fredouno Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Graag jullie raad voor het volgende. Ik wil de Philips 40pfl9606K aanschaffen op basis van beeldkwaliteit en design. Daarnaast wil ik ook wel af van het losse kastje. Ik heb nog een enkele mits. TV is niet canal digitaal gecertificeerd. Nu is mijn dreambox 600 dat ook niet. Maar door dat de dreambox door vele hobbyisten wordt ondersteund heb ik dit nooit als een probleem gezien. Concreet. - Heeft iemand dit reeds draaien,hoe werkt het en met welke CI ? - Zouden er op korte termijn ( binnen 2 jaar ) problemen te verwachten zijn met oog op ontbreken van certificering ? Groet, Fredo
Gerard 76 Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Hoi,en hartelijk welkom op Sat4All Gecertificeerd wil zeker niet zeggen dat 't ook toekomst zeker is. Ook is het geen garantie dat de TV beter werkt dan een andere. Hij voldoet alleen aan een aantal technische eisen. Hij ondersteunt wel DVB-S2 maar het is idd belangrijk te weten welke CI module er goed mee werkt. Ik zelf zou nooit de gok maken om te vertrouwen op de combi TV met CI module, helemaal als je een Dreambox gewend bent. Wat je kunt proberen is bij een satellietzaak langs te gaan en je verhaal uit te leggen. Vraag of je een CI module kunt testen op je TV en als ie goed werkt koop je hem.
fredouno Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 (aangepast) Dank voor je warme welkomstwoorden. Uiteraard geeft ook certificering geen garantie, ben ik helemaal met je eens. Spreek uit ervaring. Ben zelf ooit begonnen met een PACE van meer dan 1500 gulden. en via een pioneer bij DB terecht gekomen. Mijn DB 600 en good old matchline zijn aan vervanging toe. Ik merk dat ontwikkeling voor dit model DB minder wordt. Zie, op zich is het geen gok om deze tv te kopen, werkt interne tuner icm CI module niet naar behoren. zet ik er een nieuwe DB of VU+ onder. Echter het leek mij wel weer eens prettig om all in one te laten draaien. Ga in intern beraad, en blijf openstaan voor expertise. Gr. Fredo 8 januari 2012 aangepast door fredouno
fredouno Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Heb deze TV gekocht. Kan hem voor het beeld absoluut aanraden. V.w.b. betreft Satkwaliteiten kom je met heel veel geduld ook een heel eind. Je kunt gerust even een paar uur uittrekken om e.e.a. in te regelen. Heb hem gewoon met Mediaguard CI van CD draaien. Geen snelle zapper. Voorlopige conclusie is dus niet kopen voor Sat maar voor beeld
matthew_be_wvl Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 En krijg jij beeld op de 8PSK-transponders? Bij mij blijven ARD HD, ZDF HD, ARTE HD, Servus TV HD, etc... zwart. Of is dit op te lossen met een software-update? Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen