligt. Of inderdaad is de menu structuur van het ding niet haar smaak?

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Maar wat is de grootste ergernis aan de AZ Box? Is het vastlopen? of niet opnemen terwijl dat wel in de planning staat, afstandsbediening die niet lekker in de hand ligt. Of inderdaad is de menu structuur van het ding niet haar smaak?

Go get crazy at the AZBOX forum / other receivers

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ok mijn laatste post, Tonskidutch heeft gelijk.. Het moet hier gaan over de VU+ en niet de AZbox....

Maar om even antwoord te geven op voorgaande vraag, het gaat meer om de stabiliteit van het systeem (vastlopers) dan daadwerkelijk de geboden functionaliteit en de bediening daarvan.

Tot nu toe zijn de reacties wel positief m.b.t. de VU+ ULTIMO. Als geld geen probleem zou zijn, zou de keuze nog steeds gevallen zijn op de VU+ ULTIMO?

Geplaatst:

Go get crazy at the AZBOX forum / other receivers

De vraag wordt in dit topic gesteld en daar reageer ik op, heb verder weinig ervaring met AZ box, wel met de VU+ ontvangers. Maar om te zeggen of dat wel iets voor hem is, is het van belang om te weten wat zijn probleem met AZ box is. Heb 1 AZbox staan en dat vind ik ook een klere ding

• Beheerder
Geplaatst:
Als geld geen probleem zou zijn, zou de keuze nog steeds gevallen zijn op de VU+ ULTIMO?

Als geld geen probleem zou zijn zou ik geen seconde twijfelen en een Dreambox DM8000HD kopen.

Ik vind de VU+ Ultimo een goed (maar zeker nog niet perfect) alternatief.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten, dm8000 blijft gewoon de beste. Daar heb ik echt nog nooit iemand over gehoord die er niet tevreden over was. Echt niet 1!

Geplaatst: (aangepast)

En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten, dm8000 blijft gewoon de beste. Daar heb ik echt nog nooit iemand over gehoord die er niet tevreden over was. Echt niet 1!

oké, dan!

die redenering had ik nog niet zo wel overwogen, maar dan klopt de voorkeur, gezien jullie kennis van zaken

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

Harddisk probleem. Ultimo in gebruik sinds ruim twee weken. HD Hitachi 500GB/7200/32MB/SATA-300.

Toen ik de Ultimo aanzette kwam een bericht dat een geplande opname afgebroken was, zgn. waarschijnlijk tgv volle harddisk. Bull!

De opnamelijst werd niet aangegeven, de HDD niet gezien, je kon niet in /HDD/Movie komen, en een aanduiding dat er nog tig % vrije ruimte was. Vreemde mededelingen dus.

De box afgezet met de switch aan achterzijde en na een poosje weer aangezet; probleem verdwenen. HD ruimte nog 79%.

Ik heb tot nu toe altijd deepsleep gebruikt, maar het lijkt me dus handig de Ultimo regelmatig helemaal af te zetten om dit probleem te voorkomen. Gelukkig kon ik die opname dit keer missen.

aangepast door lennie

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

• Moderator
Geplaatst:

het kan zijn dat je bestandssysteem niet helemaal fris is geweest. Als je dan je box uitzet en weer aan zal bij het mounten van de disk een fsck (filesystem check) worden gedaan en dan is het opgelost. Als het een "dirty" filesystem was.

Als je harddisk niet helemaal fit is is dit een voorbode van naderend onheil.

wat je zou kunnen doen is inloggen op je ultimo en dan smartctl /dev/sda -a doen. Als het goed is (ik draai tegenwoordig vti) dan krijg je een overzicht van de smart status van je disk, check eens hoe die erbij staat?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Die disk is van 2009 en heb ik er tijdelijk in gezet.

Ik zet er ofwel de WD Caviar Green 500GB uit mijn Rebox in (eerst alles over op PC), of ik koop een nieuwe Green disk (5400RPM).

Dat laatste lijkt mij het beste, maar de handel heeft weer eens iets bedacht (Wateroverlast Thailand) waardoor ze de prijs van HDD's lekker langdurig kunnen verdubbelen. Dus gewoon even wachten.

Zal intussen SMART uitvoeren.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Zin's vrijdag 10-2-2012 de Vu Ultimo ingebruik hier met 1 sat tuner en 1 kabel tuner voor(ziggo) Software wat er op stond was gelijk PLI®.. wat heerlijk gevoel geeft dat een 2 in 1 ontvanger (sat en kabel). Maar toch heb ik paar opmerkingen over deze ontvanger.

1> Is de afstandsbediening moet goed gericht worden op de ontvanger en de knopjes goed indrukken.... zal wel een kwestie wenne zijn?

(Had ergens gelezen dat de afstandsbediening van de Vu UNO ook geschikt is voor deze ontvanger me vraag is klopt dit?)

2> Ik vindt de SD kanalen niet echt super scherp wat hier van de oorzaak is weet ik niet.

(Het zelfde viel mij ook op op de Vu Duo beide ontvanger zit Open PLI® beta op.Hebben meer mensen dit of worden mijn ogen minder :grin: )De VU Duo staat ergens anders nu bij fam lid tedraaien en die zei ook gelijk dat SD kanalen iets wazig zijn....ze hadden en philips ontvanger staan van Canal digitaal

.

Voor de rest vindt ik de Vu Ultimo een pracht ontvanger lekker snel zappen tussen kanalen en van sat na kabel ook lekker snel :)

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

• Moderator
Geplaatst:

1. Ja dat klopt. Je moet alleen wel even de remote control code aanpassen van je box of van je remote.

2. speel eens met de scaler sharpeness in av settings menu. De scaler staat default ergens in het midden, en als je die wat meer of minder geeft wordt het beeld van sd kanalen wat beter.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Oke ik zal is kijken met die scaler.

Kanje me vertellen hoe ik dat doe het aanpassen van de remote control code van de AB en of BOX.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...