Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben bezig m'n 7020hd te installeren, draai sinds vanavond OpenPLi 2.1. Heb ccCam 2.3 geinstalleerd maar dit werkt niet met m'n CD-kaartje. Daarom ccCam 2.2.1 erop gezet en het werkt perfect.

Nu ben ik niet helemaal bekend met OpenPLi, hoe krijg ik nu ccCam 2.3 eraf? Er moet toch een mogelijkheid zijn om hem te deinstalleren. Als ik in het menu bij Applicaties kijk zie ik hem niet staan evenals versie 2.1.1. En toch staat hij er wel op.

Weet iemand dit?

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:

Of doe het via telnet. Krijg je meer inzicht in de werking van je box.

telnet [ip dreambox]

inloggen (meestal root, geen password)

ipkg list_installed (om de geinstalleerde packages te laten zien)

ipkg remove exact-package-name.ipk (vervang 'exact-package-name.ipk' door de naam van de cccam package)

Hiermee zou cccam moeten verdwijnen

Vergeet ook niet eventuel extra geplaatste bestanden te verwijderen zoals cccam.cfg en CCcam.prio of CCcam.channelinfo bestanden. Ik zit momenteel even zonder box dus kan niet het exacte pad geven waar deze staan.

Succes!

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst: (aangepast)

Ipkg werkt al even niet meer.

Het beste log je aan naar je dm met ssh root@ (of telnet als je geen ssh hebt) en dan

opkg list_installed | grep -i cccam

wat je terug krijgt copy/past je naar

opkg remove <copy/paste>

Dan is het weg.

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Dat krijg je ervan als je even geen box hebt om het op uit te proberen, maar... ik zat er dichtbij ipkg / opkg :)

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Vergeet ook niet eventuel extra geplaatste bestanden te verwijderen zoals cccam.cfg en CCcam.prio of CCcam.channelinfo bestanden. Ik zit momenteel even zonder box dus kan niet het exacte pad geven waar deze staan.

aangezien topicstarter nog wel werkt met cccam 2.2.1 denk ik dat die beter kunnen blijven staan ;)

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...