Moderator wiz Geplaatst: 14 februari 2012 Moderator Geplaatst: 14 februari 2012 met de plugin remotecontrol code. De Ultimo staat standaard op 2 en de uno staat op 1. Zet je met die plugin de code naar 1 dan kan je met de uno remote je ultimo bedienen. Afstandsbediening programmeren: druk op 2 en 7 tegelijk totdat de led blijft branden. druk op de help toets druk op 0002 (ultimo mode) VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Satkieker Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Oke dankje ~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)
lennie Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 het kan zijn dat je bestandssysteem niet helemaal fris is geweest. Als je dan je box uitzet en weer aan zal bij het mounten van de disk een fsck (filesystem check) worden gedaan en dan is het opgelost. Als het een "dirty" filesystem was. Als je harddisk niet helemaal fit is is dit een voorbode van naderend onheil. wat je zou kunnen doen is inloggen op je ultimo en dan smartctl /dev/sda -a doen. Als het goed is (ik draai tegenwoordig vti) dan krijg je een overzicht van de smart status van je disk, check eens hoe die erbij staat? Ik kan op mijn PC wel via het netwerk naar de Ultimo, maar hoe voer ik dat commando uit? Of moet ik via "Uitvoeren > cmd" werken, maar hoe bereik ik dan de Ultimo? VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Moderator wiz Geplaatst: 20 februari 2012 Moderator Geplaatst: 20 februari 2012 telnet ip adres van je box, maar volgens mij zit telnet niet meer in windows 7. anders even zoeken naar putty, da's een gratis tool waarmee je dat zou kunnen doen. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Beheerder Michel Geplaatst: 21 februari 2012 Beheerder Geplaatst: 21 februari 2012 Alhoewel dit werkelijk helemaal niets met 'ervaringen met de VU+ Ultimo' te maken heeft: Ga naar Configuratiescherm > Alle Configuratiescherm-onderdelen > Programma's en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen en zet daar de telnet client aan. Daarna kan je bij uitvoeren of zoeken: telnet 192.168.1.100 typen (IP adres aanpassen uiteraard) en op enter drukken. De volgende keer nieuwe vragen in een nieuw onderwerp met een duidelijke onderwerptitel a.u.b. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
lennie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Ik draag op 9 februari 17:08 (#53) een onderwerp aan dat gaat over problemen met de harde schijf in samenwerking met de software van de Ultimo, die ik toen net twee weken had; een eerste gebruikerservaring dus. Daarop wordt door enkele lieden terzake gereageerd, met als laatste reactie die van heer Wiz, en dat alles binnen twee uur. Daarna ga ik, wegens omstandigheden pas elf dagen later, verder in op diens suggestie, nog steeds terzake en dus on topic. Dat in een verzameltopic als dit onderwerpen ogenschijnlijk uit de lucht komen vallen en ogenschijnlijk geen verband hebben met het topic is inherent aan het systeem van een verzameltopic. Er zijn forums waarin in verzameltopics orde geschapen wordt door elk sub-topic afzonderlijk te vertakken in de daarbij behorende antwoorden, hetgeen zeer overzichtelijk werkt. Niet dat ik dat wil opdringen; ik breng het even op. Bedankt voor de tip, ik ga ermee aan de slag. Nu meteen. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
lennie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 (aangepast) Ben ik weer. Het kreng vraagt om Vuultimo Login en een Password. 0000 t/m 0004 geprobeerd, ultimo, vuultimo, geboortedatum kleindochter; niets hielp. Pagina 73 in het manual ook niet, maar dat slaat immers niet op OpenPLi? 21 februari 2012 aangepast door lennie VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Moderator wiz Geplaatst: 21 februari 2012 Moderator Geplaatst: 21 februari 2012 als er openpli op staat dan kan je inloggen met root, en password gewoon leeg laten en enter drukken VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
lennie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 (aangepast) Dan verschijnt er dit in het commandvenster "Telnet 192.168.178.41": OpenEmbedded Linux vuultimo openpli 2.1 vuultimo vuultimo login: root root@vuultimo:~# root@vuultimo:~# smartctl/dev/sda-a -sh: smartctl/dev/sda-a: not found root@vuultimo:~# (NB: krijg het Alt-PrtScn van dat venster niet gekopiëerd, en bij overnemen wordt root@vuultimo automatisch als link onderstreept; uiteraard niet in het venster zelf). Wat nu? Wellicht SMART niet ingeschakeld op die schijf? Hoewel ik dat altijd doe. 21 februari 2012 aangepast door lennie VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Moderator wiz Geplaatst: 21 februari 2012 Moderator Geplaatst: 21 februari 2012 je moet er wel spaties tussen zetten. het is smartctl <spatie> -a <spatie> /dev/sda VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
lennie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Nope, sorry. (is trouwens niet wat je eerder opgaf). Geeft nu aan: -sh: smartctl: not found Nog wat combinaties geprobeerd, zonder succes. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Moderator wiz Geplaatst: 22 februari 2012 Moderator Geplaatst: 22 februari 2012 Dan zul je even in de plugins moeten zoeken of er iets is wat smart voor je harddisk installeert. Aan bovenstaande te zien wordt dat dus blijkbaar niet standaard in jouw image geinstalleerd. Of je nou smartctl /dev/sda -a of smartctl -a /dev/sda doet, dat maakt eigenlijk niet uit. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 smartctl wordt standaard niet geïnstalleerd in Openpli. Wat je wel kan doen is SystemTools voor PPanels installeren Via Menu->Applicaties->Groene knop, Downloaden->Extensions->Systemtools for ppanels. Na het installeren is deze te vinden via Blauwe knop->Ppanels-SystemTools Vs0.81->Internal HDD Information and test-> etc.
Tonskidutch Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 (aangepast) Alhoewel dit werkelijk helemaal niets met 'ervaringen met de VU+ Ultimo' te maken heeft: ... De volgende keer nieuwe vragen in een nieuw onderwerp met een duidelijke onderwerptitel a.u.b. Mvg, Michel Overigens vind ik dat inderdaad juist gesignaleerd van Michel. Het gaat over de ervaringen en niet over open vragen die nu allemaal naar voren komen. Vragen stel je per topic en thema. Dan heb je ook in eventuele zoekresultaten "zou je dat specifiek topic / thema" gezocht hebben veel meer kans een oplossing te vinden. Verzamel - Vragen die van de hak op de tak springen en dus een allegaartje van topics beschrijven zijn extreem inefficient voor derden om te lezen. JA, lennie heeft het makkelijk, ga maar door, de andere lezers echter NIET. het niet weten hoe dat te doen is ook een ervaring maar daar zoeken de lezers niet naar. 22 februari 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Beheerder Michel Geplaatst: 22 februari 2012 Beheerder Geplaatst: 22 februari 2012 Ben ik weer. Het kreng vraagt om Vuultimo Login en een Password. 0000 t/m 0004 geprobeerd, ultimo, vuultimo, geboortedatum kleindochter; niets hielp. Pagina 73 in het manual ook niet, maar dat slaat immers niet op OpenPLi? Je hebt nu wel een waarschuwing te pakken omdat je ondanks aanwijzingen van een moderator gewoon doorgaat. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten