Ga naar inhoud


Afstandsbediening


marcow

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik heb een probleem met mijn afstandsbediening ( Rebox 8000); na 1,5 jaar werkt de enter toets

en de toets boven de enter niet altijd. ( geeft pas na verschillende keren drukken een signaal door).

Dit is lastig bij teletekst en bij doorlopen van de zenders .

 

Heeft iemand dezelfde ervaring met de werking van afstandsbediening.

 

Ik heb de batterijen reeds verwisseld.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hans, in het algemeen zijn de toetsen van een AB aan slijtage onderhevig.

De toetsen bestaan uit een "matje" met onder elke toets een geleidend bobbeltje wat op ee printplaat geduwd wordt.

Door slijtage en vervuiling zal op een gegeven moment het kontakt minder worden met het door jou beschreven resultaat.

 

Schoonmaken van het printplaat kontaktveld en het toetsen matje wil nog wel eens helpen, maar daarvoor moet de AB opengemaakt worden.

Het ziet ernaar uit dat de Rebox AB dichtgeklikt is en niet dichtgelijmd is.

Toch zal het openen van de AB een lastige zaak worden, enige handigheid en geluk zal je hierbij nodig hebben.

 

Je kan Rebox eens bellen, en vragen of ze eventueel een vervangend toetsenmatje hebben of wat een nieuwe AB mag gaan kosten.

 

Verder heb je tegenwoordig normaal gesproken 2 jaar garantie, terug naar de handelaar is ook nog een optie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hetzelfde probleem, bij mij is de Channel Up toets al een tijdje versleten :) Garantie is helaas ondertussen al verlopen :(

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt geen garantie op jouw AB maar op jouw Rebox waarbij de AB is geleverd en daar zit volgens mij 2 jaar garantie op maar zeker weten doe ik dat niet.

Dus als jij de AB bij de dealer onder garantie wilt claimen dan moet jij de aankoopbon van de Rebox overleggen en dan moet het naar mijn mening wel goed komen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...