Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De Noki-9200 gewoon zijnde, mis ik de optie bij transponder scannen: kanaal toevoegen overschrijven(updaten) enz...

Nu kan je handmatig een transponder scannen en toont ie de gevonden kanalen, en dan eindigt het waar het juist moet beginnen:

toevoegen; tussenvoegen; updaten enz...

Misschien zie ik iets over het hoofd?

aangepast door wiz
onduidelijke titel aangepast

Geplaatst:

@Jan Ambers

Wat jij wilt daar ben ik al een poosje naar aan het zoeken, daar ben ik nog niet achter

Mocht je het vinden, geef dan even een schreeuw, want ook mijn vingers moeten in beweging blijven.

gr

Geplaatst:

""Ga op een van de gevonden kanalen staan en druk dan op menu en dan kom je wel verder."" (OpenPli-2.1)

Dit lukt voor geen moer, :mad:

Je kan met de cursortoetsen NIET bewegen, en ook Menu aanklikken geeft een ongeldige toets symbool... :crazy: dus je zit voor joker!

@ Bobje20: gebruik je wel OpenPLI-2.1?

Geplaatst:

Hier hoe je een zender aan een boeket toevoegt. (Openpli)

Nadat je de scan hebt uitgevoerd sluit je alles af en druk je 1x op pijltje naar omhoog of pijltje omlaag

Je komt in de zenderlijst

Druk op de blauwe knop, nu kom je in de boeket lijst

Druk op de knop menu en kies voor nieuw boeket toevoegen

Geef een naam aan het boeket en druk op ok.

Het nieuwe boeket is nu toegevoegd

Open opnieuw de zenderlijst mocht je alles hebben afgesloten. (pijltje omhoog of omlaag)

Druk op de rode knop om de volledige lijst met gescande zenders te zien.

Met de pijltjes toetsen navigeer je naar de zender die je wil toevoegen.

Druk op de menu knop en kies voor toevoegen aan boeket

Selecteer het aangemaakte boeket en druk op ok.

Zo ga je te werk voor iedere zender die je in dat boeket wil plaatsen.

Veel makkelijk is een bestaande lijst (te vinden hier in het zenderlijsten en frequenties forum) en deze gebruiken.

Of deze lijst naar eigen wensen aan passen met bijvoorbeeld dreambox edit.

Daarna plaats je hem in de ontvanger.

Zo hoef je zelfs geen scan te doen.

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Door een volledige zenderscan loop je toch het risiko dat je een nieuwe lijst creërt en je de oude(met Dreamedit gemaakt) overschrijft???

En dan het je het vast dat de mooie lijst "anders" geworden is...

één extra lijst is er één teveel, met een vouw als de mijne!

Zij kan rapper op de AB tokkelen als ik op een klavier... en je raadt het al niks klopt dan nog en ik de EHBO-SAT mat weer tussenkomen en ev het ding aan de PC hangen.

..

Nog vergeten, ik gebruik Dreamedit maar Dr Dish zit nu op 12575H en 8PSK-22000-2/3

Die wilde ik manueel updaten, en dat lukt voor geen moer!

aangepast door Jan Ambers
  • Moderator
Geplaatst:

wat ik meestal doe is een transponder scannen en dan de gehele lijst in dreambox edit openen. Als het goed is staan de nieuwe kanalen in het boeket "last scanned" en vanaf daar kan je ze zo verplaatsen naar de juiste plek in je bestaande boeketten.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

a)

dreamboxedit 5.0.0.3 is een erg goede editor waarmee veel mogelijk is

zelfs oude en nieuwe lijsten vergelijken / mergen / bouqetten importeren etc

b )

en dat bespaart je ook nog eens heel wat afstandbediening tokkelen, hetgeen weliswaar moet lukken maar erg onhandig en langzaam is

omdat je telkens van het ene venster naar het andere moet wisselen en de "move service butten" dient te leren kennen

c)

er is overigens ook de bouqett editor als plugin (die werk samen met de webinterface) en daarmee kun je ook in het webinterface van de VU+ editen, voor kleine jobs "2 tot 10" zenders aan bouqetten toevoegen etc. ook een probaat middel.

al sinds ik een sateliet receiver heb ( 2001 de Force Dmaster 1122) werk ik dus met een PC oplossing

en der is niks zo prettig dat op een zondag ochtend even te regelen

het is nagenoeg intuitief en je hebt er geen grote manuals voor nodig

begin er als nieuweling niet aan net 10 minuten voor de tv avond begint, want dan heb je echt mot met je vrouw :D

eenmaal je eigen bouqet sortering gevonden (die jij en de familie het beste bevalt) kun je altijd ermee blijven werken.

mede omdat dreamboxedit ook zenderlijsten uitlezen kan is het daarmee ook een backup tool

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

misschien even off topic maar vroeg me ook af of je die lijsten die je met dreambox edit maakt ook op zowel vu+ als op een dreambox kunt gebruiken?

Dus stel dat je ze allebei hebt dan kan je dezelfde lijst gebruiken?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

ja dat is 1:1 mogelijk

en ik begin steeds minder er van te begrijpen dat jullie dat niet gewoon eens testen en onderzoeken ?

worden we nog luier of nog dommer met de jaren...?

of hebben jullie gewoon geen zin eens de materie te analyseren, dus lezen.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

en ik begin steeds minder er van te begrijpen dat jullie dat niet gewoon eens testen en onderzoeken ?

+1

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Zoals je al kan zien in mijn handtekening heb ik geen vu+ duo of andere dreambox (enkel een dm500S). Dus kan ik dit niet testen.

Maar ben aan het nadenken om een vu+ duo te kopen en deze vraag kwam in me op (weeral tijd gespaard met een nieuwe kanalenlijst op te bouwen, gewoon de zelfde erin als in de dm500)

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

HUH :crazy:

ja oké de dm500s heeft een enigma1 zenderlijst formaat

maar is toch prima uit enigma2 lamedb te converteren????

als je als een satje07 zijn prima berichten over de nieuwste settigslijsten ziet, MOET JE OOK EENs LEZEN wat hij schrijft.

zijn verklaringen en aanwijzingen zijn toch perfect?!!! die moet men lezen ;)

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...