bccrew Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Vanavond opgemerkt in mijn opname van EEN HD dat er naast de gebruikelijke 192 kbit mp2 stream nu ook een 128kbit mp2 werd uitgezonden. Voorbode van weeral een inboeting aan kwaliteit die moet plaatsmaken voor andere crap?
voodoodoll Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Eén zendt Witse uit met een verteller voor blinden. Misschien is het daarvoor?
Pletskop Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Eén zendt Witse uit met een verteller voor blinden. Misschien is het daarvoor? Het is dus inderdaad voor de Audio Descriptie. Wel vreemd dat de taalindicatie op "Deutsch" staat :-) Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
Marc-Sim Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Vermoedelijk staat in uw ontvanger de '2de audio voorkeur' (nog) op 'Deutsch' ? 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Pletskop Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Vermoedelijk staat in uw ontvanger de '2de audio voorkeur' (nog) op 'Deutsch' ? Mmmm... 'k denk het niet. Want als ik de zender via VLC naar de PC stream en dan de codec information opvraag, komt hij me ook melden dat de tweede taal duits is. Groeten, Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
Candisa Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 TV-Vlaanderen meldt op hun website dat blinden en slechtzienden hun ontvanger moeten instellen op het audiospoor "Duits" om Witse en evt. toekomstige programma's met audiodescriptie te kunnen bekijken. De lagere geluidskwaliteit is waarschijnlijk om niet in problemen te komen qua bandbreedte, ik denk bijvoorbeeld aan BelgacomTV die daar gevoelig aan is... Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Pletskop Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 De lagere geluidskwaliteit is waarschijnlijk om niet in problemen te komen qua bandbreedte, ik denk bijvoorbeeld aan BelgacomTV die daar gevoelig aan is... Ik dacht dat het de distributeur (TVVlaanderen, Belgacom, Telenet) was die bepaalde met welke bit-rate een stream wordt doorgegeven en niet de producent (in dit geval de VRT). Dus dat TVV de bandbreedte laag houdt om niet in de problemen te komen, daar kan ik goed inkomen. Waarom ze daarvoor rekening zouden houden met eventuele gevoeligheden van BelgacomTV is me een raadsel... Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
Candisa Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Misschien dat VRT dat extra audiospoor maar in die kwaliteit aanlevert, dan zou het weinig nut hebben, en zelfs kwaliteitsbedervend om dit te gaan upscalen naar 192kbps... Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Amazor Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Bij Telenet heeft de 2de audiostream ook 192 kbps. Er werd waarschijnlijk gekozen voor 128 kbps, vanwege de beperkte uitzendingen met audiodescriptie, en de overvolle transponder op Astra 1, waar veel radiozenders ook maar 128 kbps ter beschikking hebben. Wel handig om het verschil eens te vergelijken tussen 128 kbps (audiodescriptie), 160 kbps (één SD) en 192 kbps (één HD). Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen