Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 2 CD kaartjes, waarbij het ene een extra abbo heeft t.o.v. het andere.

Hoe kan ik oscam het beste configureren zodat de, in het thuisnetwerk aangesloten ontvangers, eerst de basiskaart proberen en zo het extra abbo zo lang mogelijk beschikbaar houden?

Kan ik ook 1 zender prioriteit geven terwijl er al 4 andere ecm's op de kaart aktief zijn? Zodat dus een andere ecm weggknikkerd wordt?

In oscam.server plaats ik het volgende, om te voorkomen dat de kaart op zwart gaat bij meer dan 4 ecm;

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

cooldown = 10, 60

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Ik denk dat je met loadbalancer moet gaan werken. En basis kaart zwaarste getal geven bv 1000 en hoofdkaart 100.

En dan loadbalancer op lowest usage first zetten.

Omdat de basis kaart de extra kanalen niet kent zal extra kanalen automatisch naar de hoofdkaart gaan, hierdoor zullen uiteindelijk de basis kanalen vanzelf naar de extra kaart gaan.

Of niet, maar dat is niet erg want dan zit de hoofdkaart nog niet aan zijn taks. Als er 4 extra kanalen gevraagd worden kunnen die alleen door hoofdkaart gehandeld worden dus die basiskanalen gaan dan automatisch naar de extra kaart.

Geplaatst:

Kan ik dan 2 800HD boxen gebruiken en in oscam.server de lb_weight wijzigen, of moeten beide kaartjes in 1 ontvanger?

Dan in oscam.cfg lb_mode=1.

En kunnen cccam clients dan inloggen op beide boxen of dient er a.h.w. een master server te komen? Of alle boxen oscam?

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Lowest usage is mode 3 meen ik.

Je kunt op beide boxen oscam zetten met server mode only

De hoofdbox zet je een share reader op naar de andere dreambox.

Als client softcam gebruik je dan op beide boxen mgcamd oid maar die laat je connecteren naar de hoofdbox waar alle cards geshared worden.

De oscam server regelt het dan verder wel met de CHID limits naar de clients.

Geplaatst:

Moet die lb_mode gebruikt worden?

Ik wil toch eigenlijk altijd eerst de basiskaart.

For lb_mode=1, the weight for a reader is divided by the average response time of requests sent to the reader, i.e. lower average response time means higher priority.

For lb_mode=2, the weight for a reader depends on when the reader was last used, i.e. oldest reader has higher priority.

For lb_mode=3, the weight for a reader is proportional with the usage level of the reader, i.e. least used reader has higher priority.

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Klopt, lowest usagelevel = 3. lb_nbest_reader blijft op 1 staan; het is voldoende dat 1 reader aangesproken wordt. lb_nfb_readers zou naar mijn idee dan moeten staan op het aantal extra kaarten, dus 1 in jou geval. klopt dit @theparasol?

Geplaatst:

Normaal wil je de snelste reader (mode 1) hebben maar als je een evenwichtige verdeling wilt met zo min mogelijk belasting op de kaarten zou ik toch voor mode 3 gaan.

Enfin, zou zeggen testen, testen testen. Ik heb niet de luxe / noodzaak van een extra kaart dus kan je alleen van theoretisch advies voorzien.

Geplaatst:

Zolang je 1 cardserver in je lan hebt staan is de cache exchange totaal niet interessant. Cache uitwisseling treedt nl al default op binnen 1 kaartserver opstelling.

De cache exchange kan voornamelijk benut worden tussen 2 verschillende cardservers over wan.

Aangezien dat laatste hier niet besproken mag worden ga ik er ook niet verder op in (en ook niet per PM!)

Geplaatst:

Het blijkt zo te zijn dat bij lb_mode = 3 de lb_weight instelling niet gebruikt wordt. Alleen bij lb_mode=1 wordt de responsetijd van de reader gedeeld door de lb_weight instelling van de reader. Om dus je basiskaart zoveel mogelijk te belasten kan je alleen lb_mode=1 gebruiken samen met lb_weight. Geef de basiskaart een hogere lb_weight dan de hoofdkaart.

Geplaatst:

Jemig PosiXX, daar was ik een tijd naar op zoek. :D

Dat wat je schrijft klopt als een bus. En ik had de lb_weight allemaal op 100 staan, waardoor mijn beide kaartjes allebei aangesproken werden door mijn andere 2 dreamboxen.

Mile Grazie !!! Ik klooi nog ff, en ga dan lekker naar bed.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het loopt hier niet helemaal lekker.

Soms hangt oscam en is herstart noodzaak. Lijkt tgv zappen naar kanaal waar geen abbo op zit.

Als ik 2 oranje kaarten heb, met verschillend abbo, moet ik dan 2 aparte groepen maken?

dus een kaartlezer met kaart group=1 en de andere kaart wordt group=2.

Client kijkt dan naar 1,2.

Is dit ook zo als de kaarten hetzelfde abbo hebben?

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Je zou ook een oscam.services kunnen aanmaken en daarin aangeven welke services op kaart 1 worden gebruikt en welke op kaart 2 actief kunnen zijn. Met een !block op de services die niet op je 2e kaart zitten kun je dan zorgen dat die kaart ook niet aangesproken wordt. Op het forum zijn oscam.services lijsten te vinden voor canal digitaal. Kwestie van aanpassen naar smaak en toewijzen aan de juiste kaart.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

Oscam telt al vanaf 0, dus 0,1,2,3 =4

ratelimitecm = 4 werkt als je het in een server hebt zitten, als je oscam gebruikt in een receiver kun je je ratelimitecm het beste op 3 zetten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

Oscam telt al vanaf 0, dus 0,1,2,3 =4

ratelimitecm = 4 werkt als je het in een server hebt zitten, als je oscam gebruikt in een receiver kun je je ratelimitecm het beste op 3 zetten

Oh, dat wist ik niet.

De server loopt nu dan het risico om 5 clients te willen handelen? Dan kun je toch beter altijd de ecm op 3 zetten.

Gtz. Martje B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...