Ga naar inhoud

Ervaringen (vooruitgang fw) AZbox Premium HD Plus

jerpsx

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij wat ervaringen vertellen over hoe het er nu voor staat met de AZbox Premium HD Plus?

Ongeveer een jaar geleden heb ik hem eens mogen proberen, maar toen werkte het allemaal absoluut nog niet goed. Het apparaat zag er wel degelijk uit, en een fijne afstandsbediening maar de software leek nog niet helemaal in orde.

Ik kan mij nog herinneren dat de wireless verbinding niet helemaal goed werkte (vaak wegviel), ook het beeld had veel vastlopers terwijl dat op de oude vertrouwde Dreambox prima werkte, en ook systeemmenu zelf kon nogal traag zijn of vastlopen.

Ik wil nu graag over op een Twin-tuner (DVB-C), en HD, maar de DM8000 vind ik veel te duur. Ik vraag mij daarom af, is de AZbox al een waardige vervanger?

(PS. als iemand een ander merk/type aan kan raden sta ik daar ook voor open)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Beheerder

De DM8000 en de Azbox premium HD+ kan je niet vergelijken. Nog niet een heel klein beetje.

Wees verstandig en koop iets dat zich wel met een Dreambox kan meten zoals een VU+ Ultimo of een Dreambox DM7020HD.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM8000 en DM7020HD passen niet echt binnen mijn budget. Bovendien vind ik het een beetje zonde om zo een dure ontvanger te kopen aangezien het kabelaanbod ook weer niet zo bijzonder is dat je daar vier tuners voor op een rij wilt hebben.

Wat ik vooral wil is een Twin tuner, en als het kan HD-weergave (al vind ik dat minder belangrijk dan 2 tuners). Heb even de Ultimo bekeken, maar die is mij ook wat te duur..Hoe doet de VU+ Duo het? Die kan ik nog wel overwegen.

Anders denk ik dat ik gewoon voor een 'oude' DM7025 ga zonder HD, maar met 2x DVB-C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dan lijkt het er toch op dat ik voor een oude 7025 moet gaan..Bedankt voor de snelle reacties trouwens, eea. had ik waarschijnlijk ook zelf kunnen vinden maar ik vind het toch prettig als iemand er uit eigen ervaring over kan vertellen.

Wat zijn op dit moment eigenlijk nog de tekortkomingen van de AZbox? Of kampt deze nog steeds met de problemen die ik heb genoemd..Mijn enige wensen zijn 2x DVB-C, HD-weergave en opname..ik geloof best dat de DM8000 meer te bieden heeft maar of ik dat nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Beheerder

Nou kopen dan dat ding. Of even zelf inlezen. We kunnen alles wel (nog een keer) voorkouwen. ;)

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet gewend bent aan de look-and-feel van een 'echte'-dreambox, kun je met de Enigma2 firmware op de PremiumHD+ best redelijke resultaten halen. De tekortkomingen liggen vooral op het gebied van onprettige afstandsbediening (klikkerdeklik-knopjes) en harddisk problemen vooral op gebied van timeshift. De tragere zapsnelheid is ook wel een ding, maar zoals gezegd, als je niet beter weet gaat het nog wel. Lees de berichten van sattools in dit forum eens, die heeft ongeveer dezelfde combinatie en kan er toch redelijk mee werken, hoewel hij vooral met RTI1.4 de beste resultaten heeft.

Het prijskaartje is in elk geval een dik pluspunt voor de Azbox en niet vergelijkbaar met veel andere ontvangers.

Hoewel, ik bedenk me net, als jij geen satelliet tuner nodig hebt, waarom kijk je dan niet eens naar de Humax ontvangers ? Die software is echt veel beter en krijgt zelfs een certificering met interactiviteit van Ziggo.

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een half jaar een azbox premium hd + zelf een dvb-c tuner aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over eigenlijk enige minpunt zeer trage browser.

Ik heb ook enige tijd gestoeid met enigma maar toch weer terug naar origineel 1 x zelfs jtag moeten gebruiken omdat bootloader corrupt was .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Premium HD+ nu met de spAZe 2.2 enigma 2 firmware en moet zeggen dat ik best behoorlijk tevreden ben zo.

Simpel gezegd had ik ook de optie kabel/sat nodig en alleen nu de 7020HD zou een alternatief zijn, echter wel met een aanzienlijke

meerprijs.

Houd anders de te koop in de gaten staat af en toe wel eens een AZbox voor minder dan nieuw. Is misschien wat aantrekkelijker om

te proberen zo.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen