Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

in de VU Duo krijgt elke oscam versie standaard zijn eigen configmap, (als je hem via applicaties installeert) dus dat zal in dit geval geen probleem geven.

aangepast door jacobus

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als je oscam-experimental gebruikt heb je elke nacht de op dat moment laatste beschikbare versie.

Die wordt geinstalleerd als je de box update.

Als je de allerlaatste wilt zul je zelf op bv download.oscam.to moeten downloaden en installeren.

Geplaatst:

Maar als de laatste in de feed zit, waarom dan moeilijk doen met overschrijven en dergelijke?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

De meest recente versies werkten niet goed, tot voor kort.

En mogelijk wil je je oscam updaten zonder de hele box te updaten, om welke reden ook.

IK moet voordat ik weer kan updaten eerst mijn box opnieuw flashen. Daar heb ik ff geen zin in, alles werkt prima.

(ps dat oscam in de updates wordt meegenomen is eigenlijk wel logisch, maar dat wist ik ook niet)

aangepast door jacobus

aanvulling op vorig bericht: Werkten niet goed op de VU Duo.

(ps ik kon t niet laten, nadat ik bovenstaande had getypt, heb ik maar meteen mn VU geupdate.)

Ben toch altijd benieuwd naar de laatste ontwikkelingen

aangepast door jacobus
Geplaatst:

aanvulling op vorig bericht: Werkten niet goed op de VU Duo.

(ps ik kon t niet laten, nadat ik bovenstaande had getypt, heb ik maar meteen mn VU geupdate.)

Ben toch altijd benieuwd naar de laatste ontwikkelingen

ho wacht,

dat betekend dat je een oplossing hebt, toch?

ik heb er ook een maar die is nu even niet zo belangrijk

er is met de nieuwe kernel niets mis, enkel met alle applicatie / addons die een kleine aanpassing nodig hebben om ook weer op die nieuwe kernel passief te werken

tja

het merendeel is al zover maar softcams zijn altijd een speciaal hoofdstuk

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Kun je iets duidelijker zijn?

Ik heb mijn vu gisteren geupdate naar de laatste image, met nieuwe kernel.

Ik ben wat kleine dingetjes tegengekomen, af en toe radertjes bij zappen, na enkele uren aan zonder te gebruiken stond beeld stil, oplosbaar door een keer te zappen. Maar verder geen grote problemen.

Ik hoor dat dit ook voorkomt bij CCcam.

Ben zelf volop bezig om Oscam zo optimaal mogelijk te krijgen.

aangepast door jacobus
Geplaatst:

heb je ook na het flashen een software update gedaan? (ook de nieuwe drivers van 18-01-2012)

updaten kost nauwelijks 3 minuten en haalt in nagenoeg alle gevallen bugs uit de modules

(overigens in de instellingen systeem diversen, kun je uitschakelen dat er bij een EPG event een waarschuwing komt

dat is bij de meesten die radertjes of logo die even blijven draaien tijdens zappen

Als op dat moment dat het beeld blijft staan, een telnet commando had gegeven >free< of >df< had je misschien kunnen zien of er een geheugen issue is, hetgeen natuurlijk kan voorkomen als je veel plugins gebruikt en de picons niet op usb-stick hebt staan

Het volgende VTI image zal sowieso uitgebracht worden zonder de webbrowser niet standaard in, maar is optioneel te downloaden van de feed.

dat bleek stabieler te zijn zo de betatesters en zeg nu eerlijk browsen gaat beter aan je PC

vooralsnog lijkt de nieuwe kernel in de nieuwste images met enkele softcam niet helemaal vlekkeloos te werken

dat is ook overal te lezen en daar wordt naarstig aan gewerkt

(als je der erg veel last van hebt met CCcam zou je een versie van voor die nieuwe kernel moeten nemen de VTI 3.1)

maar de oscam nu 6302 (tja wellicht alweer nieuwere sinds ik hem erop zette) werkt hier prima op beta release image

Algemeen; ook altijd voorzichtig zijn met plugins, hoe handig dat ze ook zijn, enkele worden zeer slecht door ontwikkeld door de makers ervan (hetgeen niet de makers van de images zijn) en soms stopt die ontwikkeling desbetreffend ook helemaal

idem skins

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb de picons er gisterenavond voorlopig helemaal vanaf gegooid. Had het idee dat die de zaak vertraagde.

Ik zal straks nog ns n softwareupdate binnenhalen.

Plugins heb ik er maar n paar op zitten, skin; magic HD, experimenteer daar verder niet mee.

OScam gaat idd wel heel erg hard met de versies.

Ben gisteren ff terug gegaan naar 6183.

Ga wel weer snel de laatste release proberen.

EPG event ga ik proberen, bedankt voor de tip. Alleen ff kijken of dit hetzelfde is in openpli, die gebruik ik.

Geplaatst:

Ik heb de picons(zoals Tonski al zij) op USB-stick staan en nooit geen problemen met zappen! Ik draai Oscam met 6290 en ik vind dat deze bij mij beter loopt dan 6183.

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Geplaatst:

net een update van openpli opgehaald. Daarna werkt oscam6183 nauwelijks meer. Stilstaand beeld, enkele kanalen openden niet meer.

Oscam 6303 gestart. Alles werkt prima. Zapt lekker snel, zonder haperen. Nu ff aankijken op de langere termijn.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik gebruik ook oscam 6303, icm een tv vlaanderen smartcard. Maar ik merk dat de emm-g per seconde met 1 verhoogt, en ik uiteindelijk een error krijg in de aard van " ERROR in IO Serial Read" (wat vermoedelijk met deze emm flood te maken heeft?)

Ik weet wel dat ik blockemm-g = 1 kan gebruiken, maar dan zal ik geen updates meer binnen krijgen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...