Marco275 Geplaatst: 7 januari 2012 Geplaatst: 7 januari 2012 Hallo, Sinds de harde wind van afgelopen week heb ik geen signaal meer. Mijn schotel (Gibertini) was, gezien de merktekens die ik eerder bij het afstellen had gezet niet verdraait. Ik ben toch maar een beetje aan het draaien gegaan voor de zekerheid maar ik krijg geen enkele verandering in signaal sterkte. Kan het zijn dat de LNB (Invacom) de geest heeft gegeven door de storm of is die kans nihil? Is dit te testen/door te meten? Kabels en aansluitingen zien er onbeschadigd uit en zitten goed gemonteerd. Bij voorbaat dank.
ProXar Geplaatst: 7 januari 2012 Geplaatst: 7 januari 2012 Transponderscan doen en kijken of er reactie komt. Dat is denk ik één van de weinige manieren om een LNB te testen. Of vervangen en hopen dat dat het is. .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
trust Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Tegelvoet ? muurbevestiging ? Hij kan nog wel netjes aan de paal staan maar als de basis is verschoven , werkt het nog niet . Ook de elevatie kan verlopen zijn , evenals de feedarm verbogen . Als je er makkelijk bij kunt en je hebt nog een lnb , even die er in en testen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Alventali Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Meestal als er na een storm geen beeld meer is heeft zoals Trust al aangeeft toch te maken met een verschuiving/verbuiging van iets. Ik heb 1 keer mee gemaakt bij een oudere coax kabel een kabel breukje na de storm. Kabel was niet mooi weg gewerkt en had een mooie lus van +/- een meter vanaf de LNB naar de arm. Het vermoeden was daar dat door het heen en weer zwiepen van de kabel tijdens de storm de breuk heeft veroorzaakt. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Marco275 Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 De paal zit stevig vast, daar kan niets mee zijn gebeurd, hooguit heeft de schotel zelf kunnen draaien op de paal, maar daar waren geen sporen van zichtbaar. Ik zal de schotel/arm eens aan een nadere inspectie onderwerpen om te zien of er iets verbogen is. De kabel hangt hier idd ook met een lus dus het zou ook kunnen dat die teveel heeft bewogen, zal eens een mulitmeter op te kabel zetten. Dank voor jullie inbreng.
ProXar Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 hooguit heeft de schotel zelf kunnen draaien op de paal, maar daar waren geen sporen van zichtbaar Bedankt je wel dat een millimeter al voldoende is. Tis een verschil van 36.000 km, dan is een millimeter erg veel. .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
Marco275 Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 Bedankt je wel dat een millimeter al voldoende is. Tis een verschil van 36.000 km, dan is een millimeter erg veel. Daarom heb ik uit voorzorg toch maar een beetje aan de schotel staan draaien, maar ik zag totaal geen verandering in de signaalmeting.
Alventali Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Daarom heb ik uit voorzorg toch maar een beetje aan de schotel staan draaien, maar ik zag totaal geen verandering in de signaalmeting. Als je voorzichtig draait en veranderd niets in signaal dan is er iets mis das wel duidelijk dacht ik zo Dan staat ie of volledig langs de satelliet. En anders inderdaad ff de kabel controleren. Indien kabel goed eventueel ff de diseq omzeilen en de LNB rechtstreeks op de ontvanger. En dan kun je nog je LNB uit wisselen. Mocht niks werken dan zou ik het eens met een andere ontvanger proberen. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen