Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben van plan om een interne harde schijf te plaatsen in mijn dreambox 800hd.

Nu zou ik graag willen weten welke ik hiervoor het best gebruik.

Hoe groot zou die moeten zijn (uit jullie ervaring)?

Weet ook iemand waar ik hem kan bestellen?

Alvast bedankt.

humbox

Geplaatst: (aangepast)

Alleen een 2.5" (SSD) Schijf past er in ,het aantal GB is natuurlijk je eigen keuze,voor de box maakt het niet uit,

rest alleen nog het merk,daar Seagate en Western Digital ,de garantie drasties hebben beperkt resp.een jaar en twee jaar,zou het als jou was maar een A merk .nemen ,vraag bij een goede Computerzaak naar de garantie van div merken SSD en HDD

Onlangs had ik een 60 GB SSD van AGILITY in mijn pc defect ,nog geen jaar oud ,ik heb welliswaar een nieuwe gekregen ,maar ik ga hem maar voor een backup gebruiken,ze wel super snel die SSD's maar ja als ze niet lang mee gaan,ik heb nu een gewone HDD Sata in mijn PC duurt iets langer met opstarten ca 40 sec ipv 15sec.verder merk ik geen verschil.

Hopende je hier mee van dienst te kunnen zijn,groetjes Columbo.

aangepast door columbo
Geplaatst:

een 800 HD is er niet echt geschikt voor een interne HDD te plaatsen

ik had destijds een externe daarvoor en dat werkt ook goed

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Had een externe WD MyBook 500Gb die het precies 4 dagen na de 2 jarige garantie begaf. Werkte altijd prima. Ook de opstarttijd en responsetijd voor HD TV was prima. Ooit werd intern afgeraden vanwege voeding en warmte issues. Heb er nu een interne SATA inzitten en dat voldoet ook. Box wordt zeker niet warmer en ook de spanningsopname is lager dan vroeger... Wel lastig was het initialiseren en mounten met OpenPLI 2.1 beta. Wilde absoluut niet lukken. Kreeg steeds een Time-Out error. Met de originele image van DReam ging het prima... Daarna gewoon weer OpenPLI erop en gaan met de banaan...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...