Ga naar inhoud


Editie 12 - SmartWi II Wireless Multi Room Solution


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dit is de review van de SmartWi II Wireless Multi Room Solution (basisset)

Dit keer zowel een hands-on HD-video als ook een geschreven review.

De geschreven review: Editie_12_SmartWi_II.pdf

Technische specificaties: site van de fabrikant.

Nederlandstalige installatiehandleiding: installatie_instructies_smartwi.pdf

Video op YouTube:

 



Video in HD formaat (voor afspelen op bijvoorbeeld een iPhone 4s of iPad 2)
www.sat4all.com/.../Editie_12_SmartWi_II.mp4

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het SmartWi systeem kan met meerdere smartcardinterfaces

worden uitgebreid, maar er kunnen

er maximaal 5, soms 6 tegelijkertijd worden

gebruikt. Dit helemaal los van eventuele beperkingen

die bij de betaal-TV aanbieders kunnen gelden,

zoals de recentelijke beperkingen van TVVlaanderen tot 4 zenders tegelijkertijd op één smartcard.

 

Wow leg uit dit is getest en ook gezien dat men dus gewoon meerdere zenders

kan opnemen en bekijken dan de beperking heeft opgelegd ?

Of is dit een verkopers praatje ??

 

voor de rest nette review !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste versie van de SmartWi sinds december 2005 in gebruik.

Hij is nu in gebruik bij mijn dochter, werkt dus nu al weer 6 jaar perfect ...

Ook ik gebruik nog een van de éérste versies van Smartwii naar VOLLE TEVREDENHEID!!

Ik gebruik zelfs twee verschillende client kaarten (een van de kaarten heeft de chip bijde kanten van de kaart)

aangepast door Caesarion

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of dit ook werk met UPC als je de box hebt laten uitlezen? Kaart in de Smart wii en 1 smart wii kaart in de upc decoder (voor ondemand gebruik) en 1 smart wii kaart in de dreambox.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

smartwii II reeds 1 jaar in gebruik. Daarvoor de smartwii I getest.

met smartwii I had ik al een klein probleem dat het ligt aan de cam die je gebruikt of het slot goed wordt aangesproken.

met smartwii II werkte alles goed in combinatie met een et9000 en cccam 2.2

na upgrade van mijn pli image (versie december 2011) en cccam 2.3 werkte de smartwii niet meer. Hij deed het wel in combinatie met een CD ci module.

Het lag dus aan de softcam.

diverse cams geprobeerd en de oude cccam 2.2.1 werkte nog wel goed.

Ipv lokale kaarten die response van 0.3 tot 0.4 had liep deze slechts op naar 0.6 dus goed te gebruiken. Responses van > 1.6 worden met CD decodering problematisch. Heb het in gebruik gehad met 2 linux ontvangers en 1 CD standaard ontvanger en dat liep gedurende 1 jaar goed. Bij de buren getest en door 1x dubbele muur en 1x enkele muur ging het nog goed(afstand 15m). Ook vanuit de woonkamer naar zolder (2x betonnen vloer) werkt goed.

Na een stroomuitval pakt de kaart alles goed op.

De dreambox 7000 en 7020 willen niet met cccam werken, wel met de newcscam en zet dan de carserver aan.

Of het wel of niet werkt zie je meteen als je de kaart erin duwt: knipperende lichtjes op de basismodule indiceren goede aansturing. De fout die ik zag in cccam met de module cccaminfo was dat er een "stuck slot" werd gedetecteerd, dus aansturing van de kaartlezer in de ontvanger ging niet meer goed.

Heel af en toe, als je terwijl de stroom erop staat de kaart verwijderd uit het basisistation(orginele kaart dus) en weer terugdoet werkt het niet meer. Laat de kaart dan zitten, haal de stroom van de basismodule af, wacht 10 sec en doe dan de stroom er weer op. Na de diagnose wordt de kaart weer goed ingelezen.

In de review werd gezegd niet te snappen waarvoor de andere firmware versies zijn: dat is simpel. Voor andere coderingen heb je andere firmware nodig. Wij gebruiken als Nederlanders de firmware waarin Secam codering wordt gebruikt. Deze firmware ondersteunt ook andere coderingen. Kijk dus goed welke codering je wilt gebruiken en laadt de overeenkomstige firmware.

Voor mensen die orginele CD ontvangers hebben is dit een goede oplossing, tevens een goede manier om goede buren te maken. Als je de linux variant hebt en cccam kunt draaien is interne overdracht sneller(0.3s, bijna hetzelfde als de orginele kaart in het slot).

Rekenvoorbeeld: 1x basisstation plus 2 kaarten is 120 euro: 1 extra kaart is 2,50 per maand. 120/2,50=48 maanden voordat je voordeliger bent. Met hele grote abbo's heb je wel al je zenders ipv alleen de standaard, en dat is dan weer fijnl

 

Overdenking:

gezien de maatregelen van CD gepland in de toekomst mbt snellere coderingswisselingen is het de vraag hoe lang dit goed blijft werken. Ik zelf vermoed gezien de responsetijden dat als je het beperkt tot 3 ontvangers je de komende jaren zeker aan de veilige kant zit.

Ben,

1x vu+duo op zolder

1x et9000 in de woonkamer

2 schotels met ieder 4x4 lnb's op 13 19.2 23.5 en 28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of dit ook werk met UPC als je de box hebt laten uitlezen? Kaart in de Smart wii en 1 smart wii kaart in de upc decoder (voor ondemand gebruik) en 1 smart wii kaart in de dreambox.

 

Werkt niet bij UPC.

De ontvanger en de kaart zijn bij hun met elkaar gehuwd.

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of dit ook werk met UPC als je de box hebt laten uitlezen? Kaart in de Smart wii en 1 smart wii kaart in de upc decoder (voor ondemand gebruik) en 1 smart wii kaart in de dreambox.

volgens filmpje bovenaan in dit item werkt het met upc niet omdat daar de kaart moet "trouwen" met de box. ziggo werkt volgens hetzelfde filmpje wel.

Ben,

1x vu+duo op zolder

1x et9000 in de woonkamer

2 schotels met ieder 4x4 lnb's op 13 19.2 23.5 en 28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou graag een test willen zien met 5 kaartjes ipv 2. En dan ben ik benieuwd of het ook over langere tijd (een week) goed werkt zonder uitvallers met ziggo (waarbij er meer communicatie tussen de kaartjes plaatsvindt dan bij CD en waarbij responsetijden kritischer zijn). Is dit echt een set-and-forget oplossing. Dus gewoon bij een niet-technische kennis of familielid neerzetten en dan blijft het zonder wekelijkse telefoontjes draaien?

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...