Stefaand Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Beste, ik wil een nfi image maken van mijn vU+Ultime. Op de dreambox ging ik gewoon als volgt te werk : in /usr/bin zette ik de volgende files : buildimage build-nfi-image.sh mkfs.jffs2 ik chmod deze naar 777 en dan deed ik een /usr/bin/build-nfi-image.sh /media/usb Maar op de VU+ krijg ik deze fout : root@vuultimo:/# build-nfi-image.sh /media/usb dm8000 found *** mount: mounting /dev/mtdblock/3 on /tmp/bi/root failed: Input/output error download secondstage-dm8000-65.bin create boot.jffs2 create root.jffs2 create secondstage create dm8000 nfi-image Image create on /media/usb/backup-image-dm8000-20120108_142754.nfi *** umount: can't umount /tmp/bi/root: Invalid argument root@vuultimo:/# 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Waarom geen complete back-up in USB formaat? Daarvoor hoef je alleen de BackupSuite te installeren (Menu->Applicaties->Groene knop, Downloaden->Extensions->Backupsuite 8.2) Om rechtstreeks op een USB-stick te kunnen back-uppen moet er een bestand op de USB stick staan met de naam backupstick of backupstick.txt, als dit bestand erop staat kan de plugin rechtstreeks naar die USB-stick de back-up schrijven. Je kunt uiteraard ook de back-up alleen naar de harddisk laten schrijven.
Tonskidutch Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 kennis test stefaand I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen