joch Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Hi, Ik heb nu staan: DVD recorder, satreceiver, versterker, beamer, tv,maar op beamer na wil ik alles vervangen. DVD recorder en sat reveiver vervangen door satreceiver met PVR moet lukken lijkt me, maar bestaan er er ook satreceivers met DVD speler en versterker ingebouwd? Alles in een dus. Of ben ik dan beter af met satreceiver met PVR en losse surroundset met dvd/blueray erin En welke set(s) zijn dan aanraders. Budgetidee: 500-800 euro voor alles. Dus een combi apparaat of twee losse. Alvast bedankt
Psychosammie Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 (aangepast) Alles in één is nooit een aanbeveling. Ik zou voor Sat met PVR gaan, een receiver en losse bluray speler. Budget zegt me niet zoveel. 800 euro is niet genoeg voor een goede speaker set naar mijn smaak. 11 januari 2012 aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 (aangepast) Hi, Ik heb nu staan: DVD recorder, satreceiver, versterker, beamer, tv,maar op beamer na wil ik alles vervangen. DVD recorder en sat reveiver vervangen door satreceiver met PVR moet lukken lijkt me, maar bestaan er er ook satreceivers met DVD speler en versterker ingebouwd? Alles in een dus. Of ben ik dan beter af met satreceiver met PVR en losse surroundset met dvd/blueray erin En welke set(s) zijn dan aanraders. Budgetidee: 500-800 euro voor alles. Dus een combi apparaat of twee losse. Alvast bedankt kwestie van connectivity (aansluiten en gaan in je homenetwerk of IPTV) De vet gedrukte vraagstelling, neen eigenlijk eerder wel een van de nieuwe TV's met nagenoeg al die opties die bestaan wel -> ofschoon rete duur. Daarnaast moet vermeld worden dat ook TV merken, fabrikanten helemaal niet geloven in dvd en blueray dus dat ook helemaal buiten schot of beschouwing laten, we zijn immers thuis met w-lan en lan bezig en hebben steeds betere download-upload abo's bij de interne providers. Voor je Budget van max. 800 euro, kun je al heel wat aan goede losse komponenten samenvoegen, maar een prima speakerset die en surround en noch normale stereo op niveau levert zal daar dan niet in behouden zijn alsook geen dunne TV. En als je Beamer toch een kernrol blijft spelen, zul je een AV-receiver moeten vinden die dat ding kan bevroeden / signaal kan geven. Dat kun je nooit op zo'n all-in-one TV aansluiten. (tot nu toe) Dan zit je al snel in de bovenklasse AV-receivers... Denk dat het een lastig zoekplaatje wordt met beamer, speakers, sat-ontvangst en met TV voor dat Budget (en ook ik laar dvd+blueray buiten beschouwing , ten dode opgeschreven) 11 januari 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
satcat Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Daarnaast moet vermeld worden dat ook TV merken, fabrikanten helemaal niet geloven in dvd en blueray dus dat ook helemaal buiten schot of beschouwing laten, we zijn immers thuis met w-lan en lan bezig en hebben steeds betere download-upload abo's bij de interne providers. Als je genoegen neemt met middeleeuwse kwaliteit voor veel te hoge bedragen. Voor 1080p met meerkanaalsgeluid en 3D kun je toch beter een Bluray aanschaffen. Wat de providers bieden kan daar voorlopig nog niet aan tippen.
mauspartyhouse Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Hi, Ik heb nu staan: DVD recorder, satreceiver, versterker, beamer, tv,maar op beamer na wil ik alles vervangen. DVD recorder en sat reveiver vervangen door satreceiver met PVR moet lukken lijkt me, maar bestaan er er ook satreceivers met DVD speler en versterker ingebouwd? Alles in een dus. Of ben ik dan beter af met satreceiver met PVR en losse surroundset met dvd/blueray erin En welke set(s) zijn dan aanraders. Budgetidee: 500-800 euro voor alles. Dus een combi apparaat of twee losse. Alvast bedankt DVD recorder, satreceiver, versterker, tv Dit alles voor 500 á 800 euro ? Lijkt me een beetje erg ambitieus. Misschien redt je het net als je je beperkt tot gedateerde technieken. (stereo ipv surround, b-merken ipv a-merken, etc.etc.) Qua samenvoegen van componenten: Moderne TV, met ingebouwde DVB-S2 en eventueel met ingebouwde HDD (=tv+satelliet ontvanger + pvr + Media speler)Dan kun je je DVD's overzetten op de HDD van de tv (kan ook eventueel een losse usb Harde schijf (HDD) zijn),de media speler van de TV speelt dit dan af. Surround Versterker (met of zonder blue ray, afhankelijk of je de dvd's wilt overzetten op de HDD in bovenstaand voorbeeld) Suc6 ! ET8000
Tonskidutch Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Als je genoegen neemt met middeleeuwse kwaliteit voor... Of je nu accepteert of niet dat die Merknamen zoals Philips, Panasonic, Loewe, Samsung en LG zich maar zeer ten dele bekommeren om dvd en blueray is je eigen kwestie. Dat ze er evenwel ook losse apparaatjes voor hebben is echter ook logisch. Maar die zijn allang met het hele regelement en wetgevingstelsel alsook patenten aan de slag (ontwikkelen nieuwe zaken voor morgen) en gaan dus niet in ouderwetse schijfjes in een player investeren. Dat terzijde. De werkelijkheid nu is inderdaad anders, ze bieden TV's aan met 54Mbit wlan en zorgen er voor dat kopieer beveiliging etc op niveau blijft... Dus 1:1 de volle 100% kwaliteit weergeven qua beeld en geluid is en blijft een ontwikkeling die de consument ook zal blijven aanzetten tot nieuwaankoop. In bovenstaande reactie gaf ik enkel aan dat er combo-toestellen zijn echter niet in een satellietreceiver, met opgave van reden. Toch zijn de combinatie toestellen handig, echt. Want ik kan menig bericht uit sat4all citeren waar weer eens iemand de VCR op de digitale satelliet ontvanger aangesloten had en geen opnames kon maken. Maar je koopt daarmee een Bestaande Toestand, die heel wellicht overmorgen al beter ontwikkeld is en meer kan. (afgezien van het feit dat er weldegelijk internetproviders op glasvezel NU al bestaan die wel waar maken wat wenselijk zou zijn in connectivity) ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
satcat Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 (en ook ik laar dvd+blueray buiten beschouwing , ten dode opgeschreven) Uiteindelijk is alles en iedereen ten dode opgeschreven, maar dat is geen reden om alles alvast overboord te zetten voor dat er iets nieuws is. Natuurlijk zijn de fabrikanten continu bezig met nieuwe ontwikkelingen maar die komen echt niet eerder uit dan dat de oude eerst uitgemolken zijn. Tenzij ze door de concurrentie gedwongen worden. Gisteren werd mij nog gevraagd om mee te doen aan een tevredenheidsonderzoek voor Bluray-spelers door Philips. Het lijkt mij dat ze dat niet doen als ze totaal niet meer geïnteresseerd zouden zijn in doorontwikkeling. Het lijkt mij ook zeker niet slim om volledig in te zetten op apparatuur die afhankelijk zijn van snelle internetverbindingen. Het grote gros van de wereld heeft dat namelijk nog niet. Het gaat er allemaal wel eens komen maar nu nog even niet. Wat betreft alles in één installaties; Het kan handig zijn maar vaak laat de kwaliteit te wensen over. Ik zit me vaak af te vragen hoe ze een alles in één apparaat kunnen maken voor de prijs lager dan een apparaat met enkel één functie. Slijtage is ook vele malen hoger door de hogere temperaturen door dat alles op elkaar gefrot zit. Is er 1 ding kapot kun je alles weggooien. Maar met het budget van TS is er niet veel meer mogelijk dan rommel te kopen, in mijn ogen dan. Ik zou nog even doorsparen of enkel het hoog noodzakelijke vervangen.
joch Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 OK bedankt voor alle reacties. Had nog wel iets duidelijker kunnen zijn, misverstand is anders snel geboren. Budget was zonder nieuwe TV, Wat ik wil kunnen voor het bedrag: - televisie kijken via mn bestaande tv of beamer, bij voorkeur astra 1 en 2 ivm BBC - muziek cd's afspelen via surroundset - radio luisteren via satelliet of via ether - dvd's kijken via v of beamer - opnemen van televisie (liefst zonder ingebouwde/losse harddisk, maar gewoon via usb op mn PC opslaan. - geluid van mn PC op surroundboxen Uit reacties begrijp ik dat sat met ingebouwde surround set niet algemeen verkrijgbaar is. Daarom denk ik aan volgende: - sat receiver met PVR die: - via usb op mn PC opslaat (kan dat?) - via hdmi met tv verbonden is - via hdmi met beamer verbonden is - via hdmi/of anders met surroundset verbonden is - surroundset met dvd/cd speler, radiotuner en boxen. hier sluit ik dan nog PC op aan t.b.v. afspelen spotify etc. Tips voor satreceiver met voldoende ingangen (PC-USB, astra 1 en 2) en uitgangen (tv, beamer, surroundset) Idem voor surroundset. Zaken waar ik aan moet denken (bepaald type HDMI???) Voor deze twee apparaten denk ik dan aan 500-800eu. Alvast bedankt, J.
columbo Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 (aangepast) Ja ja ,dat is nog al wat,de meeste sat recievers hebben maar 1 HDMI uitgang ,dus je hebt al een HDMI spitter nodig bijv. de HDMI-1042 van monacor 1x in en 4x uit. Met een Dreambox 7020 HD kun je alles opnemen op een interne HDD opnames evt naar je pc sturen of anders om,kan via netwerk kabel. Internet radio behoord ook tot de vele mogelijk heden va de DM 7020HD en nog heeeel veel meer ,echter de prijs licht net onder de €600- Goede surrond set,en ook nog een HDMI spitter voor €200 ? ehh even wakker worden ik wil ook wel een auto die kan varen en vliegen en evt naar de Maan kan,maar helaas ik had maar een droom,en die had ik al lang geleden,rijden en varen gaat nog wel ,maar naar de Maan ,daar voor hebben we tot nu toe nog steeds een raket nodig, of back to the Future..... Dus joch ,dat word toch een compromi,en waar om perse alles naar de pc sturen?,de DM 7020HD is eigenlijk al een PC,echter deze draait op Linux ,en niet op Windows,en die ingangen die jij wild USB die ziiten er 3 op ,voor meer info kun je evt de gebruiks aanwijzing van de DM7020HD downloaden. 16 januari 2012 aangepast door columbo
evloe Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Hoi, Beter is om alles via een goede eind versterker te laten lopen. b.v. de Onkyo TRX 609 die heeft genoeg aansluitingen voor alle opgenoemde apparaten. En er zit zelfs spotify op! Zelfs je computer kan via HDMI of via een computerport aan achterzijde worden aan gesloten. Gr, Ed
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 En er zit zelfs spotify op! o jee, spotify, wat is dat nu weer I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 allemaal schnick schnack, (een mooie Duitse uitspraak voor onze toeters en bellen) die het post stress trauma syndroom van iTunes gebruikers een alternatief biedt om gek te worden. een alternatief dat de nu al oververzadigde uPnP en MP3 streamservers in onze AV-apparatuur of sat-receivers zinloos maakt wie is nu de echte alround mediaplayer in het huishouden? de fabrikanten weten het zelf niet meer! ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen