Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een JVC PD35B50BU plasma tv gekregen. Natuurlijk schort er wat aan want krijgen doe je meestal zo'n ding niet. Ik heb redelijk ervaring op kunnen doen met lcd tv's dus eens kijken wat dit ons zal brengen. Loodzwaar was dat ding en wat steekt daar allemaal in, lang geleden dat ik nog zoveel printborden en koelvinnen bij elkaar heb gezien². Nu hij gaat aan " relais " tikt en blauwe led geeft licht. op het bord zijn er twee groene leds die gaan branden waarvan er één na een korte tijd uit gaat. Ik krijg ook geen geluid (ruis) en zie bij het bedienen van de toetsen niks gebeuren. Nu weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Eerst heb ik alle relais, elco's en transistors aan het doorsolderen geweest tot hiertoe zonder resultaat. En op de plaats waar de groene led uit gaat meet ik spanningen van 5V ..Iemand een ideetje hoe ik hier aan begin??

Tnx Max

:cry:

Geplaatst:

Intussen toch wat slimmer geworden, blijkt enkel een fout in het beeld te zijn.

audio werkt zoals het moet....heb er even een xbox aangehangen op de av input.

was aan het denken aan de voeding maar die blijkt in orde, inverter ook niets speciaal aan te zien......

max

• 2 jaren later...
Geplaatst:

Heeft u toevallig het probleem kunnen oplossen? Ik heb hier recent hetzelfde probleem.

Ik heb circa 10 jaar geleden dezelfde zware, dure tv gekocht... Nu valt na opstarten vaak het beeld weg. 10 keer opnieuw aan/uit en dan houdt het beeld. Het geluid werkt ook steeds. Ik heb de tv al eens open gedaan en de connectoren vast/los gemaakt, alles voorzichtig gestofzuigd, maar niets verbrand gezien. Het probleem was hiermee niet opgelost.

Online kan je schema's en handleidingen bestellen. Heb jij daar iets ondernomen?

Grtn! Hopend op een oplossing!

Geplaatst:

Wim,schema;s hoef je niet te bestellen  die kun je hier gratis downloaden op de site van Steve,ga naar schema's en gebruiks aan wijzingen { rokende soldeerbout }en volg de aanwijzingen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...