274au Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 (aangepast) Ook voor mij wordt het tijd om de overstap naar een HD ontvanger te maken. Ik heb al flink wat rondgekeken en de volgende twee staan op dit moment op m'n lijstje - Rebox RE-4200HD PVR - SAB Unix F+ Solo Beide komen goed uit tests, en daar vertrouw ik maar op Alleen kan ik de informatie die ik over de één vind, niet altijd over de ander vinden. Wat ik zoek: - 'Simpel' apparaat zodat ook m'n ouders ermee overweg kunnen. - Geen toestanden nodig om CanalDigitaal aan de praat te krijgen. - Geen vastlopers / andere problemen die continu tevoorschijn komen. - Prijs onder de 200 euro (liefst onder de 160). - Opnamemogelijkheid terwijl je naar een andere zender kan kijken (Twin-tuner ligt boven het budget, dus stel ik mij tevreden met het kunnen kijken van een andere zender op dezelfde transponder. De Rebox kan 3 zenders opnemen + nog 1 kijken. Ik kan alleen niet echt vinden wat de SAB's mogelijkheden zijn op dit gebied?) - Zenderlijst volgorde eenvoudig aan te passen. - Mooie beeldkwaliteit (volgens de reviews hebben beide dit). - Snelle opstart en zaptijden (de Rebox heeft/had problemen met 'wegvallen' van zender tijdens snel zappen). - Internet mogelijkheden; browsen, youtube, etc. SAB gebruikt Opera browser, Rebox de Webzeal. Significant verschil hiertussen? Graag jullie advies/aanvullingen over de mogelijkheden van beide apparaten m.b.t. mijn wensenlijstje. 9 januari 2012 aangepast door 274au
satencom Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Dit blijft altijd moeilijk om een keuze te maken, een niet goedgekeurde ontvanger zal je zelf weer van een update moeten voor zien ,als er weer iets verander bij CD. Een ontvanger die goedgekeurd is door CD ,dan word het voor je gedaan, wat ook altijd niet zeker is natuurlijk ,de Rebox RE-4200HD PVR lijkt mij wel goede ontvanger maar het blijft moeilijk om te zegen dat het goede ontvanger is, want vandaag werkt hij nog goed, en morgen is er weer wat aan de hand door de veel veranderingen bij CD Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen