renzie Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 (aangepast) gisteren is bij ons een paar keer achter elkaar de stroom uitgevallen omdat er teveel apparaten tegelijk aanstonden (vaatwasser, electrische oven, amerikaanse koelkast,capuchino apparaat etc) en mijn 50" plasma. nadat wij tot 3-4 keer de aardlek schakelaar hadden aangezet en deze weer meteen uitsloeg hebben wij eerst alle apparaten in de keuken uitgezet en toen de stroom er pas opgezet. Het gevolg van dit gebeuren is dat mijn samsung plasma de geest heeft gegeven. deze is niet meer aan te krijgen. mij is verteld dat een piekspanning via de voeding of via mijn signaalversterker mogelijk wat heeft opgeblazen. kan dit kloppen? wat kan er dan stuk zijn? voeding?moederbord? is reparatie dan nog wel verantwoord voor een 4 jaar oud toestel? renzie Dit onderwerp is verplaatst naar de "Rokende soldeerbout" 10 januari 2012 aangepast door ceesv Verplaatst van Öff-Topic" 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Sjattuh Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 (aangepast) Ik stel voor dat je hem eens openmaakt en kijkt of er ergens iets te zien is wat er niet zo uit hoort te zien. Het zal denk ik wel op het printplaatje van je voeding zijn (daar waar de snoer binnenkomt) en waarschijnlijk staat er wel een elco'tje bol. Ik ben geen electronicus, maar heb hier in Turkije met regelmaat dit probleem gehad doordat de stroom hier zo klote is als de pest. En het was eigenlijk altijd dit probleem. Elcto'tjes laten vervangen en het ging weer prima. Ik heb nu overal spannigsregelaars en UPS machines tussen staan en de problemen lijken de wereld uit te zijn. Heb alleen onlangs mijn plasma heater en wasmachine opgeblazen toen we met de aardlek aan het klooien waren. 11 januari 2012 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
gerrit B Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Van een verkoper van oa. Samsung lcd's en plasma's kreeg ik, toen ik een defect aan mijn toestel doorgaf, dat Samsung bekend staat om het defect raken van hun voedingen. Toen de monteur van Samsung hier kwam voor de reparatie was zijn 1e reactie dan ook "het zal de voeding wel zijn" alleen viel hem dat tegen want de Tv deed het nog steeds niet en heeft hij toen het hele moederbord vervangen. Is je TV 37" of groter dan kun je samsung gewoon bellen en komen ze de TV aan huis repareren. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
renzie Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Geplaatst: 11 januari 2012 over welk type gaat dit ?? PS50f-96FD 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
z80 Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 hier staat hoe het model nummer is opgebouwd. http://wiki.samygo.tv/index.php5/File:Samsung_Models.jpg klopt dus wel.
renzie Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Geplaatst: 11 januari 2012 klopt dit type nr wel ?? het moet zijn PS-50-P96FD renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Steve Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 ik denk dat het st/by relais niet inschakelt controleer trafo tb801s (chassis is F59A)
iemand Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Of "contact-problemen" in het relais zelf. Zoiets eens in een ander apparaat gehad waardoor het apparaat ook niet lekker wou " inschakelen" gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen