Ga naar inhoud

Vragen over Nedrland 1,2 en 3 en oude C+ kaart

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kennis van mij heeft een vakantiewoning gekocht en daar staat een schotel op die volgens de verkoper gericht staat op de Astra 19E

Nu wil hij hem gaan proberen en wil mijn overkomplete kaartje meenemen want zo heeft hij gehoord dan kan je Nederland 1 en 2 en 3 vrij mee ontvangen.

Is dat zo ?

En ik heb nog twee C+ kaartjes liggen maar ik zie die niet op de site van C+ staan. Op de ene staat Cyfra+ en de andere is de 4 blokken kaart waar canal+ en canal digitaal staat en 2 blokken zijn zwart één is geel en de andere is groen. Ik zie wel zo´n zelfde op de C+ site staan maar dan met andere kleuren.

Zijn deze kaarten nog te gebruiken of kunnen ze omgeruild worden of is het weggooien ?

Alvast bedankt

Geplaatst:

Klopt, dacht dat elke geregistreerde kaart van Canal Digitaal waar geen abonnement meer op staat Nederland 1, 2 en 3 zowel in SD als HD

te ontvangen is.

Misschien bij Canal Digitaal eens controleren of kaart nog geregistreerd staat in hun systeem, dan is het zeker de moeite waard om de kaart mee te nemen !

Groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

De kaarten hebben we enkele jaren geleden gebruikt maar daarna niet meer en zoals ik al schreef kom ik ze niet meer tegen op de site van CD om te heractiveren.

Moet je ze heractiveren ?

Ik heb namelijk geen beeld met één van de kaarten. De kaart die ik nu zelf in gebruik heb is de smartkaart en die staat wel op de site van CD

Moet ik CD bellen om te controleren of die nog geregistreerd staat of kan dat op de website van CD ?

Geplaatst:

Bellen is duurst maar misschien wel meest efficiënt om dit in orde te brengen. Met smartcardnummers bij de hand.

Denk dat het ook van belang is welke kaarten het zijn, Is dit nog Irdeto, Seca 2 of Seca 3 je kan dit nakijken op de site van canal digitaal. Met Irdeto zal het niet meer lukken denk ik.

Als je nog een seca 2 kaart hebt die lange tijd niet gebruikt is, kan je misschien deze ook nog eens een nachtje in je ontvanger laten zitten op SBS 6.

Zou kunnen dat deze dan ook weer geupdated wordt. Dan heb je ook weer beeld op Nederland 1, 2 en 3. Misschien dit eerst nog eens proberen...

Groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Nog even een vraagje

Ik heb een andere, ook Irdeto kaart, gekregen van iemand en die staat op de site van Canaal Digitaal en dat is de laatste dus die in de onderste rij de meest rechtse staat.

http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/smartcard-heractiveren.aspx

Ik hebdie nu 2 keer geprobeert te activeren maar nog geen beeld. Na de 2e keer heeft die er 48 uur in de ontvanger gezeten.

Wat moet ik doen om hem toch te kunnen activeren ?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ook een Irdeto kaartje en kan nooit in het WE online activeren. Doe ik dat op ma- tot vrijdag tijdens de kantooruren, dan lukt het vrijwel direct.

Is de kaart niet omgeruild voor een Seca 2 of 3 exemplaar?

aangepast door RogerDR
Geplaatst:

Wat bedoel je met WE ? Ik heb vrijdag geprobeerd online te activeren en op zaterdag weer en heb de kaart er het hele weekend er in laten zitten maar niets.

Moet ik ze soms bellen om te activeren ?

Nee de kaart is niet omgeruild want ik heb hem hier voor me maar kan het dan zijn dat die niet geregistreerd staat bij CD ?

En moet dat soms ?

De CD site geeft wel aan dat de kaart gecontroleerd is en dat er activatiesignaal gestuurd wordt en ik zou binnen 20 minuten signaal moet hebben.

Geplaatst:

In welke ontvanger steek je die kaart ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

@GSM, WE is weekend dus zaterdag en zondag. Telkens ik wil activeren in het WE lukt dat niet. Op weekdagen wel. Over het ruilen van de kaart: Als de vorige eigenaar gebruik heeft gemaakt van een ruilactie van CD, dan wordt de oude irdetokaart uitgeschakeld (bij CD).

Geplaatst:

@trust,

In welke ontvanger steek je die kaart ?

Idd een goede opmerking, heb zelf het gevoel dat het in een deambox niet lukt.

Een originele Irdeto ontvanger een betere optie ?

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Ik activeer ze in een Fortec-Star.

Met mijn abo kaartje geen probleem.

Ik heb ook nog een Lemon staan. De Grundig staat in ons vakantie huisje en de Pace en Strong heb ik niet meer.

Wat is jullie advies ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen