Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmiddag eens even op de website gekeken hoe je canaldigital kan opzeggen,

Om uw abonnement te wijzigen of om op te zeggen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-9323 (€ 0,15 cent per minuut).

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen vragen wij u uw smartcardnummer bij de hand te houden. U vindt uw smartcardnummer op de achterkant van uw smartcard.

Kies optie 1 in het telefonische keuzemenu, voer uw smartcardnummer in als u daar naar gevraagd wordt en kies daarna voor optie 9.

Heb ik gedaan dacht ik lekker makelijk opzeggen kost me wel 0.15 cent per minuut,maak niet uit duurt niet lang,krijg ik de telefoniste aan de lijn bla bla waarom wilt u abo afzeggen,hier komt het ze zegt wat is uw emailadres dan stuur ik een beindiging formulier, ik zeg waarom om de website staat dat je telefonisch kan opzeggen nee dat is niet waar, ik zeg dit kost me wel geld en tijd, ik ben nog niet geholpen ze zegt mijn excuus bla bla

Kortom proberen toch nog geld af te troggelen en ben even ver waar ik was.

maar ik heb toch een aangetekende brief verzonden dat ik het abo wilt afzeggen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

Ja inderdaad kost de aangetekende brief weer geld.Maar ze kunnen nu niet zeggen dat ze hem niet hebben ontvangen.vergeet niet je automatisch incasso aan CD ook stop te zetten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

• Beheerder
Geplaatst:

Over die streken heb ik me ook al eens erg boos gemaakt. Overigens werkt niet alleen CanalDigitaal zo.

Schandalig om op zo'n manier je klanten te foppen.

Aanmelden kan telefonisch. Opzeggen niet. Dat zou bij wet verboden moeten worden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ondertussen een mailtje gekregen,van hun voor een gratis hd ontvanger in combinatie met hdtv pakket en 2 jaar

of 5 maanden gratis kijken :D

Wel leuk en aardig maar de bedoeling was om het abbonement te stoppen deze was overbodig geworden geen zin om door te betalen als er geen gebruik van gemaakt word.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

Ondertussen een mailtje gekregen,van hun voor een gratis hd ontvanger in combinatie met hdtv pakket en 2 jaar

of 5 maanden gratis kijken :D

Wel leuk en aardig maar de bedoeling was om het abbonement te stoppen deze was overbodig geworden geen zin om door te betalen als er geen gebruik van gemaakt word.

Same here.

Ik ben inmiddels volledig over op ziggo en hou de fta sat config er voor de lol bij.

'of ik echt niet het set top box wilde, want die is het goodkoopst'

Huh? Het STB pakket verkopen ze helemaal niet meer....

Behalve als je als klant weg dreigt te vallen....

ET8000

Geplaatst:

Aanmelden kan telefonisch. Opzeggen niet. Dat zou bij wet verboden moeten worden.

Ben ik ook al eens over uit mijn slof geschoten. Maar dan was het per email kon je aanmelden maar om op te zeggen moest je een brief schrijven.

Daar kan maar 1 reden achterzitten denk ik dan.

Geplaatst:

Onder de Wet Van Dam (per 1 dec 2011) mag je altijd opzeggen via dezelfde weg als waarlangs je je abonnement bent aangegaan. Als je dus telefonisch een abonnement afsloot, moet je dat ook langs die weg kunnen opzeggen. Een bedrijf mag niet eisen dat je schriftelijk opzegt, en mag je opzegging niet weigeren te accepteren als je via de telefoon opzegt.

Probleem is alleen dat je wel moet kunnen bewijzen dat je telefoontje is ontvangen en dat is vaak lastig. Een aangetekende brief versturen wordt daarom vaak als de veiligste manier van opzeggen gezien.

Bij telefonisch opzeggen is bewijs geen probleem als je je gesprek opneemt. De opname van het gesprek is dan het bewijs van je opzegging.

Opzeggen kan tegenwoordig met veel (mobiele) telefoontoestellen en via internet worden diensten aangeboden om via je eigen telefoon telefoongesprekken op te nemen.

Bijkomend voordeel is dat de kosten van een telefoongesprek opnemen vele malen lager zijn dan die van een aangetekende brief.

Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's

Archsat met 3 Smart Octo LNB's

1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800

28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w

Geplaatst:

En aangezien het call center van CDS je ook abonnementen aanmeet kun je dus ook telefonisch opzeggen.

Dus opennemen dat gesprek en vervolgens na contractdatum auto incasso intrekken bij de bank / storneren.

Wordt nog leuk als uiteindelijk incassobureau je benaderd en je ze die opname laat horen en refereert aan nieuwe wetgeving.

Geplaatst:

Ik heb het e.e.a even nagezocht v.w.b. de wet van Dam, maar het is nog niet zo eenvoudig.

Het schijnt dat deze wet aleen geldt voor abonnementen die na 1-12-2011 zijn afgesloten.

http://www.consuwijz...ende_verlenging

Gelden de nieuwe regels alleen voor nieuwe abonnementen en contracten? Of ook voor bestaande abonnementen en contracten?

De nieuwe regels gelden voor alle abonnementen en energiecontracten die vanaf 1 december 2011 worden afgesloten. De nieuwe regels gelden niet voor bestaande abonnementen en energiecontracten. Met bestaande bedoelen wij de abonnementen en contracten die vóór 1 december 2011 zijn afgesloten.

Voor bestaande abonnementen en contracten geldt een overgangsregeling. Deze overgangsregeling duurt 1 jaar. Hebt u een bestaand abonnement of contract? Dan kunt u nog geen gebruik maken van deze nieuwe regels. Op 1 december 2012 gelden de nieuwe regels ook bestaande abonnementen en contracten.

Let op: Voor telecomabonnementen; zoals telefoon-, internet- en televisieabonnementen, zijn al in 2009 nieuwe regels doorgevoerd. Dit was een aparte wetswijziging en daarin is geen onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe telecomabonnementen.

Vooral die laatste alinea is dan weer lastig. Voor televisieabonnementen zijn nog weer aparte regels doorgevoerd. Betekend dit dat de Wet an Dam helemaal niet geldt voor televisieabonnementen?

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Geplaatst:

Ik heb een paar keer schriftelijk medegedeeld dat ik abonnementen wilde opzeggen of verkleinen.

Nooit problemen mee gehad.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Misschien het beëindigingsformulier hier delen? Of worden die persoonlijk aangemaakt..?

Kan weer onnodige telefoonkosten schelen plus een aansmeer verhaal waar de meeste niet op zitten te wachten.

• Beheerder
Geplaatst:

Precies, kom maar op met dat formulier!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Gewoon een aangetekende brief sturen, naar CD en zeggen dat u niet langer gebruik wil maken van hun diensten, ook niet vergeten van ook de domiciliering stop te zetten. De aangetekende zending moet wel 3 maanden voor het einde van uw contract verstuurd worden.

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen