Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

Dank, net even 6275 erin gezet, die lijkt het prima te doen op mijn Ultimo.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

eindelijk ga hem morgen gelijk proberen

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

Ik zag op de timeline van oscam dat het gefikst is met 6274.

Hij is hier op een vu+ duo met een VTI 4.0 image geprobeerd, en werkt weer met de interne reader.

Kijk maar op http://streamboard.g.../changeset/6274

Binnenhengelen op http://download.osca...ips-tuxbox-oe15

Nico

inderdaad, en speciaal voor VU met VTI -> dan deze enigma2-plugin-cams-oscam.1.20.6274_1.20 -unstable-6274-r3_mipsel.ipk

die werkt nu al een hele ochtend perfect met readers naar mijn dreamboxen met kaart

als ik hem mag bijvoegen hoor ik het wel, ofschoon de versie van heden morgen alweer achterhaald is :crazy:

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

ofschoon de versie van heden morgen alweer achterhaald is :crazy:

Yep het gaat behoorlijk snel met die updates van oscam.

Toen ik net keek zet hij al op 6288 en die werkt ook.

Nu nog een lagere reatie tijd (310ms<) van mijn card/reader ben ik ook weer tevre.

Vooral als ik meer dan 3 opnames heb wil hij met 1 naar de 500ms gaan.

Nico

Geplaatst:

Hoe krijgen jullie die bestanden in de VU? Ik zet het tar bestand in de tmp map maar als ik dan via software de lokale extensie wil installeren ziet hij niets staan, wat doe ik fout?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst: (aangepast)

Je hebt oscam al draaien?

Ik heb het zo gedaan:

ik heb er een 2e versie bij geinstalleerd, gewoon met de AB. Ik heb de unstable genomen.

Deze staat er nu netjes bij, in de softcam selectie.

vervolgens heb ik de nieuwste versie gedownload op mn pc, en deze hernoemt naar de oscam unstable versie, dus precies hetzelfde als de versie die ik net op de vu heb gezet.

Nu vervang ik via FTP het originele bestand door de nieuwe versie, die ik dus hernoemd heb, dus het nieuwe bestand heeft exact dezelfde naam als het oude.

Controleren of de rechten op "755" staan.

In var/etc/tuxbox/config staat nu een 2e map, van de net geinstalleerde versie. Kopieer alle bestanden van de reeds werkende versie naar de nieuwe map.

Met de AB vervolgens de nieuwe oscam selecteren en starten.

aangepast door jacobus
Geplaatst:

OSCAM 1.20-unstable_by_EasyBuild_svn build #6288

dus die draaid hier nu ook op de ultimo

je kunt elke versie vervangen doordat je in /usr/bin de oude versie met een nieuwe overschrijft

met dien verstande dat de naam van het bestand gelijk is aan de oude

ofwel je moet de /usr/script bestanden aanpassen opdat die nieuwe oscam versie gestart wordt

het is een klein beetje nadenken, maar simpel indien je het begrepen hebt

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Je hebt oscam al draaien?

Ik heb het zo gedaan:

ik heb er een 2e versie bij geinstalleerd, gewoon met de AB. Ik heb de unstable genomen.

Deze staat er nu netjes bij, in de softcam selectie.

vervolgens heb ik de nieuwste versie gedownload op mn pc, en deze hernoemt naar de oscam unstable versie, dus precies hetzelfde als de versie die ik net op de vu heb gezet.

Nu vervang ik via FTP het originele bestand door de nieuwe versie, die ik dus hernoemd heb, dus het nieuwe bestand heeft exact dezelfde naam als het oude.

Controleren of de rechten op "755" staan.

In var/etc/tuxbox/config staat nu een 2e map, van de net geinstalleerde versie. Kopieer alle bestanden van de reeds werkende versie naar de nieuwe map.

Met de AB vervolgens de nieuwe oscam selecteren en starten.

Ter aanvulling: stop eerst de huidige Oscam voordat je de nieuwe er op zet, anders lukt het niet!

Ik zou deze er ook maar eens op zetten, draai nog steeds met Oscam-6183.

Andre

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Geplaatst:

juist omdat ik eerst een 2e oscam installeer hoef ik de actieve niet te stoppen.

Daarnaast kan ik altijd meteen terug naar de oude versie, mocht de nieuwe niet goed werken.

Geplaatst:

juist omdat ik eerst een 2e oscam installeer hoef ik de actieve niet te stoppen.

Daarnaast kan ik altijd meteen terug naar de oude versie, mocht de nieuwe niet goed werken.

dat is ook weer een waarheid als een koe :D

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

ik vind het wel een geniaal idee om 2 oscams te installeren en zo te kunnen switchen voor het geval dat het niet goed werkt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb in zeldzame gevallen al meegemaakt dat een nieuwe revisie oscam de config files zodanig aanpast dat een oudere revisie niet meer correct werkt.

Als je dat ook wilt voorkomen zorg dan ook dat je 2 verschillende configuratie mapjes gebruikt!

bv

oscamold -b -c /etc/oscamoldconfig

oscamnew -b -c /etc/oscamnewconfig

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...