Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 Ik heb een probleem met XP prof corporate edition UK nadat ik mijn C schijf heb geformateerd probeer ik XP te instaleren maar het enige wat er gebuurd is dat er een blauw scherm verschijt met daarop in de bovenhoek setup dan zie je onder in een balk tekst snel wisselen zoals driver dit en files dat als dat achter de rug is dan verschijnt op de zelfde balk waar een hoop informatie werd gegeven de tekst windows wordt opgestart daar na gebuurd niets meer. wie weet wat er hier raad mee. saludos xose
Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 Heb je wel geboot via de cd rom. Dat kun je doen om in het bios het opstartmodus op CD_ROM te zetten. Groetjes
Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 Ja zoals jij dat aangeeft tulp zo heb ik het gedaan en daarna krijg ik de blaauw scherm enz. saludos xose
Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 Dan ligt het aan het cd. Want zoiets heb ik ook gedaan, en uiteindelijk bleek dat de bestanden op beschadigd waren, of te veel krassen. Heb je wel een originele cd? En krijg je wel foutmeldingen?
Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 Nee ik krijg geen fout meldingen wel is het zo dat het een getoost exemplaar betreft.
Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 Oh,ja. Dan zit er zeker het probleem bij het brander.
Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 heb je nadat je xp-setup heb gedraait geformateerd en weer opnieuw opgestart en daarna weer laten booten van cd-rom ????
Gast Geplaatst: 5 september 2002 Geplaatst: 5 september 2002 Na de initiele setup als XP gaat rebooten moet je inderdaad niet nog eens gaan rebooten van cd-rom. Maar ik vermoedt dat ie hier gewoon blijft hangen zoals schrijver aangeeft. Dit probleem kan door diverse dingen veroorzaakt worden. Als je een nieuw mainboard hebt met een x-aantal usb aansluiting wil ie wel eens lastig gaan doen, schakel dus de extra usb eens uit, verder kan er een probleem zijn met de in XP aanwezige videodrivers, incompatible zaken met branders etc. etc. Persoonlijk vermoed ik dat het hier om een video (grafische kaart) driver gaat of een teveel aan usb aansluitingen.
Gast Geplaatst: 6 september 2002 Geplaatst: 6 september 2002 Even voor de duidelijkheid ik heb de opstartdiskette gebruikt om de c schijf te formatteren hier na heb ik de pc opnieuw opgestart en laten booten van af de rom. saludos xose
Gast Geplaatst: 6 september 2002 Geplaatst: 6 september 2002 Dat mag ook, alleen heeft het weinig zin want je kunt ook formatteren vanuit de setup als je vanaf CD boot, en de snelformat keuze aldaar is zo handig die formatteert nog eens vele malen sneller dan 't gewone format. Anyway, ik heb het idee dat er een incompatibiliteit is met je videodriver of zoiets. Heb je niet nog ergens een oudere vgakaart liggen, desnoods pci om eens te zien of setup daar wel meer verder wil?
Gast Geplaatst: 6 september 2002 Geplaatst: 6 september 2002 Nee ik heb geen andere videokaart het is trouwens een laptop waar ik het probeer. >Dat mag ook, alleen heeft het weinig zin want je kunt ook formatteren vanuit de setup als je vanaf CD boot, en de snelformat keuze aldaar is zo handig die formatteert nog eens vele malen sneller dan 't gewone format.< dat snap ik niet want als ik boot van af mijn cdrom dan kkrijg ik die verdonde blaauw scherm met allen de tekst in de bovenhoek windows setup verder niets allen en balk deze beneden waar je een hoop tekst voorbij zit komen files dit driver dat etc. waar is de mogelijkheid om te formateren gebleven. saludos xose
Gast Geplaatst: 7 september 2002 Geplaatst: 7 september 2002 Ja, dan kom je dus niet ver genoeg. Allereerst krijg je dat, daarna even niks of een blauw scherm, en daarna komt het setup venster alwaar xp je gaat vragen op welke partitie je wenst te installeren, maar zover kom je dus duidelijk niet. Is je laptop XP geschikt? Zoja, dan heb je er een sticker op zitten. Zit er geen sticker op, is er misschien toch iets wat dwars zit, en ik hou het dan toch bij de vgakaart driver. Want je hoeft er geen andere in te hebben zitten, maar er zit er een in, ook laptops hebben vgakaarten en drivers nodig. Maar een oplossing zou ik zo ook niet weten, hooguit zou je eens bij de laptop fabrikant kunnen kijken of daar iets bekend is van het probleem. Of anders op de microsoft.com (nee niet de nl daar staat te weinig op) een search kunnen doen op jouw merk laptop, wie weet dat je daar in de knowledgebase iets tegenkomt waarmee het probleem duidelijk wordt. Het enige wat nu duidelijk is, is dat je niet ver genoeg komt met de setup, en de oorzaken daarvan kunnen vanalles zijn. Hopelijk heeft iemand anders nog een idee of tip voor je.
Gast Geplaatst: 7 september 2002 Geplaatst: 7 september 2002 Als je harde schijf is verdeelt in 2 of meer partities doe dan het volgende: kopie-eer de I386 directory naar een schijf (niet de C-schijf)en start dan winnt.exe. Heb je 1 partitie, formateer deze dan als FAT32 en doe dan het zelfde als boven. Als dit niet lukt is er iets echt goed mis met je laptop. Oja, kopie-eren van de files kan ff duren, dit al naar gelang je snelheid van je processor. Gtrz TheDiver (werkt ook met Windows 2000 of kijk anders eens op www.bootdisk.com)
Gast Geplaatst: 7 september 2002 Geplaatst: 7 september 2002 Aan alle de fout zat in de cd rom ik heb een nieuw getoost versie gekregen en dat ging geweldig. ik wil iedereen bedanken voor zijn hulp. saludos xose
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen