Ga naar inhoud

Dreambox 7020HD, ook geschikt voor mij?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Dreambox-aanhangers,

Ik ben op zoek naar een waardige opvolger voor mijn (nota bene CDS gecertificeerde) Homecast 8100.

De eeuwige decoderingsproblemen begin ik beu te worden; het al dan niet kunnen bekijken van een opname is een soort Russische roulette, spannend misschien maar toch heel vervelend.

Een alternatief meende ik gevonden te hebben in de Clarcketech 6600 maar een korte kennismaking leerde me dat ook die receiver vol met bugs zit waaronder de frequente melding "gedecodeerd kanaal" .

Na deze lange inleiding mijn simpele vraag aan jullie: zou een door een handelaar vooraf geconfigureerde 7020 HD iets voor me kunnen zijn of is die machine echt te hoog gegrepen voor mij?

Mijn eisenpakket is kort: goede beeldkwaliteit -ook bij SD- (daar schoten zowel Homecast als CT niet te kort), geen vastlopers -gecodeerd kanaal- en het ongestoord terug kunnen kijken van een opname.

Jullie begrijpen inmiddels dat het hele satellietgebeuren nou niet bepaald mijn hobby is en het is dan ook niet de bedoeling om dagenlang onder een eventuele Dreambox te gaan liggen.

Dat wil niet zeggen dat ik me op termijn niet zou willen verdiepen in de vele mogelijkheden van de box maar uit gebrek aan tijd heeft dat niet mijn prioriteit.

In concreto: is de Dreambox geschikt als Plug and Play-apparaat?

Ik zou jullie commentaar en hopelijk advies enorm waarderen waarvoor alvast mijn dank!

roy

aangepast door uplink

Geplaatst: (aangepast)

Opzich is deze keuze best goed die jij wil doen,maar het is een software linuxbox dus een beetje kennis is handig hiervoor.Denk nu niet ojee dit kan ik niet nou dat valt reuze mee.en je kan veel meer dingen doen dan dat een normale sat ontvanger kan.Dus lees hier maar eens rond voor je de keuze maakt.Ik heb een DM8000HD en ik zou echt niet meer wat anders willen alleen al de uitgebreide mogelijkheden.

Suc6 met je keuze.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Als je leverancier de box voor je configureert voor jouw thuis situatie dan is het net als ieder ander nieuw apparaat.

Die moet je ook leren kennen.

Hier thuis is het niet anders.

De familie gebruikt de Dreambox alleen maar, het is alleen effe de knopjes weten te vinden.

Echt niet spannend.

Wil je later toch wat te hobbyen hebben dan kan je dat.

Wil je dat niet ook goed.

Geplaatst:

Als je leverancier de box voor je configureert voor jouw thuis situatie dan is het net als ieder ander nieuw apparaat.

Die moet je ook leren kennen.

Hier thuis is het niet anders.

De familie gebruikt de Dreambox alleen maar, het is alleen effe de knopjes weten te vinden.

Echt niet spannend.

Wil je later toch wat te hobbyen hebben dan kan je dat.

Wil je dat niet ook goed.

Prima gezegt en is ook nog geschikt voor 3d (grapje)hihihihi

Geplaatst:

Niet helemaal correct.

Bij het aanschaffen van een linux ontvanger is het noodzakelijk dat er enige kennis is qua installeren van software enz.

Heeft uplink niemand die voor hem de software kan installeren en geen zin of interesse om te leren hoe je software moet installeren kan een Linux ontvanger ook de verkeerde keus zijn en alleen maar een hoop ellende opwekken.

Linux is mooi maar er moet mee gewerkt worden qua software enz.

Geplaatst:

Niet helemaal correct.

Bij het aanschaffen van een linux ontvanger is het noodzakelijk dat er enige kennis is qua installeren van software enz.

Heeft uplink niemand die voor hem de software kan installeren en geen zin of interesse om te leren hoe je software moet installeren kan een Linux ontvanger ook de verkeerde keus zijn en alleen maar een hoop ellende opwekken.

Linux is mooi maar er moet mee gewerkt worden qua software enz.

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar een linux ontvanger is net heel simpel om extra software te installeren.

Enkele knoppen drukken op de ab en de software is geïnstalleerd.

Met wat uplink van de ontvanger verwacht hoeft er, met uitzondering van CCcam, zelfs geen extra software te worden geïnstalleerd.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

En als je hem standaart installeerd zonder poespas dan kan diegene die zo'n ontvanger heef heel lang plezier hebben zonder dat hij iets hoefd te doen.Het enige is af en toe deze site goed lezen en wie weet vind hij zelf uit hoe het moet.En waar maken wij ons dan druk om.Helpen doen we altijd als het kan.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties!

Dus als ik het goed begrijp draait de doos met een x-versie van openpli onberispelijk?

Hebben jullie nooit last van vastlopers, melding "gecodeerd kanaal" of opnames die achteraf nooit te bekijken zijn?

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn....

Kunnen jullie misschien nog laten weten met wat voor bugs openPli behept is?

Leg mijn scepsis niet als wantrouwen uit maar ik wil mezelf behoeden voor nog een miskoop.

De Homecast kostte amper twee jaar geleden toch ook een slordige 600 Euries en de vandaag geretourneerde Clarketech ruim 400 !

Ik ben best bereid opnieuw een forse investering te doen in wat een ieder een prachtig apparaat noemt maar dan wil ik absoluut niet van de regen in de drup komen.

Bovendien dien ik ook danig rekening te houden met het prinsessenspul hier.

Bij al te lang geen beeld breekt hier plaatselijk WO III uit

roy

• Beheerder
Geplaatst:

Een Dreambox (en iedere andere enigma-II receiver) is per definitie niet plug-and-play.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Helder......ik moet dat dus vertalen dat ook een open Linux-PVR behept is met tekortkomingen van allerlei aard ?!?

Geplaatst:

Helder......ik moet dat dus vertalen dat ook een open Linux-PVR behept is met tekortkomingen van allerlei aard ?!?

Naar mijn bescheiden mening niet. Als je ziet wat voor "kunststukjes" je vroeger moest uithalen om

een Humax of Nokia MediaMaster "geschikt" te maken voor satellietontvangst, dan is de huidige

generatie Linux gebaseerde ontvangers simpeler dan een technisch Lego bouwdoos.

Just my 2 cents.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hebben jullie nooit last van vastlopers, melding "gecodeerd kanaal" of opnames die achteraf nooit te bekijken zijn?

nee , nooit last van

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

als je een dreambox koopt wel oppassen voor klonen

koop bij een vertrouwde dealer

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Nee dat staat ook nergens.

De ontvanger is prima de software ook.

Ik durf zelfs te beweren dat deze ontvangers met PLI software vaak stabieler zijn dan de standaart canal digital bakken.

Door de mogelijkheden en aanpassingen omdat er steeds meer mogelijkheden bij komen is het nodig zo nu en dan een software update te doen of de ontvanger te onderhouden.

De software update`s en het leren hoe een Linux ontvanger werkt kost iets meer tijd dan een Plug en play ontvanger.

Door de grote mogelijkheden van Linux zijn de voordelen echter ook weer groter.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...