Ga naar inhoud


TV beelden weergeven op een Android tablet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Toen ik mijn Acer A500 Android tablet kocht zag ik iemand die de TV beelden vanuit een Dreambox op zijn Android tablet kon bekijken.

Nu weet ik niet welke image er toen op de Dreambox draaide maar als het op de Dreambox functioneert zal dit in de regel toch ook op een VU+ DUO en / of UNO moeten functioneren.

 

Is dat inderdaad zo en zo ja, wat moet ik dan installeren om dit voor elkaar te krijgen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het functioneert prima bij een SD weergave.

Als ik echter HD zenders op mijn tablet wil afspelen dan is het beeld niet vooruit te branden maar dat zal wel aan de 802.11G WLAN verbinding liggen waarop mijn tablet is aangesloten.

 

Is daar nog iets aan in te stellen of wordt het in het vervolg op de tablet alleen naar SD kanalen kijken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan DreamDroid installeren. Tevens heb je dan de Daroon player nodig om de streams af te kunnen spelen.

En niet te vergeten moet het webinterface op de VU geinstaleerd zijn.

Bedoel je DreamDroid en Daroon installeren op je tablet ???

 

Kun je op je tablet ook kijken via DLNA middels een tool en/of plugin op je tablet ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je DreamDroid en Daroon installeren op je tablet ???

 

Ja, en in Dreamdroid je VU instellen zodra je dan connectie gemaakt hebt kan je door je zenderlijsten bladeren. Als je dan een selecteerd kan je voor stream kiezen, hierna kan je dan de Daroon player kiezen om deze af te spelen.

 

Kun je op je tablet ook kijken via DLNA middels een tool en/of plugin op je tablet ?????

 

Heb ik nog niet geprobeerd, met mp3'tje vanaf mijn nas werkt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder al geschreven kan ik de SD kanalen vanaf mijn VU+ DUO uitstekend naar mijn Acer A500 Android tablet streamen.

Met dezelfde instellingen en plug-in functioneert dit echter niet op mijn VU+ UNO.

Ik heb nu de plug-in OpenWebif geïnstalleerd want dat is de enige webinterface die i.c.m. met Android functioneert.

Met de oude webinterface kon ik in feite ook alles bedienen behalve streamen want dan crashte Dreamdroid.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen

 

Helaas gaat HD (nog) niet lukken dit is op nog geen enkele tablet werkend te krijgen geen Android of iOS apparaat.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook geen ramp want als ik al in de vakantie buiten mijn caravan met de tablet naar TV wil kijken dan kijk ik wel naar de SD kanalen op Astra1 zo lang die er nog zijn.

In de tussentijd zal ook wel weer e.e.a. zijn gewijzigd al blijft de WLAN 802.11G transmissie een bottleneck.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het functioneert prima bij een SD weergave.

Als ik echter HD zenders op mijn tablet wil afspelen dan is het beeld niet vooruit te branden maar dat zal wel aan de 802.11G WLAN verbinding liggen waarop mijn tablet is aangesloten.

 

Is daar nog iets aan in te stellen of wordt het in het vervolg op de tablet alleen naar SD kanalen kijken?

 

Is het geluid bij HD wel OK ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotendeels is het geluid ok behalve als er weer een poging komt om het HD beeld weer te geven dan valt het geluid weg om daarna onmiddellijk weer terug te komen.

Overigens zie ik het HD beeld wel op de tablet verschijnen maar in eerste instantie stilstaand maar het komt af en toe in beweging.

Ikzelf heb de indruk dat het streamen van HD kanalen wel zou lukken als ik een snellere verbinding zou hebben dan 802.11G.

Dus b.v. 802.11N maar dat kan ik niet testen want ik heb geen beschikking hierover.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotendeels is het geluid ok behalve als er weer een poging komt om het HD beeld weer te geven dan valt het geluid weg om daarna onmiddellijk weer terug te komen.

Overigens zie ik het HD beeld wel op de tablet verschijnen maar in eerste instantie stilstaand maar het komt af en toe in beweging.

Ikzelf heb de indruk dat het streamen van HD kanalen wel zou lukken als ik een snellere verbinding zou hebben dan 802.11G.

Dus b.v. 802.11N maar dat kan ik niet testen want ik heb geen beschikking hierover.

 

Voor ik mijn VU+Duo heb updated naar OpenPli met kernel 3.1.1. kon ik met wifi SD streamen naar mijn Ubuntu PC zonder problemen, bij HD kreeg ik om de enkele seconden een nieuw beeld maar het geluid bleef doorlopen.

Ook als ik een op de harde schijf opgenomen HD film via ftp op mijn PC zet en dan wil afspelen kreeg ik hetzelfde effect.

Ik neem dus aan dat mijn HD beeld problemen niet komen door een bottle neck van de wifi maar doordat mijn (oude) grafische kaart het HD beeld niet kan verwerken.

 

Misschien moet je de oorzaak bij jou ook in die richting zoeken ?

 

Opmerking: sinds de update naar kernel 3.1.1 heb ik wel degelijk een transmissie probleem, ook met SD beelden ('k heb daarvoor een draadje geopend op het PLI forum)

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een op de VU+ DUO gemaakte HD opname van b.v. BBC One HD (Froozen planet) vanuit een NAS naar mijn laptop stream dan kom ik tot de onderstaande bevindingen.

De WIN7 laptop heeft overigens een Intel Core i5 processor en een Radeon HD 5450 videokaart.

 

Streamen via WLAN geeft nauwelijks bewegend beeld en redelijk doorlopend geluid.

Streamen via LAN gaat op een enkel hikje na uitstekend en dit zowel voor beeld als geluid.

 

Misschien is hiermee toch wel aangetoond dat WLAN 802.11N de HD stream niet aan kan terwijl LAN (100Mbit/s) dit wel kan.

 

Graag had ik ook het directe streamen van TV HD beelden op mijn laptop willen testen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Als ik via de webbrowser (Google Chrome) verbinding maak met de VU+ DUO opent Dreambox WebControl, kan ik alles bedienen maar als ik WebTV opstart dan krijg ik in het scherm Dreambox WebTV de volgende foutmelding:

 

De volgende plug-in is vastgelopen ; VLC Multimedia plug-in.

 

VLC Player functioneert overigens uitstekend bij de weergave van een opgenomen HD bestand zoals Froozen Planet.

 

Iemand een idee hoe dit probleem kan oplossen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...