Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou een HDMI kabel van 10 meter willen aansluiten van de AVreceiver op een TV in de hobbykamer.

Door de muur kan dit niet. Nu ligt er coax in een plastic buis maar de stekker van de HDMI is te breed om door de buis te gaan. Kan men de draad doorknippen voor de stekker ,dan door de buis steken en dan terug herstellen op een of andere wijze zoals dat wel kan met coaxkabel?

Waarschijnlijk niet maar men weet maar nooit.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Er zijn losse hdmi stekkers en -kabels te koop dus het moet kunnen.

Geplaatst:

Dus als ik het goed begrijp zijn er losse HDMI stekkers en kabel aan de meter te koop zoals met coax.

Dan is er uiteraard geen probleem meer. :D

bedankt

grt

Geplaatst:

Dus als ik het goed begrijp zijn er losse HDMI stekkers en kabel aan de meter te koop zoals met coax.

Dan is er uiteraard geen probleem meer. :D

bedankt

grt

nu ja, dat hangt ook af van de soldeerkunsten en afscherming van een dergelijk kabeltje

(heb ook een eigengemaakte kabel , welliswaar van ander type, maar die ontvangt storing van de lift)

confectiewaar is meestal beter dan gesoldeerd spul

gelukkig heb ik nog een duims loze leiding, met bochten, waar die HDMI met stekker en al doorheen past. ;)

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Nu een echte dummy vraag denk ik. Een Hdmi kabel heeft 19 draadjes. Kabel doorknippen aan een kant, een metertje van de stekker, en dan eindjes vrijmaken en verbinden door middel van ,wat wij in antwerpen luster of luchterklemmetjes noemen, een plastiek doorboort blokje met bovenop 2 schroefjes.

Zal er niet uitzien maar als het werkt maakt het mij niet uit.

grt

Geplaatst: (aangepast)

Een andere oplossing ,is een HDMI Extender bv van ATEN,van 2 kastjes <> verbonden via 2 data kabels,HDMI in kastje 1 en 2 HDMI uit, 40m 1080p en 60m 1080 i = max kabellengte

Een andere oplosing bied oelbach de. deze heeft losse HDMI kabels ed.

aangepast door columbo
  • Moderator
Geplaatst:

Let wel op, dat HDMI kabels slechts werken tot een bepaalde (beperkte) lengte.

10 meter is voor een goede kabel al op het randje, laat staan voor een doorgeknipte, opgelaste kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Heb zelf ook een aan de hand gehad, ik heb een hdmi kabel van 15 mtr gekocht, stekker eraf geknipt (niet te dicht bij de stekker)

Daarna weer alles gesoldeerd en krimpkous er om heen gedaan.

De eerste keer had ik geen goed beeld, toen heb ik om de aders alutape gemonteerd.

Nu is het beeld perfect.

Had ook losse hdmi stekker gekocht, maar in werkelijkheid is die of plastic of van slechte kwaliteit. En bijna niet te solderen.

Het is een prust werk maar werkt wel.

Knip in idd geval de stekker niet te dicht af.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...