Ga naar inhoud


9000HD PVR err: 0x71


Pieterbaas

Aanbevolen berichten

't Is niet de eerste x dat dit op 't forum voorkomt, echter.....

wat ik ook doe, Porter komt er niet door!

En via de usb-stickmethode kom ik tot 89%.

 

Ik heb zorgvuldig de handleiding gevolgd, maar zodra ik de Rebox opstart geeft hij eerst gedurende enkele seconden de melding loader 1.23, gevolgd door err: 0x71

Porter blijft hangen in status 'Waiting For Request, Reset SetTop Box'.

 

Heb al vele malen overwogen het apparaat buiten te smijten (want is zeker niet eerste probleem), maar ook nu moet er toch weer een OPLOSSING zijn???

 

Wie kan er nog iets slims 'zeggen', want ik, toch al geen crack op dit gebied, weet het niet meer.

 

O ja, het uitpakken van Porter.zip geeft toch niet meer dan Porter.exe?

 

De fout is overigens ontstaan tijdens een poging de laatste update (1.09.90) te installeren; instalatie werd onderbroken en de rest is bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou de Channel Up methode ook kunnen proberen. Plaats de firmware op een USB stick, met de Powerknop achterop de Rebox uitzetten. Channel-up indrukken (geen afstandsbediening gebruiken, maar de knoppen op de decoder) en ingedrukt houden en de powerknop achter aanzetten. Hou de channelup toets ingedrukt totdat er scan USB staat.. dan wordt de firmware geladen.

Misschien gaat dit beter?

 

Ook kan je Porter blijven proberen, een keer komt die er meestal wel door.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Porter vraagt een beetje timing bij het drukken van de knoppen.

Wanneer je werkelijk de juiste (0-modem) kabel gebruikt en ook de juiste overdracht snelheid hebt ingesteld op je computer voor je RS-232 poort zou je na het starten van het overdracht commando op je computer daarna de Rebox moeten inschakelen.

Het lijkt erop, gezien de melding van je computer, dat er geen verbinding tot stand komt tussen je computer en de Rebox.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht nog ten overvloede .... de usb stick wel formateren naar Fat32 en niet zoals ik per ongeluk deed naar Nfts.

:eek::mad::sleep: :sleep: :crazy:

Ik kreeg daardoor de foutcode err.0x71

Maar de oudste firmware van de Rebox 9000 op Usb gezet en de methode met channel up gedaan,scan usb kwam in display daarna Reading en toen gelukkig WRITE!

En voila... App upgrade...PFFFF...

Nu nog weer een upgrade naar de nieuwste versie proberen en dan wel met Fat32.

EEN GOEDE LEER VOOR MIJ DE VOLGENDE X!!

BEZINT EER GIJ BEGINT...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na de nodige vruchteloze Porterpogingen met een nulmodemkabel maar weer de CUP-methode ter hand genomen.

Begonnen met de oudste update van de Rebox-site: V81. Gaf opnieuw een, weliswaar andere, foutcode.

En dan, EUREKA! V1.07.41 heeft de boel weer aan de gang gekregen.

 

Te vroeg gejuichd: update ineens naar laatste, en vervolgens voorlaatste, lukken niet.

Leidt er zelfs toe dat ik opnieuw V1.07.41 moet installeren om de boel weer aan de praat te krijgen.

Update naar V1.08.01 lukt dan wel, maar elke volgende weer niet.

 

Opnieuw V.1.07.41 erop, en dan ineens naar V1.08.75.

Lukt!

Dan door naar V.1.09.90.

Boeltje draait weer; iedereen (voorlopig) weer blij!

 

Tot de volgende....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch iets te maken met de Bootloader? De andere merken adviseren altijd 1.54, terwijl Rebox deze niet uitbrengt...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erwin40,

 

Mocht je zoals CronoS schrijft de Bootloader willen upgraden naar 1.54 dan heb ik in de thread

 

[RE-8000 / 9000] Mogelijke oplossing diversen problemen?

 

 

de tool HD-Flasher_1.54 toegevoegd.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koyboy,

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik had de usb-stick wèl geformatteerd op FAT32. Melding ERR 0x71. Terug naar de winkel (citaat: komt wel meer voor bij Rebox).

 

Aan de anderen.

Ik heb al een jaar problemen met mijn Rebox 9000PVR HD. Vaak teruggegaan naar leverancier, ondanks mijn zeer ruime ervaring met sat.ontvangst. Het woord 'rampenbak' benadert de werkelijkheid: Vast lopen, bevroren beeld, crashen, opnames niet kunnen verwijderen, meldingen 'gecodeerde zender', enz., enz., enz. Zie ook Tros Radar Forum.

Ik was de Arion AF 9400HD gewend; prima apparaat, nooit problemen, echter geen HD ontvangst.

Gek toch, dat de Rebox om de haverklap een update moet uitvoeren. Voorgaande updates zijn wel gelukt, echter zonder zichtbaar resultaat.

Had ik maar nooit een Rebox gekocht, goede raad is blijkbaar duur. Ben op zoek naar een ander apparaat. Heeft iemand een suggestie voor een betrouwbare ontvanger met:

2 tuners, interne HDD (500 - 1000GB), gebruiksvriendelijk, HD ontv.

 

VrGr,

RobGibson

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand een suggestie voor een betrouwbare ontvanger met:

2 tuners, interne HDD (500 - 1000GB), gebruiksvriendelijk, HD ontv.

 

Ja, heb ik, zie mijn handtekening (voormalige gebruiker van 2 Rebox'en).

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...