Ga naar inhoud


Oproep: Protest tegen Anti-Cardshare bij Vlaams Minister Ingrid Lieten


bccrew

Aanbevolen berichten

Inderdaad Eddy Vl 100% gelijk. In dit land ben je een melkkoe tenzij je in het groepje zit van de rijken. Ik zou toch eens aan de tand willen voelen die dhr Vande Lanotte. Het moet hier in dit land eens gedaan zijn met al het onrecht. Nu een tv is natuurlijk een luxe goed maar dat wil niet zeggen dat daar dan maffia in toegelaten is. Graag zou ik eens in een programma zoals VOlt ze aan de tand willen voelen. Echter wanneer je daar binnen geraakt moet je wel zorgen dat je afdoende bewijzen hebt dat ze vroeger andere regels en voorstellen deden.

Wat denkt de rest hier over?

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mja kijk, daar ikzelf nog nooit financiëel in contact ben geweest met TVV denk ik niet dat ik de goede persoon ben om eea via mail te gaan versturen.

Ik kan vrij goed mijn zegje doen in die materie, maar dan is enige ervaring wel vereist en die heb ik (nog) niet.

 

Wat ik via een advocaat al wel teweten ben gekomen (maar dit ging dan over Telenet die binnenkort weer eens enkele analoge kanalen zullen schrappen), is dat zo'n éénzijdige verbreking van het contract ALTIJD recht geeft aan de consument om zonder opzegkosten dat contract onmiddellijk te verbreken. Wel met aangetekende brief en blablabla. Maar dit geldt natuurlijk ook voor TVV.

 

Intussen ben ik zover dat ik toch een contract ga afsluiten bij TVV, heb daar nog één vraag over, maar ik zal deze apart stellen in het TV-Vlaanderen sub-forum, ze is hier niet op haar plaats.

Enfin, zonet een mail teruggekregen van TVV waarin staat dat men op korte termijn geen verplichte hardwarekeuze zal invoeren. Dus voorlopig kan ik met de satelliet nog altijd mijn doelstellingen inwilligen welke ik met Telenet niet kan.

 

De eerste HD-digicorder van Telenet, welke ik nu anderhalf jaar gebruik, is zo ellendig traag dat ik elke keer ik een opname afspeel en door/terugspoel bijna de afstandsbediening door het raam naar buiten gooi van frustratie. Zeker als ik het met de Vu+ vergelijk. Het nieuw model digicorder is beter, maar kost je (en is dit al geen bewijs dat Telenet Turbo-gangsters zijn?!) opnieuw 50€ aansluiting.

Als TVV morgen ook haar verplichte decoders oplegt, gaan ze zonder discussie terug buiten en zal er de nieuwe Telenet Digicorder weer binnenkomen. Kost me dan ook 50€.

Vermits de opzeg van TVV me dan niets zal kosten maakt het voor mij geen verschil en heb ik tot zo lang toch genoten van een systeem dat werkt naar mijn goesting.

Wie weet zijn er tegen die tijd weeral kapers op de kust...

 

Oh ja, zie hier de mail:

 

Geachte heer Wouters,

 

U hebt op 10-3-2012 een vraag aan ons gesteld. Hieronder kan u het antwoord vinden:

Er bestaan op dit moment geen plannen om dit te veranderen of af te schaffen op korte termijn.

 

Wij zullen u op korte termijn dus niet verplichten tot aankoop van een bepaald toestel.

 

Mocht u verder nog vragen hebben, kan u steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Kevin

Afdeling klantenservice

tv-vlaanderen.jpg

Stel uw vraag op www.tv-vlaanderen.be/vragen

Uw vraag was:

Al een tijdje heb ik een prima satellietopstelling staan waar ik enkel de vrije zenders mee kan bekijken.

Omdat Telenet weer nieuwe beperkingen gaat opleggen zou ik stilaan voor TV-Vlaanderen gaan kiezen (ik voorzie een termijn tussen dit en twee maanden).

Mijn grootste argument om te kiezen voor TV-Vlaanderen en niet meer voor Telenet of Belgacom is de vrije hardwarekeuze bij TVV.

 

Nu weet ik dat jullie ernstige beperkingen aan het opleggen zijn om cardsharing tegen te gaan. Dientengevolge, kunnen jullie mij als potentiële nieuwe abonnee garanderen dat er mij nooit vaste hardwarekeuze zal opgelegd worden?

 

dank!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je dat moet geloven , is weer een andere zaak natuurlijk . van nooit (vraag) naar korte termijn (antwoord) is een verontrustend antwoord als je t mij vraagt . Persoonlijk denk ik dat het tegen het eind van t jaar gedaan gaat zijn en alle klanten aan hun decoders zitten .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat idee had ik ook, maar uiteindelijk bestaat er dan toch geen voordeel meer van TVV tov Belgacom en Telenet. Integendeel, de schotel an sich blijft het grootste nadeel van TVV tov de concurrentie.

 

Volgens mij heeft TVV hier in België twee doelgroepen:

 

- mensen zoals ik die, voor welke reden dan ook, niet gebonden willen zijn aan een vaste decoder.

- mensen die op hun buitenverblijf/mobilhome ook graag Vlaamse tv willen kijken.

 

In de mobilhomes die ik al gezien heb staat vaak een vast satelliet systeem ingebouwd...

 

Toch al een pak mensen die in die twee doelgroepen horen welke TVV de deur zullen wijzen.

 

Een hééél naïef idee, ik weet het, maar door die twee doelgroepen is TVV destijds toch geworden wat ze zijn, dus je zou toch hopen dat ze dit zelf beseffen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga ze zeker niet mooipraten en,ik kan nergens een exemplaar van het contract terugvinden,maar vroeger heb ik bij cd nl wel een puntje van het contract gelezen als:"het is verboden het signaal van cd op gelijk welke manier te verveelvoudigen of te verdelen."ik weet nu niet of je met de signalen buiten je ontvanger,maar "binnen" je huis blijft,ook deze van toepassing is.ik wil geen roet in het eten gooien,maar als dit punt ook in het tvv contract staat,dan zullen ze bij een eventuele aktie zich herroepen op dit punt denk ik.het is uiteraard niet interesant om tvv te nemen,als je bvb op 4 tv's wil kijken EN opnemen.dan heb je al een serieuze beperking.heb je een snelle vdsl lijn of kabel,dan kunnen 3 of 4 tv's wel.laat ze dan een zelf in hun opdracht toestel maken,die kaartverdeling binnenhuis mogelijk maakt,tot bvb 4 ontvangers.iets als clone+ of smartwi.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na 2,5 maand een antwoord gekregen van Mevrouw Lieten....

 

Ik wil u danken voor uw bericht over het aantal gelijktijdig te ontvangen televisiekanalen met een smartcard van TV Vlaanderen. U uit uw bezorgdheid hierover en vreest een schending van het consumentenrecht.

 

Als minister bevoegd voor het mediabeleid begrijp ik dat het voor consumenten belangrijk is dat aanbieders transparant communiceren over hun pakketten en de modaliteiten die daarbij horen. Of het consumentenrecht daadwerkelijk wordt geschonden, is echter een vraagstuk dat buiten mijn bevoegdheid ligt. Als u dat wenst, kan u uw vragen voorleggen aan de voor deze materie bevoegde minister:

 

Vice-Eerste Minister en Minister van Economie, Consumenten en Noordzee Johan Vande Lanotte Kunstlaan 7 1210 Brussel

e-mail: info@vandelanotte.fed.be

 

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ingrid LIETEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als TVVl het contract niet naleeft kan je dit eenzijdig opzeggen zonder verbrekingsvergoeding. ... En dan kan je enkel nog naar de andere duurdere gangsters, te weten BGC en Telexxet. Toch goed dat de ( SPa) ministers aan de hardwerkende mens denken hé. Typisch belgië, en de boer keek ernaar en ploegde verder ...

Azbox Premium+ / Sab Sky mini 4800 (2x)
13/19/23/28 op multiswitch Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

De brief doorgestuurd naar het kabinet van Mr. Vandelanotte. Twee dagen later direct antwoord!

 

 

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar de bevoegde instanties die dit zal onderzoeken.

 

Uw klacht hebben wij ook aan de bevoegde adviseur op het kabinet overgemaakt. Hoewel dit een onaangename situatie is, zijn wij steeds blij als deze berichten ons bereiken.

 

Dit helpt ons om de huidige situatie in kaart te brengen en ons beleid hierop af te stemmen.

 

 

 

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel niet ons te contacteren via onderstaand adres.

 

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

 

 

 

Isabelle BRAET

Cel Communicatie | Cellule Communicatie

isabelle.braet@vandelanotte.fed.be

 

Kabinet Johan VANDE LANOTTE, Vice-Eerste Minister en Minister van Economie, Consumenten en Noordzee

Cabinet Johan VANDE LANOTTE, Vice-Premier Ministre et Ministre de l’Economie, des Consommateurs et de la Mer du Nord

 

Kabinet John CROMBEZ, Staatssecretaris voor de Bestrijding van de Fiscale en Sociale Fraude

Cabinet John CROMBEZ, Secrétaire d’Etat pour la Lutte contre la Fraude Sociale et Fiscale

Kunstlaan 7 Avenue des Arts

B-1210 Brussel | B-1210 Bruxelles

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben eens benieuwd of ze dit nu wel serieus gaan onderzoeken of niet. Waarschijnlijk gaan ze TVVl. eerst interpelleren en hen een oplossing aanrijken die waterdicht is zodat de consument terug in de kou komt te staan ? Sorry, maar ik heb alle vertrouwen verloren in alles wat een witte boord aan heeft in Brussel. Als je ziet wat er allemaal gebeurd is de laatste tijd in België en dat die in Brussel dat allemaal normaal vinden kan er bij mij niet meer in. Ze zullen serieus moeten toveren om mij terug in hen te doen geloven, en de "roden" zijn op dat gebied samen met de 'blauwen" en de tsjeven de ergste... . Zij hebben jaren met ons geld mooi weer gespeeld en denken dat een mens alles blijft geloven. Waar denk je dat alle grote firma's hun truukjes geleerd hebben?

Azbox Premium+ / Sab Sky mini 4800 (2x)
13/19/23/28 op multiswitch Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...